مهاجرت تحصیلی اتریش

کار در اتریش با ویزای تحصیلی

کار در اتریش با ویزای تحصیلی

فرصت های شغلی مناسب برای افراد متخصص یکی از مزایای تحصیل و کار در اتریش با ویزا تحصیلی می باشد که در بسیاری از کشورها ممنوع است. اتریش در حال حاضر از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می آید. اقتصاد رو به رشد این کشور همواره باعث رشد تجارت و کسب و کار در این کشور شده است. در حال حاضر نرخ بیکاری در اتریش 4.7% می باشد.

البته کار حین تحصیل در اتریش محدود به ساعاتی در هفته می باشد. از این رو نمی توان به صورت تمام وقت در طول تحصیل در اتریش کار کرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی نحوه کار در اتریش با ویزا تحصیلی پرداخته است.

  • آیا کار در حین تحصیل در اتریش امکان پذیر است؟
  • کار در طول تحصیل در اتریش به چه صورت است؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در اتریش وجود دارد؟
  • ویزا تحصیلی قابلیت تبدیل به ویزا کاری در اتریش دارد؟
  • چطور می توان در طول تحصیل در اتریش کار کرد؟

تحصیل در اتریش

کشور اتریش نزدیک به 70 دانشگاه و موسسه آموزشی اعم از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی و خصوصی دارد. دانشگاه های دولتی اتریش از بهترین دانشگاه های اروپا هستند و تحصیل در آنها از مزایای زیادی برخوردار می باشند. دانشگاه های دولتی اتریش برای افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند رایگان است و نیازی به دریافت ویزا ندارد. همچنین تحصیل در اتریش برای دیگر ملیت ها با پرداخت مبلغی متناسب امکان پذیر است.

اما برای تحصیل نیاز به اخذ مجوز اقامت تحصیلی می باشد که مستلزم اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش و ارائه مدارک به کنسولگری های اتریش قابل دریافت است. اتریش کشوری است که در همسایگی آلمان قرار دارد. همچنین زبان رسمی این کشور آلمانی است. تحصیل در اتریش به زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. در حالیکه برای تحصیل به زبان انگلیسی در ابتدا نیاز به مدرک ایلتس می باشد. از این رو برای تحصیل به زبان آلمانی نیازی به ارائه مدرک نیست.

کار حین تحصیل در اتریش برای شهروندان اروپایی

با توجه به اینکه اتریش عضو اتحادیه اروپا می باشد برای حمایت از شهروندان اروپایی، کار در حین تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا (به استثنای شهروندان کرواسی) و سوئیس می توانند بدون مجوز در اتریش آزادانه کار کنند. توجه داشته باشید که دانشگاه شما ممکن است برای کنترل بهتر ساعات کاری را کمی محدود کند. زیرا تکمیل به موقع واحدهای مدرک و برنامه های دانشگاهی در سیستم آموزش عالی اتریش از اهمیت خاصی برخوردار است. شرایط تحصیل در اتریش به صورت جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مشروط بر داشتن داشتن اجازه اقامت معتبر، سایر دانشجویان واجد شرایط برای کار در حین تحصیل نیاز به درخواست اجازه کار دارند. این افراد برای مستند کردن حق اقامت خود، فقط باید برای دریافت گواهی ثبت نام با مراجع ذیصلاح مهاجرت اقدام کنند. دانشجویان کرواسی نیز به رغم اینکه حق ورود و زندگی آزادانه در اتریش را به عنوان دانشجویان اتحادیه اروپا دارند، نیاز به مجوز کار دارند. این شرط بخشی از انتقال کرواسی به عضویت در اتحادیه اروپا است. از زمان پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا در سال 2013، شهروندان کرواسی در اتریش مشمول اقدامات به اصطلاح انتقالی هستند که دسترسی آنها به بازار کار اتریش را تنظیم می کند.

کار در اتریش با ویزای تحصیلی برای شهروندان غیراروپایی

اگر شما شهروند هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس نیستید، اما اجازه اقامت تحصیلی یا همان ویزای تحصیلی اتریش را دارید و می خواهید کار کنید، مشمول قانون به اصطلاح اشتغال اتباع بیگانه هستید که به طور کلی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا در حد محدودی اشتغال داشته باشید. در یک سطح دقیق تر، مقرراتی اعمال می شود، برای هر نوع شغل وابسته (از جمله اشتغال جزئی) به اجازه کار احتیاج دارید.

کارفرمای شما باید از طرف شما از خدمات اشتغال عمومی (AMS) مجوز درخواست کند. از این رو چنین مجوزی فقط برای کارفرمای مذکورو موقعیت شغل فعلی معتبر است. دانشجویان کشورهای ثالث ممکن است در طول تحصیل تجربه عملی کسب کرده و مجوز کار در بازار کار را برای تعداد ساعاتی دریافت کنند. بدین صورت که در مقطع کارشناسی 10 ساعت و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 20 ساعت در هفته می توان در حین تحصیل کار کرد. شرایط و هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مشخص شده مطالعه بفرمائید.

کار در اتریش با ویزای تحصیلی برای شهروندان غیراروپایی

ویزای تحصیلی در اتریش

همه علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به اتریش به مدت کمتر از 6 ماه نیاز به درخواست ویزا در کنسولگری یا سفارت اتریش قبل از آمدن به اتریش دارند. ویزای C در اتریش به شما این امکان را می دهد كه حداكثر 90 روز در اتریش و سایر كشورهای شینگن بمانید. در صورت اجازه ورود به اتریش بدون ویزا این ویزا لازم نمی باشد. ویزای D نیز برای اقامت حداقل 91 روز تا حداکثر 6 ماه به غیر از شهروندان ژاپنی لازم می باشد.

همچنین اگر قصد اقامت بیش از 6 ماه در اتریش را دارید می توانید درخواست اجازه اقامت دانشجویی در اتریش را دهید. پروسه اخذ ویزای تحصیلی در اتریش روندی زمان بر است. بدین ترتیب حدود 18 ماه صدور این ویزا به طول می انجامد. لذا پس از پذیرش از دانشگاه های اتریش هر چه سریعتر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را به مسئولین سفارت اتریش ارائه دهید. شرایط مهاجرت به اتریش با توجه به شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کار پس از تحصیل در اتریش

یکی از مزایای بسیار خوب تحصیل در اتریش داشتن فرصت یک ساله برای یافتن کار پس از تحصیل می باشد. با توجه به نرخ بیکاری پایین در اتریش و شانس بالای یافتن کار برای افراد دارای مدرک و تحصیل کرده، کار پس از تحصیل در اتریش به سادگی امکان پذیر است. در صورت یافتن کار در اتریش فرد می تواند با مراجعه به مقامات مربوط ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کند.

در نهایت با دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش اقامت این کشور را به دست آورد. همچنین علاوه بر گرفتن اقامت اتریش فرد می تواند برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود اقدام کند و اقامت خانوادگی در اتریش را بدست بیاورد.

انواع کار در اتریش با ویزای تحصیلی

افرادی که مشغول تحصیل در اتریش هستند به طرق مختلفی می توانند در اتریش کار کنند. نکته قابل توجه برای دانشجویان دکترا در اتریش آن است که این افراد می توانند با دریافت قرار داد کاری در خود دانشگاه مشغول به کار شوند و حقوق مناسبی دریافت کنند. علاوه بر این کار به صورت آزاد یا فریلنسری نیز با توجه به انعطاف زیاد کاری، عدم نیاز به حضور در محل کار از قبل تعیین شده و وابستگی شخصی بسیار ناچیز به کارفرما یکی از گزینه های مناسب کار در اتریش با ویزای تحصیلی می باشد.

این بدان معناست که با این قرارداد خدمات آزاد شما محدود به ساعات کاری خاص و یا دستورالعمل کارفرمایان نیستید. کارهای قراردادی تحت نظر کارفرما نیز به دلیل عدم انعطاف و حضور در محل کار به صورت پاره وقت در حین تحصیل قابل انجام است. همچنین خود اشتغالی نیز یکی دیگر از انواع کار در حین تحصیل مانند تدریس می باشد.

همانطور که اشاره شد با دریافت ویزای تحصیلی اتریش می توانید در این کشور به صورت محدود کار کنید و هزینه های تحصیل در اتریش را کنترل کنید. همچنین با امکان کار در اتریش پس از تحصیل نیز دریافت اقامت اتریش بسیار آسان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همواره می توانید از دانش و تجربه وکیلان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره کامل ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :