ویزای مسافرتی چین

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

گشت و گذار در مکان های جدید کشور چین نیازمند اخذ ویزای توریستی چین است زیرا انسان از کشف کردن ناشناخته ها لذت می برد. کشور چین یکی از پهناورترین و پرجمعیت ترین کشورها دنیاست. این کشور میزبان یکی از عجایب هشتگانه جهان، یعنی دیوار بزرگ چین (the great wall of china) می باشد. همچنین این کشور علاوه بر این مسائل دارای ویژگی ها مناسبی است که آن را به مقصد خوبی برای گردشگری و کاوش تبدیل کرده است. به عنوان مثال این کشور زادگاه پانداها است.

در دهه های اخیر این کشور همواره با پیشرفت ها دیگر در زمینه ها صنعتی به فکر توسعه مکان ها گردشگری خود نیز بوده و در این راستا توسعه یافته است. در مقاله پیشرو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی این کشور خواهند پرداخت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین یا همان ویزا کوتاه مدت (L) یکی از انواع ویزاهای قابل صدور کشور چین است که متقاضیان برای دریافت آن بایستی دلیل سفر خود به چین را شرح دهند. به عبارتی دلیل سفر شهروندان خارجی برای دولت چین حائز اهمیت است. سفر به این کشور نیازمند دعوت نامه بوده و بدون دعوت نامه نمیتوان ویزای توریستی چین را اخذ کرد. این شرط یکی از سرسختانه ترین شروط اخذ ویزا توریستی می باشد. چراکه چنین اقدامی برای متقاضیان ناآشنا به قوانین، دشوار است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی کشور چین عبارت اند از:

  • برگه تایید رزرو هتل
  • برنامه سفر (دلایل سفر) به چین
  • بلیط
  • بیمه مسافرتی
  • نامه تمکن مالی به صورت حداقل $5000 (دلار) از طرف بانک
  • پاسپورت
  • عکس 3 در 4 به صورت رنگی
  • نامه گواهی اشتغال/ تحصیل
  • گواهی عدم سوء پیشینه

اخذ ویزای توریستی چین مستلزم مدارک ذکر شده می باشد. دریافت این نوع ویزای چین بدون این مدارک غیر ممکن است. لذا متقاضیان بایستی قبل از اقدام به انجام مراحل اخذ ویزا توریستی کشور چین، اقدام به تهیه مدارک فوق کنند. در غیر این صورت روند اخذ ویزا برای متقاضیان طولانی تر خواهد بود. توصیه می شود متقاضیان از موسسات حقوقی مجرب و کار کشته در این امر یاری بگیرند.

مراحل اخذ ویزای توریستی چین

متقاضیان محترم، باید پس از تهیه مدارک ذکر شده اقدام به حضور در سفارت خانه کنند تا برای اخذ ویزای توریستی چین اقدامات لازم انجام شود. حدود 4 روز زمان می برد تا پروسه صدور طی شود. هزینه اخذ ویزای توریستی کشور چین بسته به تابعیت و تعداد دفعات سفر متغیر خواهد بود. به طوری که برخی از کشورها حتی معاف از پرداخت این عوارض اند. اما برخی دیگر مانند ایالات متحده آمریکا بالاترین نرخ عوارض را می پردازند. حدود این مبلغ برای ایرانیان $30 (دلار) بوده است.

متقاضیان ویزا توریستی کشور چین، باید برای تحویل اکسپرس ویزای خود این مبلغ را در هنگام ثبت درخواست ویزا، پرداخت نمایند. به عبارتی راه برای متقاضیانی که برای دریافت ویزای توریستی خود زمان کمی دارند باز است و با کمی هزینه می توان این درخواست را فراهم کرد. ابتدا جهت مهاجرت به چین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه اخذ ویزای توریستی این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

تعداد ورودشهروندان آمریکایی به دلارشهروندان سایر کشورها به دلار
ورود یک باره$130$30
2 بار ورود$130$45
ورود 6 ماهه$130$60
ورود 12 ماهه$130$90
ورود 24 ماهه$130$90

مراحل اخذ ویزای توریستی چین

شرایط اخذ ویزای توریستی چین

همانطور که گفته شد اخذ ویزای توریستی چین مستلزم داشتن دعوت نامه می باشد. به عبارتی بر اساس قوانین چین نمی توان بدون دعوت نامه ویزای توریستی چین را دریافت نمود و به این کشور سفر کرد. از این رو متقاضیان یه عنوان یکی از شروط سفر به کشور چین این شرط را نیز می پذیرند. دعوتنامه ها می توانند دیپلماتیک، شخصی یا از طرف آژانس مسافرتی جهت صدور ویزا صادر شوند. در صورتی که متقاضیان، دوستان یا اقوامی در کشور چین دارند، می توانند از آنها بخواهند تا برای آنها دعوت نامه بفرستند.

این موسسات جهت تضمین بازگشت متقاضی به کشور خود پس از بازدید از چین، از متقاضی وثیقه نقدی دریافت می کنند. پس از بازگشت متقاضی به کشور مبدا، وثیقه به متقاضی بازگردانده می شود. متقاضیان محترم جهت سهولت و تسریع اقدامات می توانند با موسسات حقوقی مجرب و کار کشته نسبت به اخذ ویزا توریستی کشور چین اقدام کنند. چرا که روند اخذ ویزا با سهولت نیازمند تجربه در این زمینه است. جهت اطلاع از شرایط کار در چین نیز می توناید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

نکات مهم در مورد روادید توریستی چین

نکات بسیار مهمی وجود دارد که متقاضیان قبل از اقدام به اخذ ویزای تورستی چین، باید حتما آنها را بدانند تا از بروز مشکل در پروسه اخذ ویزا جلوگیری شود. به عبارتی این نکات شامل نکات لازم الاجرا نیز می شود که پی بردن به آن برای متقاضیان ضروری است.

  • دارندگان پاسپورت بریتانیا می توانند به برخی از مناطق چین سفر کنند که عبارتند از هنگ کنگ، مکائو و تایوان.
  • متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغی تا حدود $30 (دلار) از خدمات تحویل اکسپرس ویزای توریستی چین بهره مند شوند.
  • شایان ذکر است اخذ ویزای توریستی به معنی اجازه کار یا تحصیل در کشور چین نیست. برای این امور باید ویزای کار چین و ویزای تحصیلی چین اخذ شود.
  • مواردی همچون بروز اشتباه در فرم درخواست ویزا، عدم رعایت نکات در مدارک، وجود تهدیدات سیاسی، سوء پیشینه، سابقه اقامت بالا (بیش از حد مجاز) می تواند منجر به ریجکت متقاضی شود.
  • متقاضیانی که دارای پاسپورت ایران و ویزای توریستی چین می باشند، حداقل 30 روز و حد اکثر تا 60 روز می توانند در این کشور اقامت کرده و به امور گردشگری خود بپردازند.
  • توصیه می شود قبل از سفر به این کشور در مورد فرهنگ مردم آن کمی تحقیق شود.
  • توصیه می شود برای سهولت کار و تسریع آن از موسسات حقوقی معتبر و مجرب درخواست شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره با کادری مجرب آماده ارائه خدمات در خصوص روش های سفر و مهاجرت به چین به متقاضیان محترم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :