مهاجرت کاری مجارستان

ویزای کاری مجارستان

ویزای کاری مجارستان

مجارستان به جهت عضو شدن در اتحادیه اروپا گزینه مطلوبی برای مهاجرت است که تحقق این هدف نیاز به دریافت ویزای کاری مجارستان دارد. بر طبق قوانین مجارستان، اتباع اتحادیه اروپا که در مجارستان کار می کنند، نیازی به ویزای کاری مجارستان ندارند، اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا معمولا برای کار به مجوز نیاز دارند. البته آنها که در یک شرکت مجارستانی از طریق قرارداد کار استخدام شده باشند و یا در شرکت خود، تنها استثنا هستند برای اتباع غیر اتحادیه اروپا است که در مجارستان تجارت می کنند و برای تجارت خود به عنوان مدیر کار می کنند. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری پیدا کنید، می توانید از نوشته های دیگر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط با مهاجرت کاری در مجارستان استفاده نمایید.

نحوه درخواست اخذ ویزای کاری مجارستان

درخواست مجوز کار در حال حاضر به عنوان بخشی از درخواست اقامت از طریق اداره مهاجرت مجارستان انجام می شود. این روش باید با یک قرارداد کار معتبر بین متقاضی و یک شرکت مجارستانی شروع شود. البته این روش بسیار پیچیده و زمان بر است و نمی توان از قبل برای مجوز کار درخواست داد و بعدا به دنبال کار بود و استخدام اتباع خارجی به طور کلی مشروط به شرایطی است. چنانکه در مجارستان معمولا برای اتباع خارجی به منظور رعایت قوانین استخدام، هم مجوز کار و هم اجازه اقامت یا ویزای ویژه لازم است. از همین رو طبق مقررات اداره کار معاصر مجارستان، استخدام اتباع خارجی تنها در صورتی امکان پذیر است که کارفرما مجوز کار را دریافت کند. این مجوز می تواند حداکثر برای مدت یک سال صادر شود، هرچند امکان تمدید آن وجود دارد.

مهم است که چنین مجوزی فقط توسط یک کارفرمای (محلی) درخواست شود. طبق این قانون، یک شرکت خارجی تنها در صورتی می‌تواند فعالیت اقتصادی خود را در مجارستان دنبال کند که از طریق نمایندگی یا یک شرکت تابعه حضور اقتصادی داشته باشد. در مورد کارمندان بومی، حتی اگر با شرکت مادر قرارداد داشته باشند، از نظر مقررات اداره کار، واحد محلی شرکت مادر به عنوان کارفرما رفتار خواهد شد. رعایت این نکته از سوی کارفرما ضروری است که متقاضی بایستی قبل از ارسال درخواست برای مجوز کار، درخواست نیروی کار معتبری داشته باشد که توسط اداره کار برای موقعیتی که تبعه خارجی باید برای آن استخدام شود، ثبت کرده باشد.

معرفی انواع ویزای کاری مجارستان

شهروندان خارجی در صورت داشتن ویزای به اصطلاح D یا اجازه اقامت می توانند در قلمرو جمهوری مجارستان کار کنند. این قانون صرف نظر از اینکه کارمند قبلا مجوز کار داشته باشد یا از گرفتن آن معاف باشد، قابل اجرا است. البته 2 نوع مختلف ویزای D یا بلند مدت وجود دارد که بستگی به این دارد که آیا تعهد متقاضی به صورت خوداشتغالی یا استخدام شخص ثالث است. مقامات سفارت یا کنسولگری 60 روز فرصت دارند تا درباره اعطاء ویزا یا رد درخواست تصمیم بگیرند. ویزا فقط در خارج از مجارستان صادر می شود، بنابراین کارمند باید قبل از اینکه واقعا به مجارستان بیاید، آن را دریافت کند. حداکثر 15 روز قبل از انقضای ویزا، کارمند می تواند برای اجازه اقامت از وزارت امور داخله درخواست دهد.

این مجوز بر خلاف ویزا فقط در مجارستان صادر می شود و به دارنده آن اجازه می دهد طبق مقررات مهاجرت کار خود را انجام دهند. رعایت قوانین الزامی فوق بسیار مهم است، زیرا کار بدون ویزای معتبر یا اجازه اقامت ممکن است عواقب شدیدی داشته باشد. تحریمی که بلافاصله اعمال می شود این است که کارمند خارجی ممکن است بسته به تصمیم مقامات ذیصلاح مجارستان، دستور خروج از مجارستان و محرومیت از بازگشت به مدت بین یک تا 10 سال را داشته باشد.

مدارک موردنیاز برای ویزای کاری مجارستان

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به مجارستان دارند، نیاز به مدارک مختلفی دارند. این مدارک عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده
  • عکس صورت که بیش از 3 ماه قبل از آن ساخته شده باشد.
  • ضمیمه های تعیین شده
  • پرداخت هزینه روادیدکاری

لطفا توجه داشته باشید که در هنگام ارسال درخواست، متقاضی باید شخصا در نزد مقام حاضر شود، مگر اینکه به دلیل وضعیت سلامتی خود قادر به حضور نباشد. اگر متقاضی کم سن و سال با ظرفیت محدود یا ناتوان باشد، درخواست می تواند توسط نماینده قانونی متقاضی به جای او ارائه شود. در صورتی که یک تبعه خارجی قصد ایجاد یک رابطه کاری را داشته باشد، شباهت چهره متقاضی و اثر انگشت برای اجازه اقامت صادر شده با داده های بیومتریک گرفته می شود. در مواردی که درخواست از طریق کارفرما ارائه می شود، در صورت درخواست مقام، متقاضی باید در برابر مقام صلاحیتدار حاضر شود.

در صورتی که تصمیم اداره منطقه به نفع درخواست اجازه اقامت باشد، به منزله تاییدیه صدور روادید ورود برای دریافت اجازه اقامت است که مراتب را به افسر صلاحیتدار کنسولگری اعلام می کند. ویزای ورود برای دریافت اجازه اقامت توسط افسر ذیصلاح کنسولگری بر اساس تصمیم اداره منطقه صادر می شود. علاوه بر این توجه داشته باشید که ویزای D برای دریافت مجوز اقامت صادر شده برای اتباع کشورهای ثالث، ویزاهای یکبار ورود هستند که اجازه اقامت بیش از 30 روز را نمی‌ دهند. بنابراین توصیه می‌ کنیم به اداره منطقه‌ ای اداره کل ملی مراجعه کنید. پلیس بیگانگان مسئول محلی است که محل اقامت آینده آنها در اسرع وقت پس از ورود به مجارستان به منظور دریافت مجوز اقامت و ثبت چنین اقامتگاه مجارستانی را تعیین می کند.

مدارک موردنیاز برای ویزای کاری مجارستان

قوانین اقدام کارفرما برای ویزای کاری مجارستان

یکی از بسترهایی که امکان کسب ویزای کاری را تسهیل می کند، این موضوع است که کارفرما درخواست دهد که در این زمینه نیز قوانینی وجود دارد. بر مبنای این قوانین درخواست صدور یا تمدید اجازه اقامت جهت کار در مجارستان، توسط کارفرمای احتمالی نیز می ‌تواند به شرط رضایت کتبی متقاضی ارائه شود. در این صورت مرجع ذی‌ صلاح می‌ تواند با کارفرما نیز ارتباط برقرار کند. در صورتی که درخواست توسط نهاد میزبان یا کارفرما مجارستانی ارسال شود، می توان آن را پس از ثبت نام در پلتفرم الکترونیکی اداره مهاجرت برای شروع روند ارسال کرد. البته درخواست های کارفرمایان ممتاز دارای اولویت بیشتری است. کارفرمایان ممتاز در کشور تابعیت متقاضی اتباع کشورهای ثالث می توانند قبل از ورود به کشور در درخواست مجوز اقامت، بدون نیاز به ارائه درخواست جداگانه، برای دریافت ویزای ورود برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنند.

در جدول زیر سایر شرایطی که مربوط به تعریف کارفرمای ممتاز می شود، مورد اشاره قرار گرفته است:

ردیفقواعد مربوط به تعریف کارفرمای ممتاز
1هر کارفرمایی که قصد دارد در مجارستان یک تبعه کشور ثالث از کشور همسایه مجارستان را در هر یک از حرفه های پیش بینی شده در ابلاغیه وزارت دارایی استخدام کند.
2هر کارفرمایی که یک پروژه سرمایه گذاری با وضعیت ترجیحی را برای ملاحظات اقتصاد ملی اجرا می کند.
3کارفرمایی است که قرارداد مشارکت استراتژیک با دولت امضا کرده باشد.

هزینه ویزای کاری مجارستان

هزینه خدمات اداری که برای رویه صدور «اجازه اقامت با هدف اشتغال» در نظر گرفته می شود 110€ (یورو) است که باید در نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی به یورو یا ارز قابل تبدیل دیگر پرداخت شود، یا در موارد استثنایی در ارز قانونی ایالتی که درخواست در آن ارسال شده است. هزینه خدمات اداری از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی و یا به صورت سپرده بانکی (با استفاده از چک) پرداخت می شود. هزینه خدمات اداری که برای درخواست تجدیدنظر ارائه شده در یک مأموریت دیپلماتیک یا کنسولی علیه تصمیم بدوی در مراحلی که قبل از 22 ژانویه 2022 آغاز شده است، 20€ (یورو) است. هزینه خدمات اداری که برای درخواست تجدیدنظر علیه تصمیم بدوی در مراحلی که در روز آغاز شده است، دریافت می شود. از 22 ژانویه 2022 یا بعد از آن، 160€ (یورو) است.

در موارد استثنایی، در ارز قانونی ایالتی که درخواست تجدید نظر در آن ارائه شده است، پرداخت شود. در صورت ارائه در قلمرو مجارستان به یک اداره منطقه‌ ای، هزینه خدمات اداری برای درخواست تجدیدنظر علیه تصمیم بدوی در مراحلی که قبل از 22 ژانویه 2022 شروع شده است، 5500HUF (فورینت) است. تصمیم نمونه در رویه های آغاز شده در روز 22 ژانویه 2022 یا پس از آن 47000HUF (فورینت) است که باید از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی (کارت بانکی) یا به صورت سپرده بانکی (با استفاده از چک ارائه شده توسط منطقه ای پرداخت شود. ریاست). هنگام پرداخت با استفاده از چک زرد، نام و تاریخ تولد مشتری و نوع مورد یعنی «تجدید نظر اجازه اقامت» باید در کادر «نظر» درج شود.

زمانبندی صدور ویزای کاری مجارستان

مهلت اداری در رسیدگی های باز شده برای تعیین درخواست 21 روز است، البته هنگام پرداخت با استفاده از چک زرد، نام و تاریخ تولد مشتری و نوع مورد یعنی «درخواست اجازه اقامت» باید در کادر «نظر» درج شود. در رویه ‌های واحد، مقام صلاحیتدار باید ظرف 70 روز از تاریخ تسلیم، تصمیمی در مورد درخواست‌ های مجوز اقامت اتخاذ کند. اگر تبعه کشور ثالث توسط یک کارفرمای ممتاز استخدام شده باشد، مقام صلاحیتدار باید ظرف 60 روز از تاریخ تسلیم درخواست تصمیمی در مورد ماهیت اتخاذ کند. مرجع صلاحیتدار مهاجرت باید سند اجازه اقامت را از طریق پست به مشتری تحویل دهد. اگر متقاضی بتواند مدرک اجازه اقامت را در آدرس پستی داده شده دریافت کند، می ‌تواند شخصا سند اجازه اقامت را از مرجع مهاجرتی ذیصلاح دریافت کند.

در صورت امتناع، تصمیم ظرف 8 روز پس از صدور رای قابل اعتراض است و باید در مرجع بدوی یا نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی محل تسلیم درخواست تسلیم شود. در صورتی که درخواست تجدیدنظر پس از مهلت مقرر یا توسط شخصی غیر از اشخاصی که حق تجدیدنظرخواهی در مورد تصمیم مورد نظر متقاضی را دارند، انجام شده باشد و متقاضی شواهد جدیدی در درخواست تجدیدنظر که از آن مطلع بوده است، ارائه کند. با توجه به قواعد زمانی صدور ویزای کاری مجارستان، اگر از متقاضیان دریافت ویزای کاری هستید، می توانید با سپردن امور اداری دریافت به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمانی مناسب مالک ویزای کاری مجارستان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :