مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه روشی مهیج جهت رشد کسب کار برای سرمایه گذاران خارجی در کشوری دیگر می باشد که در نهایت به اقامت متقاضی منتهی خواهد شد. ترکیه یک کشور اوراسیایی است با جمعیت 82 میلیون نفر و چیزی حدود 31.1 میلیون شاغل که باعث شده اقتصاد ترکیه همواره در حال پیشرفت باشد. این کشور به دلیل قرار گیری در اروپا به شدت به دنبال رشد اقتصادی است.

با توجه به نرخ بیکاری ترکیه که در سال گذشته تقریبا 13.5% بوده می توان گفت که رشد اقتصادی این کشور در حال وقوع است. همچنان دولت ترکیه با یک برنامه اقتصادی درصدد این است تا نرخ بیکاری کشور را در سال 2022 تک رقمی کند. همچنین رشد اقتصادی ترکیه در سال های اخیر میانگین 4.7% را داشته است. به همین دلیل این کشور به دنبال فرصت های کاری و کار آفرینان بوده است. پس می توان به راحتی ویزای این کشور را اخذ کرد. برای پیگیری سوالات خود درباب سرمایه گذاری و کارآفرینی در ترکیه 2022 حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

وضعیت اقتصاد برای کارآفرینی در ترکیه

ترکیه اقتصادی پویا دارد که سرمایه گذاران خارجی زیادی را به خود جلب می کند. به دلیل هدف گذاری این کشور با توجه به برنامه های سال 2022 و تلاش برای عضویت در اتحادیه اروپا، این کشور از کار آفرینان به خوبی استقبال می کند. رشد اقتصادی کشور ترکیه کاملا امیدبخش است. همین امر باعث شده تا بسیاری انتظار رشد سریع این کشور را در بین سایر کشورهای عضو OECD داشته باشد. هچنین به دلیل وجود بخش خصوصی بسیار فعال کشور ترکیه به ترغیب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی می پردازد.

دولت ترکیه مانند سایر کشورها از کارآفرینی در کشورش جمایت می کند. این حمایت ها در قالب ویزای مخصوص کارآفرینی و تخفیف های مالیاتی هستند. متقاضیان خارجی برای کارآفرینی در کشور ترکیه 2 راه پیش رو دارند. آنها می توانند بنا به تعریف قانون کشور ترکیه به نام خود کار کرده و مالیات دهند. همچنین می توانند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کنند. با توجه به هزینه های زندگی پایین در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و اقتصاد بسیار قوی تر نسبت به کشورهای همسایه می توان گفت که یک کار آفرین می تواند در ترکیه در آمد بالایی را کسب کند.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه

کشور ترکیه به موضوع کارآفرینی اهمیت ویژه ایی می­ دهد. افراد برای دریافت اقامت از این طریق می بایست حداقل 35000$ (دلار) به این کشور بپردازند. از شرایط کار آفرینی در ترکیه این است که بایستی حداقل 5 تبعه ترک را در سیستم خود بکار بگیرید. این پروسه باید به مدت 3 سال تداوم داشته باشد. در طول این مدت فرد باید بیمه، حقوق و مالیات را نیز پرداخت نماید.

همچنین فرد سرمایه گذار در هنگام تقاضای اقامت مدارکی دال بر به کارگیری 5 تبعه را داشته باشد و همینطور اثبات کند شغل متقاضی مزایای اقتصادی برای کشور ترکیه به همراه داشته است. جهت اطلاع از شرایط رشد کار در کشور ترکیه ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه

مزایای کارآفرینی در ترکیه

علاوه بر تخفیفات مالیاتی و زیر ساخت های اقتصادی خوب کشور ترکیه، به راحتی می توان بعد 3 سال اقامت این کشور را گرفت. همینطور شخص سرمایه گذار می تواند بعد از تاسیس شرکت یا به راه انداختن کار خود، خانواده خود را نیز به این کشور بیاورد. ارزان بودن هزینه زندگی در ترکیه نیز می تواند یکی از دلایل سرمایه گذاری در این کشور باشد. بدین ترتیب از آنجایی که ترکیه جزیی از اروپا است. بدین ترتیب دارای بازارهای بزرگ اقتصادی نیز می باشد. همچنین بعد از تبدیل اقامت ترکیه به تابعیت به راحتی می توان بدون ویزا به 114 کشور مختلف جهان سفر کرد.

کارآفرینی در ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های کار آفرینی در ترکیه همانطور که ذکر شد ثبت شرکت است. کسب و کار در این کشور باید دارای طرح اقتصادی خوب باشد. همچنین باید مجوز کار از وزارت کار ترکیه اخذ شود. همه سرمایه گذاران در ترکیه توسط دولت حمایت اقتصادی می شوند، چه افراد داخلی و چه خارجی. جهت شروع ثبت شرکت بایستی اساسنامه و نام تجاری شرکت خود را در سامانه ثبت شرکت ترکیه ثبت نمایید. همینطور سرمایه گذار برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی کشور ترکیه باید مدارکی را هنگام مراجعه ارائه دهد که برای افتتاح بسیار مهم و ضروری می باشد، که عبارتند از:

  • اساسنامه شرکت خارجی که باید به زبان ترکی ترجمه شده و معتبر شود.
  • گواهی ثبت شرکت خارجی که باید ترجمه و محضری شود.
  • مصوبه هیئت مدیره شرکت برای ایجاد یک شرکت در ترکیه
  • اطلاعات در مورد شخص شرکت خارجی که نماینده آن در اداره تجارت ترکیه است.
  • اطلاعات در مورد مدیر یا مدیران شرکت و نسخه های گذرنامه آنها
  • تنظیم اجاره نامه شرکت و چتپ روزنامه رسمی شرکت
  • تایید دفتر حسابداری و آماده کردن کد اقتصادی شرکت

مقایسه نرخ کارآفرینی در ترکیه با بقیه کشور های اروپایی

بنگاه اقتصادی (شرکت) موتور محرک رشد اقتصادی هر کشوری می باشد. بدون شرکت و کارآفرینان و بدون نو آوری مشاغل جدید زیادی وجود نخواهد داشت. موفقیت کارآفرینی در یک خلاء صورت نمی گیرد. کارآفرینان در زمینه جغرافیای خاص خود از جمله اقتصاد و جامعه محلی، ملی یا حتی فرامنطق خود هستند. شاخص جهانی کارآفرینی یک شاخص سالانه است. سلامت اکوسیستم های کارآفرینی در هر یک از 137 کشور را اندازه گیری می کند، سپس عملکرد اینها را در برابر یکدیگر مرتب می کند. در روش GEDI سنجش سلامت اکوسیستم بررسی می شود.

نرخ کارآفرینی کشورهای مختلف در سال 2022 در جدول زیر شرح داده شده است:

ردیفکشورتولید ناخالصی در بازار جهانیامتیاز GEDI
1ایالات متحده52676$83.6
2سوییس54933$80.4
3کانادا42104$79.2
4انگلستان37451$77.8
5استرالیا42149$75.5
6ترکیه18651$44.5
7جمهوری چک26387$43.4
8کویت76074$42.8
9تونس10229$42.4

با توجه به امتیازات و اقتصاد خوب و رو به پیشرفت کشور ترکیه برای سرمایه گذاری و همینطور نزدیکی آن به کشور ایران می تواند گزینه خوبی برای کارآفرینی باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران و متخصصان مجرب سعی کرده تا اطلاعات جامع و مفیدی را در خصوص مهاجرت و زندگی در ترکیه در خدمت شما عزیزان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :