مهاجرت به کشور آذربایجان

ویزای همراه آذربایجان

ویزای همراه آذربایجان

در مقاله پیشرو درباره شرایط اخذ ویزای همراه آذربایجان که یکی از روش های مهاجرت به این کشور است اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بخشی از دلایل توجه مهاجران به شرایط و تغییرات خوب اقتصادی آذربایجان در چند سال گذشته باز می گردد و بخش دیگر به محیط جغرافیای سرسبز و خوش آب و هوای آذربایجان است. مقرون به صرفه بودن زندگی نیز یکی از دلایل عمده این استقبال می تواند قلمداد شود. متقاضیانی که علاقه مند به آشنایی با نحوه اقدام برای ویزای همراه آذربایجان هستند می توانند از نوشته های موجود در سایت موسسه و همچنین نظرات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

اطلاعاتی درباره برنامه ویزای همراه آذربایجان

ویزا مجوزهای اصلی و رایج ورودی است که قبل از ورود به آذربایجان به افراد خارجی اعطاء می شود که در آن افراد خارجی از چنین مقرراتی مستثنی نیستند. ویزای ورودی از نوع معمولی برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیتی که برای مقاصد تجاری، علمی، تحصیلی، شغلی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی، بشردوستانه، پزشکی و شخصی وارد جمهوری آذربایجان می شوند، صادر می شود. ویزای بازدید تجاری برای خارجی ها و افراد بدون تابعیت به منظور ایجاد روابط تجاری یا همکاری در جمهوری آذربایجان بر اساس درخواست مقامات دولتی، اشخاص حقوقی یا کارآفرینان انحصاری داخلی یا خارجی و همچنین شعب و نمایندگی های خارجی صادر می شود. اشخاص حقوقی که در جمهوری آذربایجان فعالیت های تجاری انجام می دهند. ویزای بازدید تجاری حداکثر تا 180 روز صادر می شود. متداول ترین و کاربردی ترین روش اخذ ویزای تجاری، دعوت از نهادهای تجاری داخلی از طریق وزارت امور خارجه است.

ویزای علمی یا تحصیلی برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیتی صادر می شود که برای انجام فعالیت های علمی، شرکت در کنفرانس ها، سمینارها و سایر رویدادهای علمی مربوطه، تحصیل از طریق ثبت نام در موسسات آموزشی یا بازآموزی بر اساس درخواست وارد جمهوری آذربایجان می شوند. از مراجع دولتی فعال در این زمینه، موسسات تحقیقاتی علمی، موسسات آموزشی ثبت شده توسط دولت. ویزای کار (استخدام) برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیتی که قصد انجام فعالیت کارگری با حقوق (استخدام) در جمهوری آذربایجان را دارند صادر می شود. این گونه ویزاها با دعوت نامه های ارسال شده توسط کارفرما یعنی مقامات دولتی جمهوری آذربایجان، اشخاص حقوقی و کارآفرینان انحصاری و همچنین نمایندگی های اشخاص حقوقی خارجی ارائه می شود.

اطلاعاتی درباره برنامه ویزای همراه آذربایجان

روند صدور و دریافت ویزای همراه آذربایجان

 اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت می توانند برای صدور روادید به نمایندگی ها و کنسولگری های دیپلماتیک جمهوری آذربایجان در کشور محل اقامت خود یا در کشور ثالث شخصا یا از طریق نمایندگان خود درخواست دهند. اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در مواردی که توسط مقام اجرایی ذیربط تعریف می شود می توانند در خاک جمهوری آذربایجان روادید دریافت کنند. درخواست برای صدور ویزا می تواند به صورت درخواست الکترونیکی نیز ارسال شود. تمامی این ویزاها به صورت تک ورودی و چند بار ورود قابل ارائه هستند، اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه رسمی ویزای یکبار ورود 25$ (دلار) ست در حالی که برای ویزای مولتیپل 320$ (دلار) به عنوان هزینه رسمی ارائه می شود. با وضع مقررات جدید اکنون اتباع خارجی با اخذ ویزای الکترونیکی اجازه ورود به آذربایجان را دارند

لازم به ذکر است که این گونه ویزاها برای دوره 3 ماهه صادر می شوند، اما مدت اقامت واقعی در آذربایجان نباید بیش از یک ماه باشد. عملا تفاوت اصلی با ویزاهای صادر شده الکترونیکی این است که مدت اقامت کوتاهتر از ویزای سنتی (برچسب) است. به عنوان مثال، یک خارجی که ویزای تجاری سنتی (برچسب) را دریافت می کند، می تواند به مدت 6 ماه در آذربایجان بماند، در حالی که ویزای تجاری که به صورت الکترونیکی دریافت می شود اجازه اقامت یک ماهه در آذربایجان را می دهد. بنابراین برای داشتن مدت اقامت کافی در آذربایجان برای مقاصد تجاری یا کاری، ویزای سنتی ارجحیت دارد. علاوه بر این، ویزای فوق در طول مدت اعتبار، کارت اقامت هویت و محل سکونت (محل اقامت) فرد خارجی در آذربایجان را تایید می کند.

موارد دریافت ویزای مجوز اقامت در آذربایجان

برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در موارد فوق، مجوز اقامت موقت در جمهوری آذربایجان صادر می شود:

  • در صورتی که با یکی از شهروندان جمهوری آذربایجان در ارتباط نزدیک باشند.
  • والدین و فرزندان، پدربزرگ و مادربزرگ و نوه، خواهر و برادری که دارای والدین مشترک هستند، طبق قانون از اقوام نزدیک محسوب می شوند.
  • در صورت داشتن املاک و مستغلات در آذربایجان به ارزش حداقل 100000AZN (منات آذربایجان) یا وجوه به همان میزان در بانک های آذربایجان

در چنین مواردی قیمت املاک در آذربایجان توسط آژانس های ارزیابی مستقل ارزیابی می شود و قیمت قرارداد واقعی املاک توسط مقامات در نظر گرفته نمی شود. در صورتی که متخصصان واجد شرایط در زمینه های اقتصادی، صنعتی، دفاعی، علمی، فرهنگی، ورزشی و سایر موارد باشند.

موارد دیگر امکان دریافت مجوز اقامت در آذربایجان با داشتن ویزای این کشور در جدول زیر بیان شده است:

ردیفتوضیحات
1در صورتی که اعضای خانواده اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت باشند که به طور موقت یا دائم در خاک جمهوری آذربایجان اقامت دارند.
2در صورت داشتن سمت‌ های سرپرست یا قائم مقام شرکتی که متعلق به شخص خارجی است یا در شعبه یا نمایندگی یک شخص حقوقی خارجی در جمهوری آذربایجان دارای چنین سمت‌ هایی هستند.
3در صورت دریافت مجوز کار به روشی که در قانون مهاجرت پیش بینی شده است.

افراد متقاضی دریافت ویزای هماره آذربایجان برای تسهیل فرآیند دریافت می توانند به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :