مهاجرت تحصیلی اسپانیا

کار در حین تحصیل در اسپانیا

کار در حین تحصیل در اسپانیا

کار در حین تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی بسیار اهمیت دارد، زیرا این موضوع می تواند کمک هزینه مخارج آنها جهت تحصیل قانونی باشد. در اکثر کشورها دانشجویان اجازه دارند تا در آن کشور در ساعات محدودی به کار بپردازد. بدین ترتیب جدا از کسب درآمد و مدیریت مالی زندگی در طول دوران تحصیل کار در حین تحصیل در اسپانیا موجب بهبود زبان تخصصی شما و یادگیری زبان اسپانیایی از بومی های آن کشور موجب می شود تا شما مهارت زیادی در خصوص زبان دوم و یا سوم به دست آورید. کار در حین تحصیل در اسپانیا از طرفی موجب افزایش تجربه های شما برای آینده شغلی شما می شود. شما در هر مقطعی از تحصیلات که باشید می توانید در حین تحصیل کار کنید و درآمد کسب کنید. شما در اسپانیا از مزایای یک کشور اروپایی پیشرفته با قوانین خوب کاری بهره خواهید برد.

بسیاری از دانشجویان اسپانیا را به عنوان کشور محل اقامت خود انتخاب می کنند تا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترای اخذ کنند. مردم شگفت انگیز و با فرهنگ مهاجرپذیر، یک فضای جذاب و مدرن برای تحصیل و کار و زندگی و غذای خوشمزه و زبان موسیقی و فرهنگ و اجتماع اسپانیا موجب جذب بسیاری از دانشجویان می شود. مسئله مهم این است که بسیاری از افراد هنگام تحصیل در قلمرو اسپانیا نیز مایل به کار هستند، اما نمی دانند که روند شرایط کار در حین تحصیل در اسپانیا چگونه می باشد. در ادامه مقاله پیشرو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا بیشتر در خصوص کار در حین تحصیل در اسپانیا صحبت کنند و جزییات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

فرصت های کار در حین تحصیل در اسپانیا

در واقع، شما به عنوان دانشجو در کشور اسپانیا مجاز به کار در حین تحصیل در اسپانیا به مدت 20 ساعت در هفته هستید به شرط اینکه قرارداد شما حداکثر 90 روز اعتبار داشته باشد. بدین ترتیب به راحتی می توانید با دانشگاه خود در اسپانیا موافقت نامه کارآموزی بگیرید و حتی در ازای آن ساعاتی که کار می کنید حقوق دریافت کنید. در این صورت، می توانید در کشور اسپانیا شروع به کار کنید به شرطی که به عنوان یک کارگر بسیار ماهر پیشنهاد کار پیدا خواهید کرد. از اینرو اگر مهارت فنی داشته باشید که بتوانید از آن بهره برید می توانید در سمت کارگر ماهر نیز مشغول به کار شوید.

علاوه بر این، این مسیر نه تنها برای کسانی که می خواهند در یک شرکت از قبل تاسیس شده وارد شوند بلکه برای کسانی که مایل به راه اندازی شرکت جدید خود و کار بر روی پروژه خود در اسپانیا هستند نیز کاربرد دارد. در جدول زیر به بررسی میزان درآمد در کشور اسپانیا خواهیم پرداخت:

متوسط حقوق سالانه به یورومتوسط درآمد در اسپانیا سالانه به یوروحداقل دستمزد ماهانه به یورو
13800€12000€506€

بدین ترتیب بیشتر افراد در اسپانیا کار در خانه را انتخاب می کنند و این کاری است که دانشجویان می توانند انجام دهند. کار در خانه یا دانشگاه فواید بسیاری دارد زیرا متقاضی برای رفت و آمد خود هزینه حمل و نقل نمی پردازد. از جمله این مشاغل عبارتند از مقاله نویسی، تولید محتوا، ترجمه محتوا در صورت تسلط به زبان اسپانیایی، خدمات به مشتری، مراقبت از کودکان، خدمات خانه داری و سایر موارد خواهد بود.

فرصت های کار در حین تحصیل در اسپانیا

قوانین کار در حین تحصیل در اسپانیا

کار در اسپانیا برای اشخاص با رده سنی جوان بیشتر در دسترس است. سوال دیگری که ممکن است برای دانشجویان فارغ التحصیل پیش بیاید و آنها را نگران کند این است که اگر پس از فاراغ التحصیلی نتوانند کار پیدا کنند آیا ملزم به خروج از اسپانیا هستند؟ دولت اسپانیا قانون جدیدی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به جستجوی کار در اسپانیا یا راه اندازی یک شرکت جدید هستند، تصویب کرد. این قانون به متقاضیان کار در حین تحصیل در اسپانیا اجازه می دهد یک سال اضافی برای رسیدن به هدف کاری یا تحصیلی خود در اسپانیا بمانند. بدین ترتیب دانشجویان بین المللی که برای آموزش و تحصیل در دانشگاه به اسپانیا می روند، اغلب علاقه مند به کار در حین تحصیل در اسپانیا هستند.

در خصوص کار در حین تحصیل در اسپانیا 4 شرط وجود دارد که باید برآورده شود:

  • حدود 7000€ (یورو) در یک حساب بانکی را نشان دهید.
  • داشتن بیمه درمانی در اسپانیا با پوشش کامل
  • گذراندن آخرین دوره در دانشگاه یا مدرسه
  • برای کسانی که می خواهند شرکت خود را تأسیس کنند، فقط باید مطمئن شوند که این پروژه نوآورانه است و باعث ایجاد اشتغال در کشور می شود.

پیش از انتخاب کشور اسپانیا برای تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله نظام آموزشی اسپانیا می باشد.

کارهای دانشجویی و در حین تحصیل در اسپانیا

هر دانشجویی که دارای ویزای دانشجویی اسپانیا می باشد می تواند حداکثر 4 ساعت در روز با در دست داشتن مجوز کار در اسپانیا به اشتغال بپردازد. بدین ترتیب اخذ مجوز کار کشور اسپانیا دشوار نخواهد بود، اما بسیاری از اوقات دانشجویان و شرکت ها کار تمام وقت را ترجیح می دهند. این مجوز به دانشجویان کشور اسپانیا امکان کار تمام وقت و حداکثر تا 3 ماه را خواهد داد که فقط در صورت عدم برگزاری کلاس معتبر است. این موضوع بدین معنی خواهد بود که دانشجویان می توانند در خارج از سال تحصیلی عادی یعنی در تعطیلات سال نو و یا تعطیلات تابستان کار کنند.

شما می توانید شغلی را به عنوان کارآموزی واجد شرایط در دانشگاه یا در شرکت و سازمانی که مرتبط با رشته شما می باشد و به تحصیلات دانشجویی مربوط است نیز پیدا کنید. همچنین جهت مهاجرت به سایر کشورها از جمله آمریکا نیز می توانید مقاله گرین کارت آمریکا را مطالعه بفرمائید. جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص شرایط کار در حین تحصیل در اسپانیا با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :