مهاجرت کاری کانادا

کاریابی در کانادا

کاریابی در کانادا

این روزها که تنور مهاجرت به کانادا در کشور ما حسابی داغ شده است مبحث کاریابی در کانادا به یکی از دغدغه های اصلی مهاجران تبدیل شده است. کانادا دومین کشور پهناور جهان از نظر مساحت است که طبق آخرین آمار جمعیت نزدیک به 40 میلیون نفری آن در 3 ماهه اول سال 2020 با افزایش 7600 نفری رو به رشد بود. از این رو می توان گفت 82% این رشد ناشی از مهاجرپذیری بوده است. کانادا شمالی ترین کشور قاره آمریکا که تنها با ایالات متحده آمریکا همسایه است.

این کشور جزء یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با نرخ تورم پایین و با پیشرفت اقتصادی و صنعتی روز افزون است. همین نکته به تنهایی باعث شده این کشور در سال 2022 مقصد بسیاری از مهاجرین و کارجوها در سرتاسر دنیا باشد. با وجود اینکه این کشور تنها حدود 100 سال از استقلال این کشور می گذرد اما با رشد سریعی که داشته به یکی از کشورهای پیشروی صنعتی جهان ملحق شده است.

یکی از نکات حائزاهمیت که این کشور را تبدیل به مقصد بی نظیری برای کارجویان می کند کیفیت خوب زندگی در کانادا و پایین بودن مالیات در این کشور است. کانادا همواره جزء 5 کشور برتر اقتصادی در دنیا بوده است. با توجه به بالا بودن درآمد نسبت به هزینه های زندگی برای کسانی که به صورت مستقیم برای کار به این کشور می روند، درآمد پاسخگوی هزینه های زندگی آنها خواهد بود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما جهت کاریابی در این کشور خواهند بود.

سهم مهاجران در کاریابی موفق در کانادا

با شیوع بیماری کرونا تمامی کشورها دستخوش تغییرات اساسی در چرخه اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری خود شده اند. اما با این حال شاخص بیکاری در کشور کانادا به بیش از 10% نرسیده است. پس همچنان می توان به آینده کاری روشن در این کشور امیدوار بود. با بررسی رشد تعداد مهاجران فعال در حوزه کاری می توان گفت که طی سال های متمادی شکاف میان نیروی کار متولد شده در کانادا و مهاجرانی که برای یافتن شغل به این کشور ورود می کنند کمتر شده است.

طبق آمار بیشترین رشد اشتغال مهاجران در این مشاغل دیده می شود:

  • خدمات تولید
  • خدمات مالی و املاک
  • خدمات لیزینگ
  • بخش تولید
  • خدمات تخصصی و علمی
  • مراقبت های بهداشتی و اجتماعی

البته باید خاطر نشان کرد که سیستم کار در کشور کانادا براساس امتیاز بندی است. به صورت کلی متقاضی کار باید ابتدا به حداقل امتیاز مورد نظر برسد تا بتواند در این کشور صاحب شغل شود.

بررسی کاریابی در کانادا

برای جست و جوی کار در کانادا روش های متنوعی وجود دارد که هر فرد باید بر اساس نیاز دست به انتخاب برای شغل مورد نظر خود بزند. یکی از این روش ها روش Express Entry اکسپرس اینتری است که در اصل یک روش برای ارائه درخواست ویزا و ورود به کانادا می باشد. این سیستم کاریابی که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد، به اصلی ترین عامل مهاجرت نیروی کار ماهر و مجرب به کانادا و یکی از محبوب ترین سیستم های مهاجرتی در سطح جهان تبدیل شده که متقاضی های زیادی دارد.

این سیستم برای کسانی کاربرد دارد که می خواهند با ویزای کار وارد خاک کانادا بشوند. کشور کانادا با تغییر در سیستم مهاجرتی خود یک سیستم جدید را پایه گذاری کرد که در آن افرادی که واجد شرایط گرفتن ویزای کار هستند با ثبت مشخصات خود، اطلاعات مورد نظر را وارد می کنند. در صورت دارا بودن حد نصاب شرایط اعلام شده توسط اداره مهاجرت، موفق به گرفتن ویزای کار می شوند. از این رو می توانند با ویزای کار به اشتغال در کانادا بپردازند.

بررسی کاریابی در کانادا

نحوه امتیاز بندی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری کانادا 3 مدل از برنامه های مهاجرتی را پوشش می دهد که در صورتی که شما هم واجد شرایط هستید می توانید به یکی از این طریق اقدام کنید:

  • The skilled worker program
  • The skilled trader program
  • The canadian experience class

که اگر بخواهیم به اختصار به توضیح هرکدام بپردازیم می توان گفت:

  • برنامه کارگران متخصص یا همان The skilled worker program برنامه ای است که دولت کانادا برای استقبال از نیروی کار تازه وارد تدارک دیده و از متخصصان و نیروهای خبره در سرتاسر جهان می خواهد که برای پیشبرد اهداف اقتصادی به این کشور مهاجرت کنند.
  • برنامه تاجران متخصص یا همان The skilled trader program این برنامه مهاجرتی نیروهای کار را در انواع مشاغل تجاری دسته بندی می کند. اغلب برای تجار و یا بازرگانان بزرگ و مجرب است که به آنها این پیشنهاد را می دهد تا برای همیشه به این کشور مهاجرت کنند.
  • دسته بندی تجربه کار کانادایی یا The canadaian experience class که با این برنامه مهاجرتی دولت کانادا به نیروهای کار با استعدادی که حداقل یک سال در خاک کانادا کار کرده اند. از این رو این اجازه را می دهد که به صورت دائم به کانادا مهاجرت کنند.

با کوتاه شدن این پروسه از سال 2015 پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری این زمان به مدت کوتاه تری تبدیل شده است. درحالی که در گذشته سال ها این فرآیند به طول می انجامید. حتی گاهی بی سرانجام می ماند. برای گرفتن اطلاعات جامع تر درباره ویزای کاری کانادا می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

روش های کاریابی در کانادا

جستجوی کار و بعد از آن کاریابی هم برای مهاجرین و هم افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند با وجود سایت های مختلف کاریابی و ارائه مشاغل به امری ساده و قابل دسترس برای همه تبدیل شده است. در صورتی که مهارت نحوه کاریابی از طریق موسسات کاریابی یا حتی اطلاعات شغلی قابل قبولی از بازار کار رشته یا مهارت مورد نظر خود داشته باشید شانس خود را برای پیدا کردن کار در کانادا افزایش خواهید داد.

3 موسسه که به شما می تواند در این زمینه کمک کند را در ادامه معرفی می کنیم:

Service CanadaJob bankimmigrant serving organization
شما می توانید با استفاده از وب سایت های استانی این وب سایت در هر استان کانادا به جست وجو بپردازید. همچنین اطلاعاتی درباره شیوه کاریابی هم پیدا کنید.بانک جامع مشاغل کشور کانادا است که در آن می توان اطلاعات کاملی از جمله مشاغلی که مورد تقاضا است. اطلاعات و میزان حقوق هرشغل، مدرک تحصیلی مورد نیاز یا دیگر اطلاعات لازمه را کسب کرد.موسسه خدماتی است که علاوه بر طریقه کاریابی به متقاضیان، آموزش هایی در زمینه رزومه نویسی هم ارائه می دهد.

انواع کاریابی در حین تحصیل در کانادا

به علت حضور برترین کالج ها و بهترین دانشگاه های دنیا در کنار استانداردهای بالای زندگی و همچنین وجود داشتن مزیت بزرگ کار دانشجویی یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان و طالبان علم همیشه کشور کانادا بوده است. از سوالات رایج کارجویان و افراد متقاضی کار این است که آیا در هنگام دانشجویی هم به ما اجازه کار داده خواهد شد؟

جواب این سوال مثبت است. به صورت کلی دانشجویان در کانادا برای برخوردار شدن از شرایط کار باید حتما در یکی از دانشگاه های معتبر کشور ثبت نام انجام داده باشند. همچنین به صورت تمام وقت در آن مشغول به تحصیل باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

ارتباط کاریابی و کار دانشجویی در کشور کانادا

کار دانشجویی در این کشور به صورت پاره وقت است. شخص را مجاز به انجام حداکثر 20 ساعت کار در هر هفته می کند. کار در زمان تحصیل در کانادا به 2 صورت مختلف می باشد. کار دانشجویی شامل کار در محیط دانشگاه و کار در خارج از محیط دانشگاهی است. همچنین متقاضی می تواند از این طریق به تامین بخشی از هزینه های شخصی خود کمک کند. برای کار دانشجویی در محیط دانشگاه اگر دانشجوی تمام وقت و دارای ویزای تحصیلی معتبر هستید، بدون اینکه نیازی به مجوز کار داشته باشید می توانید در همان دانشگاهی که پذیرفته شده اید به کار کردن مشغول شوید.

کار کردن شما به تمامی کارهایی اطلاق خواهد شد که در محدوده کالج دانشگاهی و فضای داخلی دانشگاه انجام خواهد گرفت. در این مدل کار کارفرمای دانشجو همان دانشگاه می باشد و از انواع مدل کار در این محیط می توان به کار در کتابخانه، دفتر ثبت نام، مرکز ورزشی دانشگاه و یا حتی کسب و کارهای کوچک در محوطه دانشگاه همانند رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

به جزء مواردی که گفته شد روش های دیگری هم برای کاریابی در این کشور وجود دارد مانند:

  • کاریابی توسط نمایشگاه های مشاغل و ارسال رزومه
  • پرسش از آشنایان و دوستان درباره فرصت های شغلی موجود و در دسترس
  • کار به عنوان کارآموز در کانادا
  • شرکت در مصاحبه های اختصاصی شغلی

در این مقاله تمامی تلاش خود را کردیم که اطلاعاتی به روز و جامع در خصوص انواع کار و نحوه کاریابی در کانادا را به شما دوستان گرامی ارائه دهیم. شما می توانید جهت بررسی دقیق تر شرایط خود با کارشناسان زبده و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره اختصاصی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :