مهاجرت تحصیلی ترکیه

کار حین تحصیل در ترکیه

کار حین تحصیل در ترکیه

تامین هزینه های تحصیل و زندگی، گزینه اشتغال را در اختیار متقاضیان قرار می دهد، از اینرو اطلاع از شرایط کار حین تحصیل در ترکیه الزامی است. یکی از موضوعاتی که بایستی پیش از مهاجرت تحصیلی به ترکیه در نظر داشته باشید این است که، یکی از شرایط مهم جهت کار در ترکیه در زمان تحصیل تسلط به زبان ترکی می باشد. با توجه به سوالات متداول دانشجویان برای تحصیل و کار در ترکیه در زمان تحصیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند در ادامه این نوشتار به بررسی کار ضمن تحصیل در ترکیه بپردازند. اگر برای ادامه تحصیل دانشگاه های کشور ترکیه را انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط کار حین تحصیل در ترکیه

دانشجویانی که قصد کار حین تحصیل در ترکیه را دارند باید بدانند که برای کار در این کشور شرایط و قوانین وجود دارد که رعایت آنها الزامی می باشد. طبق قانون No 735 که در سال های اخیر تصویب شد، دانشجویان خارجی و بین المللی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند کار در ترکیه در زمان تحصیل را تجربه کنند. بر اساس این قانون دانشجویان پس از گذشت سال اول تحصیلی خود می توانند مشغول به کار شوند. باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی نمی توانند مجوز کار در طول تحصیل را کسب نمایند.

یکی دیگر از شرایط لازم برای یافتن کار در ترکیه تسلط به زبان ترکی می باشد. در کشور ترکیه موسساتی وجود دارد که امکان تحصیل و کار به زبان انگلیسی را برای متقاضیان فراهم می کنند. با این حال بهتر است متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و کار در ترکیه را دارند به زبان ترکی مسلط باشند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که در این کشور موسساتی وجود دارند که زبان فرانسوی و زبان آلمانی در آن جا رایج است. متقاضیانی که به این زبان ها تسلط دارند می توانند درخواست خود را برای کار در این موسسات ارسال نمایند.

اجازه کار حین تحصیل در ترکیه

دولت کشور ترکیه با توجه به ملاحظات داخلی روش هایی را برای کار دانشجویان در زمان تحصیل در نظر گرفته است. با توجه به این قوانین کار در ترکیه در زمان تحصیل برای دانشجویان خارجی میسر می باشد. دانشجویان خارجی که قصد کار در طول دوران تحصیل را دارند باید درخواست خود را برای یافتن کار ارائه نماید. درخواست دانشجو توسط هیئت مشورتی بین المللی بررسی می شود. در صورتی که با درخواست فرد موافقت شود متقاضی می تواند در شغلی مشغول به کار شود. اگر دانشجو جهت کار حین تحصیل در ترکیه در شرکت ترکی استخدام شود، شرکت باید اقدامات لازم را برای دریافت مجوز متقاضی انجام دهد.

اعتبار مجوزهای کار در ترکیه 12 ماهه می باشد، اگر فردی قصد داشته باشد پس از این مدت همچنان مشغول به کار باشد باید اعتبار مجوز کار را تمدید نماید. با تمدید اعتبار مجوز فرد می تواند به مدت 3 سال مشغول به کار باشد، اگر بعد از گذشت این مدت فرد همچنان قصد کار کردن داشته باشد مجوز او برای مدت 6 سال دیگر تمدید می شود. پس از گذشت 6 سال متقاضیان می توانند اقدامات لازم را جهت دریافت مجوز کار در کشور ترکیه انجام دهد.

اجازه کار حین تحصیل در ترکیه

هزینه های مرتبط با کار حین تحصیل در ترکیه

هزینه های تحصیل در ترکیه با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجو تعیین می شود، اما به طور میانگین می توانیم بگوییم شهریه تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه به زبان انگلیسی سالیانه بین $500 الی $1800 (دلار) می باشد. اگر قصد تحصیل به زبان ترکی را دارید باید سالانه شهریه ای بالغ بر $300 الی $800 (دلار) پرداخت نمایید. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را دارید باید سالانه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 5000$ الی 20000 (دلار) بابت شهریه بپردازید. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید هزینه های بیشتری پرداخت نمایید.

شهریه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی ترکیه سالیانه 12550€ (یورو) به بالا می باشد، جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور باید سالانه شهریه ای بالغ بر €490 (یورو) پرداخت نمایید. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارید باید بدانید که هزینه های تحصیل در این مقطع در ترکیه مقرون به صرفه می باشد. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارید باید سالانه بین €500 الی 800€ (یورو) بابت شهریه پرداخت نمایید. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارید باید سالیانه مبلغی بین €5250 تا 17500€ (یورو) بپردازید.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و کار حین تحصیل در ترکیه را دارند باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در ترکیه را در نظر بگیرند. هزینه زندگی در کشور ترکیه با توجه به منطقه و نوع زندگی فرد متفاوت می باشد. هزینه های مربوط به اقامت یکی از مهمترین هزینه های زندگی می باشد. متقاضیان می توانند در خوابگاه های دانشجویی در نظر گرفته شده اقامت داشته باشند و یا اگر قصد دارند به صورت مستقل زندگی کنند می توانند به دنبال اجاره خانه باشند.

در خوابگاه های دانشجویی امکانات زیادی برای دانشجویان وجود دارد، به عنوان مثال دانشجویان می توانند اتاق های تک نفره یا اتاق های چند نفره اقامت داشته باشند. به طور میانگین متقاضیان باید ماهانه مبلغی بین $30 الی 300$ (دلار) بابت خوابگاه های دانشجویی بپردازند. دانشجویان بایستی بابت هزینه های اداری و کتب درسی در هر ترم مبلغ $100 الی $150 (دلار)، هزینه های حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی $300 (دلار) و هزینه های اقلام غذایی $1100 (دلار) پرداخت نمایند. جهت دریافت مشاوره های رایگان در رابطه با مهاجرت تحصیلی و کار در ترکیه در زمان تحصیل با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :