مهاجرت کاری آمریکا

کاریابی در آمریکا

کاریابی در آمریکا

کاریابی در آمریکا برای خارجیان اهمیت بالایی دارد زیرا در وهله اول به ویزا نیاز دارید و برای اخذ ویزا بایستی شرکتی جهت استخدام بیابید. به بیان دیگر تا زمانی که تقاضای استخدام رسمی از طرف کارفرمای آمریکایی نداشته باشید نمی توانید تقاضای ویزای کاری کنید. برخی افراد سریع کار پیدا می کنند و برخی دیگر علیرغم داشتن تجربه زیاد در پیدا کردن کار موفق نمی شوند. به طور معمول از هر 16 شرکت آمریکایی تنها یکی حاضر است یک کارمند بین المللی را برای ویزای شغل حمایت کند.

تعدادی از سایت های کاریابی با بررسی رزومه شما و امکان انتخاب از گزینه های خاص برای جست و جو همانند محدوده جغرافیایی، مدرک تحصیلی، نیازمندی های دولت فدرال و هم چنین بررسی سابقه اخذ ویزا از کشور مبدا می توانند جست و جو را برای متقاضی آسان تر کنند. شما می توانید برای آگاهی پیدا کردن از روش های پیدا کردن کار در آمریکا با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و به صورت رایگان اطلاعات لازم را کسب نمایید.

روش های کار پیدا کردن در آمریکا

روش های کاریابی در آمریکا متعدد می باشند. از این رو بایستی از روش های قانونی جهت مهاجرت و کاریابی در این کشور اطلاع یابید. در لیست زیر روش های متعدد اشتغال زایی در این کشور عبارتند از:

  • از طریق دوستان و آشنایان
  • حضور در گردهمایی های ایرانیان در آمریکا
  • وب سایت های کاریابی انگلیسی زبان
  • استفاده از شرکت های کاریابی
  • بازارچه کار (Job Fair) در آمریکا

در بخش های بعدی به بررسی هر یک از روش های مذکور خواهیم پرداخت.

از طریق دوستان و آشنایان در آمریکا

یکی از راه های پیدا کردن شغل در کشور آمریکا دوستان و آشنایانی هستند که در شرکت های آمریکایی کار می کنند و نسبت به شما شناخت دارند و می توانند ریسک معرفی شما را قبول کنند و شما را به عنوان یک فرد با تجربه معرفی کنند. در نتیجه شانس قبولی در بهترین مشاغل آمریکا برای شما بسیار افزایش پیدا می کند به این دلیل که پرونده شما به دلیل داشتن معرف سریع تر به دست فرد تصمیم گیرنده می رسد. جهت اطلاع از شرایط کار در آمریکا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

وب سایت های کاریابی انگلیسی زبان در آمریکا

اگر به تازگی به دنبال جست وجوی شغل در آمریکا هستید 2 سایت Indeed و Linkedin با فاصله زیاد از بقیه رقبا بهترین سایت های کاریابی در این کشور هستند. برای جست و جوی شغل بهتر است مشاغلی را جست و جو کنید که دارای حمایت دولتی در صدور ویزا هستند. به عنوان مثال در سایت Indeed می توان کلمه Visa sponsorship جست و جو کرد و نتایج را بررسی کنید. با اینکه 2 گزینه بالا بهترین گزینه ها برای جست و جوی کار می باشند، سایت های دیگر کاریابی همچنان ارزش جست و جوی بیشتر را دارند. نرخ پاسخ دهی دیگر سایت ها در ازای دریافت رزومه حدودا 1% است.

شما می توانید رزومه خود را به زبان انگلیسی در این سایت ها و یا دیگر سایت های کاریابی مرتبط با رشته خود به اشتراک بگذارید، گروه های کاری مرتبط با رشته خود را پیدا کنید. در آنها حضور بهم رسانده و در جلساتی که می گذارند شرکت کنید. به این ترتیب تعداد افرادی که در آمریکا می شناسید بالا می رود و معرفی شما برای کار به دیگران افزایش می یابد. بسیاری از شرکت ها به شما اجازه ارسال رزومه در داخل سایتشان را می دهند که این باعث می شود شما یک مرحله جلوتر باشید. در خصوص مهاجرت به آمریکا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

وب سایت های کاریابی انگلیسی زبان در آمریکا

حضور در گردهمایی های ایرانیان در آمریکا

ایرانیان صاحب مشاغل هم مانند ساکنان آمریکایی گردهمایی دارند و به طور دوره ای همدیگر را ملاقات می کنند. مانند صاحبان بیزینس ایرانی در اورنج کانتی کالیفرنیا (Orange County California) در همایشی به نام نیپاک دور هم جمع می شوند و با هم آشنا می شوند. از این رو این می تواند سر آغاز پیدا کردن کار برای شما باشد. در این میان بحث از لطف در میان نیست.

در صورتی آغاز همکاری شکل می گیرد که شما یک فرد حرفه ای بوده و بتوانید برای شرکت مقابل سودآور باشید. در نتیجه باید تلاش کنید تا حرفه و تجربیات خود را به افرادی که با آنها ملاقات می کنید نشان دهید تا ببینید تجربیات و تخصص شما چه ارزشی برای طرف مقابل شما خواهد داشت.

استفاده از شرکت های کاریابی در آمریکا

بسیاری از شرکت ها برای پیدا کردن نیروی کار خود از کاریاب ها (Recruiters) استاده می کنند. این کاریابی ها در قبال پیدا کردن فرد مورد نظر از شرکت مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می کنند. این کاریاب ها شرکتی یا شخصی هستند. کاریابی های شخصی را می توانید در Linkedin پیدا کنید و برای آن ها درخواست بفرستید، کاریاب های شرکتی هم معمولا وب سایت دارند.

شما می توانید رزومه خود را در این وب سایت ها به اشتراک بگذارید تا اگر شغل شما را نیاز داشتند به شما ایمیل بدهند. افراد و یا شرکت های دیگر هم در این خصوص هستند که می توانند برای شما کار پیدا کنند و در مقابل از شما پول دریافت کنند.

بازارچه کار (Job Fair) در آمریکا

ممکن است در اطراف محل زندگی آگهی های بازارچه های کار را هم ببینید که به طور مستقیم توسط شرکت های بزرگ مانند Chervon، یا ممکن است توسط کانتی و یا شهر محل سکونت شما برگزار شود. در بازارچه های کاری که توسط کانتی برگزار می شود. معمولا شرکت های متفاوتی در این بازارچه ها شرکت می کنند. شما می توانید از شغل های موجود اطلاع کسب کنید و از نزدیک با آنها راجع به خود و مهارت های صحبت کنید.

حتما همراه خود CV یا کارت ویزیت خود را که شماره و آدرس ایمیل بر روی آن باشد همراه ببرید و به شرکت ها بدهید. البته در اطراف این بازارچه ها سرویس هایی برای تنظیم رزومه وجود دارد که می توانند به شما برای تنظیم رزومه شما کمک کنند. جهت اطلاع از شرایط زندگی در آمریکا نیز مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مصاحبه کاری برای پیدا کردن کار در آمریکا

چنانچه برای مصاحبه شغلی در آمریکا انتخاب شدید حتما اطلاع کامل از آنچه در رزومه خود نوشته اید داشته باشید و سعی نکنید چیزی بیشتر یا کمتر از آنچه که هستید را نشان دهید. آن چه هستید را به نحو احسنت نشان دهید. حتما قبل از رفتن به مصاحبه اطلاعات کامل و جامعی از شرکتی که در آن مصاحبه دارید به دست آورید. در حین مصاحبه اشتیاق و علاقه خود را برای استخدام در شرکت نشان دهید.

شخص مصاحبه کننده می خواهد مطمئن شود که استخدام شما خدشه ای به اعتبار متقاضی وارد نمی کند. پس شما حین مصاحبه این اطمینان را به او بدهید و بگویید این شغل را می خواهید. حتما شماره و آدرس ایمیل فرد مصاحبه کننده را بگیرید و برای او نامه تشکر (Thank you letter) ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای کاری و مهاجرت به آمریکا از طریق کار و کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و از مشاوره تلفنی و حضوری بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :