مهاجرت کاری آمریکا

کار در آمریکا

کار در آمریکا

شرایط مناسب کار در آمریکا باعث شده که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا جهت اشتغال زایی تلاش کنند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند. ویزاهای کشور آمریکا در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد برای مهاجران صادر می شود. اما ویزای کار آمریکا جزء ویزاهای پرمخاطب و پر متقاضی محسوب می شود. اقتصاد کشور آمریکا از نوع کاپیتالیستی و سرمایه داری انحصاری است.

بزرگترین محصولات آن شامل موارد زیر می باشد:

  • ماشین آلات
  • تجهیزات صنعتی
  • فولاد
  • تولیدات نفتی
  • خودرو
  • تولیدات صنایع هوایی
  • تولیدات غذایی
  • الکترونیک

به طور کلی می توان گفت اقتصاد آمریکا بسیار پیشرفته است که با توجه به این موضوع فرصت های شغلی زیادی در این کشور برای افراد جویای کار و متخصص وجود دارد. در ادامه با تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار در آمریکا کسب کنید.

شرایط کار در آمریکا

نرخ بیکاری در کشور آمریکا 3.6% اعلام شده که مشخص می شود وضعیت کار و کاریابی در این کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. برای مهاجرت به آمریکا از طریق کار به دعوت نامه شغلی اخذ شده از کارفرمایی معتبر در این کشور و ویزای کار آمریکا نیاز دارید، برای اخذ دعوت نامه شغلی باید از طریق روزنامه ها و مجلات، وب سایت های کاریابی معتبر، موسسات کاریابی و نمایشگاه های حرفه ای به دنبال شغل مورد نظر خود باشید. با یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی یا تخصص و مهارت خود می توانید مدارک لازم را جهت بررسی درخواست به کارفرما یا موسسه مربوطه ارسال کنید. اگر شرایط لازم برای کار در موقعیت شغلی معرفی شده را داشته باشید برای شما دعوت نامه شغلی صادر می شود که به موجب آن می توانید ویزای کار آمریکا را دریافت کنید.

برای ورود به بازار کار کشور آمریکا باید دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی باشید. به طور کامل به این زبان تسلط داشته باشید، همچنین متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط باشند. افرادی که دارای سوابق کاری مرتبط با شغل باشند شانس خود را برای دریافت دعوت نامه شغلی افزایش می دهند. از جمله صنایع برجسته در آمریکا برای یافتن کار می توان به صنایع نقت، صنایع الکترونیک، صنایع داروسازی، صنعت هوا فضاء، مواد شیمیایی، نرم افزار، صنعت سرگرمی و وسایل نقلیه موتوری اشاره کرد.

شرایط ویزای کار و کار در آمریکا

ویزای کار بسته به نوع کار، شرایط کار و مدت زمان برای متقاضی در انواع مختلفی صادر می شود. خاطر نشان می شود برای دریافت ویزای کار 3 شرط اصلی وجود دارد.

این شرایط عبارتند از:

  • تاییدیه کارگر توسط کارفرما
  • کسب پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتبر در آمریکا
  • ارائه تقاضا نامه به اداره مهاجرت آمریکا توسط کارفرما آمریکایی جهت استخدام نیروی خارجی

در جدول زیر به معرفی ویزاهای کار نوع EB می پردازیم:

نوع ویزاشرایط اخذ ویزا
ویزای EB-1مهاجرت به آمریکا با ویزای EB1 برای کارکنانی با مهارت ها و توانایی های خارق العاده، پژوهشگران برجسته و برخی از مدیران ارشد امکانپذیر است. متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. از توانایی بالایی برخوردار می باشند در اولویت قرار دارند.
ویزای EB-2افراد حرفه ای با تحصیلات تکمیلی که دارای توانایی استثنایی در راستای منافع ملی آمریکا هستند این ویزا را دریافت می کنند.
ویزای EB-3اولویت دریافت برای اتباع کشورهایی است که به عنوان کارگران ماهر و یا متخصصان مشخص شده اند. برای اخذ این ویزا باید دارای حداقل 2 سال سابقه کار و مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر باشید.
ویزای EB-4متقاضیانی که به عنوان مبلغان دینی، کارمندان G4 سازمان بین المللی و پزشکان خاص شناخته شده اند این ویزا را دریافت می کنند.
ویزای EB-5به سرمایه گذاران خارجی که قصد کارآفرینی در آمریکا را دارند اعطاء می شود. به این منظور فرد باید دارای یک میلیون $ (دلار) سرمایه باشد. این مبلغ را در مناطق مشخص شده سرمایه گذاری کند.

شرایط ویزای کار و کار در آمریکا

معرفی بهترین شهرهای آمریکا برای کار

کسب اطلاعات در رابطه با بهترین و گرانترین شهرهای آمریکا برای کار و زندگی به افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند کمک می کند تا بهترین شهر را برای کار و اقامت انتخاب کنند. در واقع شناخت بهترین شهرها برای کار اهمیت زیادی دارد. زیرا در شهرهای بزرگ فرصت های شغلی بیشتری برای متقاضیان در مقایسه با شهرهای کوچک وجود دارد. بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و کار به شرح ذیل هستند.

  • شهر نیویورک:

این شهر به عنوان پر جمعیت ترین شهر آمریکا شناخته می شود. این شهر دارای 5 ناحیه کویینز، برانکس، بروکلین و استتن آیلند می باشد. نیویورک به عنوان قطب اصلی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جهان شناخته می شود. از این رو بسیاری این شهر را به عنوان پایتخت جهان می نامند. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در این شهر به طور تقریبی حدود 105000$ (دلار) اعلام شده است. از جمله مشاغل محبوب در این شهر می توان به دستیار تولید، نگهبان، معاون اداری، بازاریاب، هماهنگ کننده رویداد ها، کارشناس منابع انسانی و طراح گرافیک اشاره کرد.

  • شهر واشنگتن:

این شهر در شمال غربی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. به عنوان 18 مین ایالت بزرگ و 13مین ایالت پرجمعیت در آمریکا محسوب می شود. محبوب ترین مشاغل در ایالت واشنگتن عبارتند از: بازاریاب، وکیل، منابه انسانی، افسر پلیس، مدیر پروژه، معاون تحقیقاتی و دستیار اداری.

  • شهر لس آنجلس:

یکی دیگر از پر جمعیت ترین شهرهای آمریکا که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد شهر لس آنجلس است. لس آنجلس دارای اقتصاد متنوعی بوده است. از این رو میزبان مشاغل در طیف گسترده ای در زمینه های فرهنگی و حرفه ای است.

سایر ویزاهای کار در آمریکا

در این بخش به معرفی سایر ویزاهای کار در کشور آمریکا می پردازیم:

ویزای H1-Bویزای H2-Aویزای H2-B
به شرکت ها و موسسات آمریکایی اجازه داده می شود که نیروی متخصص و ماهر خارجی را استخدام کنند. به این منظور کارفرما باید اثبات نماید که برای موقعیت شغلی معرفی شده فردی از بین شهروندان آمریکایی واجد شرایط نمی باشد. تنها فرد خارجی دارای تخصص و مهارت در این زمینه است.برای کار کشاورزی در کشور آمریکا متقاضیان باید این ویزا را دریافت کنند، با اخذ این ویزا فرد می تواند در فصول مشخص شده برای کار وارد کشور آمریکا شوند. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند باید اثبات نمایند که پس از زمان مشخص شده کشور آمریکا را ترک می کنند.این ویزا برای شغل های غیر از کشاورزی که به طور موقت و فصلی هستند صادر می شود. از جمله این مشاغل می توان به ساخت و ساز، تعمیرات و نگهداری، هتلداری، کار در کشتی کروز، کار در پیست اسکی، کار در پارک ها، کار در رستوران و کافه ها و کار در زمین گلف اشاره کرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آمریکا

برای دریافت ویزای کار باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور در کشور مبدا یا کشورهای همسایه که سفارت آمریکا در آن جا قرار دارد ارائه کنید. با توجه به اینکه کشور آمریکا در ایران دارای سفارتخانه یا کنسولگری نمی باشد. متقاضیان باید برای ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای آمریکا به سفارتخانه این کشور در شهرهای ارمنستان، امارات یا ترکیه مراجعه کنند.

پس از بررسی اولیه و مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری باید مدارک و مستندات زیر را در زمان مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه کنید:

  • تکمیل فرم درخواست که توسط سفارتخانه آمریکا ارائه شده
  • ارائه دعوت نامه شغلی اخذ شده از کارفرمایی معتبر در کشور آمریکا
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • رزومه و سوابق کاری
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای و ارائه رسید آن
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • ارائه عکس 3 در 4
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • مدارک تمکن مالی جهت مشخص شدن توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی در آمریکا اولین حقوق و دستمزد
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه ترجمه رسمی و تایید شده مدارک

در این مقاله سعی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن بود تا اطلاعاتی در رابطه با کار و نحوه مهاجرت کاری به آمریکا در اختیار متقاضیان قرار دهند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره های تخصصی در این خصوص می توانید با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :