مهاجرت کاری آلمان

کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان به دلیل اقتصاد فوق العاده قوی نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح جهان مورد توجه بسیاری از متقاضیان جهت مهاجرت بوده است. جمعیت این کشور 80 میلیون نفر و مساحت آن 357000 کیلومتر مربع می باشد. به همین دلیل آلمان از جمله کشورهای پرجمعیت و بزرگ اروپا محسوب می شود. این کشور در دهه اخیر با بحران پیری جمعیت روبرو شده است. به همین دلیل صنعت اقتصاد آلمان با خطر روبرو شده است.

این موضوع سبب شده که دولت فدرال آلمان راه را برای مهاجرت نیروهای متخصص از سرتاسر جهان باز کند. طولانی مدت بودن دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی باعث شده که متخصصان و فارغ التحصیلان در ایران به مهاجرت از طریق کاریابی در آلمان روی بیاورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه کاری گسترده در اعزام دانشجویان و متخصصان می تواند شما را در زمینه کاریابی در آلمان یاری کند.

توصیف کشور آلمان

این کشور در سال 2022 نیز از قدرت های برتر اقتصادی جهان می باشد. در حقیقت این کشور جایگاه پنجمین قدرت برتر اقتصادی جهان را در اختیار دارد. صنعت و تکنولوژی های به روز این کشور باعث شده نسبت به کشورهای دیگر اروپایی نگاه های بیشتری را از طرف مهاجران به خود جلب کند. چه در حوزه فنی مهندسی و چه در حوزه پزشکی و پیرا پزشکی، این کشور با کمبود نیروهای جوان و متخصص روبرو می باشد.

از جمله شغل های مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته های مربوط به پزشکی و پیراپزشکیرشته های فنی و مهندسی
پزشکی، دندانپزشکی، اتاق عمل ، پرستاری ، فیزیوتراپی، علوم ازمایشگاهی و بیهوشیمکانیک، برق، مخابرات، الکترونیک، آی تی، کامپیوتر، شبکه و اتوماسیون و جوشکار

اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. ولی این موضوع باعث نمی شود که تصور کرد آنها از این زبان در مکالمه های روزمره خود حتی با مهاجران استفاده می کنند. مردم این کشور به شکلی متعصبانه به زبان آلمانی نگاه می کنند. تا جایی که این موضوع باعث می شود افرادی که زبان آلمانی را در سطح بالایی نمی دانند به شکل شدیدی دچار مشکل شوند. زیرا که در تمامی مکان های عمومی این کشور از زبان رسمی آلمان استفاده شده است. در سال 2022 کمترین نرخ بیکاری در اروپا به آلمان تعلق دارد که 3.6% می باشد. حتی این آمار در برخی از شهرهای این کشور کمتر هم می باشد.

شرایط کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان 2 حالت دارد. حالت اول بدین شکل است که متقاضی فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های آلمان باشد. به کمک این موضوع به خودی خود دولت آلمان 18 ماه به متقاضی فرصت می دهد تا در آلمان اقامت داشته باشد تا بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند. حالت دوم به این شکل است که فرد متخصص یا فارغ التحصیل دانشگاه ایرانی باشد، در این حالت فرد 2 راه پیش رو دارد:

مورد اول: متقاضی می تواند در ایران از طریق سایت های کاریابی نظیر لینکدین اقدام به کاریابی در آلمان و کارفرمایی در کشور آلمان پیدا کند. در صورتی که بوسیله سایت های کاریابی کارفرمایی پیدا کنید نیازی به مهاجرت به آلمان نخواهید داشت. هزینه ها نیز شدیدا کاهش می یابد ولیکن قانونی در اتحادیه اروپا هست. از این رو برای استخدام، کارفرما نمی تواند برای اتباعی غیر اتباع اتحادیه اروپا دعوت نامه کاری بفرستد مگر اینکه برای موقعیت شغلی مورد نظر فردی در اروپا پیدا نشود. از این رو این موضوع باعث شده که احتمال یافتن کار برای اکثر افراد از طریق سایت های اینترنتی کم باشد.

مورد دوم: فرد می تواند به کشور آلمان مهاجرت کرده و با ویزای جست و جوی کار در مدت تعیین شده از طرف سفارت شغل مورد نظر خود را پیدا کند. از مزایای کاریابی در آلمان با ویزای جست و جوی کار باید به این موضوع اشاره کرد که متقاضی به تمام ظرفیت های کاری دسترسی دارد. در نتیجه احتمال یافتن کار با توجه به نیاز مبرم این کشور به نیروهای جوان و متخصص بالا تر می رود.

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص کار در آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط کاریابی در آلمان

مدارک مورد نیاز و تاثیر زبان برای کاریابی در آلمان

هر چند که در سایت سفارت آلمان در ایران به برخی از موارد تاکیدی نشده است ولیکن پیشنهاد گروه مشاورین ما به این شکل است که جهت دریافت ویزای آلمان برای کاریابی مدارک زیر الزامی می باشد:

  • سابقه کاری حتی بدون بیمه
  • مدرک تحصیلی که حداقل آن کارشناسی می باشد.
  • مدرک زبان (در سایت سفارت بر وجود آن تاکید نشده هرچند که داشتن آن بسیار مفید می باشد.)
  • انگیزه نامه به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • بیمه نامه
  • رزرو هتل
  • تمکن مالی برای مدت اقامت در آلمان

مدرک زبان از جمله مدارک لازم برای گرفتن ویزای کاریابی در آلمان نیست. ولیکن تجربه چندین ساله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نکته را گوشزد می کند که اکثر افرادی که به زبان آلمانی مسلط نیستند شانس کمتری را برای کاریابی در آلمان دارند. لذا مشاورین ما به افرادی که قصد آموزش زبان آلمانی را ندارند توصیه مهاجرت به آلمان را نمی کنند.

شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

در حال حاضر مدت زمان گرفتن وقت سفارت آلمان برای گرفتن ویزای جستجوی کار یک ساله می باشد. بدین ترتیب این موضوع ممکن است متغیر باشد. فرد متقاضی پس از دریافت ویزا 6 ماه فرصت دارد تا بتواند با توجه به مدرک تحصیلی و تخصص خود شغل مورد نظرش را پیدا کند. از این رو پس از آن اقامت کاری را در آلمان دریافت کند.

این شخص پس از 21 ماه کار در آلمان می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. خانواده صاحب ویزای جست و جوی کار می تواند پس از گرفتن اقامت کاری به این شخص بپیوندند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره گرفتن ویزای کاریابی آلمان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :