ویزای مسافرتی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

دلایلی مانند لذت غذاها تا فراغت در مکان های تاریخی در سفر به مجارستان وجود دارد که افراد را به اخذ ویزای توریستی مجارستان ترغیب می کند. بازدیدکنندگان مجارستان هرگز گرسنه نخواهند ماند، زیرا غذاهای محلی به همان اندازه که دلچسب هستند، خوشمزه هستند. غذاهای سنتی مانند گولاش یک خورش گوشتی که اغلب به عنوان غذای ملی کشور دیده می شود، پاپریکاس، لانگو و کلم شکم پر، همه بسیار خوشمزه و به راحتی در دسترس و واقعا مجارستانی هستند.

از سوی دیگر حومه مجارستان مملو از مناظر طبیعی زیبا است، از مناظر طبیعی پارک ملی Hortobágy گرفته تا غارهای خیره کننده Lillafüred و در حال حاضر فوق العاده ارزان است. شما با انتخاب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در زمانی کوتاه اقدامات لازم را برای ورود به مجارستان به عنوان گردشگر انجام دهید.

سیاست های دولت برای ویزای توریستی مجارستان

سیاست ویزا مجارستان شامل مقررات، قوانین و الزاماتی است که بر تمامی شهروندان خارجی که قصد سفر به این کشور را دارند، تحمیل می شود و از آنجا که مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا و همچنین منطقه شنگن است، سیاست ویزا مشابه سایر کشورهای منطقه بدون پاسپورت شنگن دارد. بنابراین، هر شهروند یک کشور شنگن می‌ تواند صرفا با استفاده از کارت شناسایی ملی، برای هر هدفی برای بازدید و برای مدت نامحدودی از ویزا وارد مجارستان شود. شهروندان کشوری که بخشی از منطقه شنگن نیست، اما هنوز برای مجارستان معاف از روادید است، باید با گذرنامه معتبر سفر کنند و اجازه اقامت تا 90 روز برای مقاصد گردشگری، ترانزیت یا تجاری را دارند. با این حال، این شهروندان بدون روادید باید توجه داشته باشند که از سال 2022 زمانی که معافیت ویزای ETIAS برای تقویت امنیت مرزهای خارجی منطقه شنگن اجرا می ‌شود.

به این ترتیب، مسافران برای سفر به مجارستان باید غیر از موارد قبل، شرایط اضافی جدیدی را برآورده کنند. در این شرایط جدید، مجوز سفر الکترونیکی با ورود چندگانه از طریق یک برنامه کاربردی آنلاین ساده در دسترس خواهد بود و پس از تایید، به صورت دیجیتالی به پاسپورت معتبر مسافر متصل می شود. مسافرانی که معافیت ویزای مجارستان را ندارند باید از قبل از سفارت یا کنسولگری مجارستان برای دریافت ویزای شنگن بدون توجه به مدت و هدف اقامت مورد نظر اقدام کنند. این سند مسافرتی ممکن است به عنوان ویزای بازدید کننده، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای اقامت یا به عنوان طیف وسیعی از گزینه های ویزا صادر شود.

سیاست های دولت برای ویزای توریستی مجارستان

شرایط زمانی ویزای توریستی مجارستان

در حال حاضر، سیاست ویزای مجارستان بیان می کند که بیش از 90 کشور می توانند به دلایل توریستی بدون نیاز به ویزا به مجارستان سفر کنند. از سوی دیگر همه اتباع منطقه شنگن می توانند تنها با استفاده از کارت شناسایی ملی معتبر در مرزهای مجارستان برای اقامت نامحدود برای گردشگری وارد شوند. اما سایر شهروندان معاف از ویزا که مایل به سفر به مجارستان به عنوان توریست هستند، ملزم به سفر با پاسپورت معتبر هستند و مجاز به اقامت حداکثر 90 روزه در این کشور در هر دوره 180 روزه هستند که در حال حاضر شهروندان حدود 150 کشور در سراسر جهان برای بازدید از مجارستان از یک دفتر دیپلماتیک دولتی، که به عنوان ویزای توریستی شنگن نیز شناخته می شود، نیاز به ویزای توریستی دارند و باید قبل از سفر از سفارت یا کنسولگری مجارستان وقت بگیرند تا زمان کافی برای پردازش ویزا داشته باشند.

توجه به این نکته ضروری است که درخواست اجازه اقامت حتی برای ویزای توریستی تنها می تواند به صورت حضوری و پس از مصاحبه در سرکنسولگری مجارستان تسلیم شود. هیچ درخواستی نمی تواند توسط شخص ثالث ارسال شود. گذرنامه و تصمیم در مورد درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت را می توان با ارائه نامه ای مجاز با امضاء متقاضی و تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی توسط نماینده جمع آوری کرد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی و تحصیل در مجارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

قرارداد ETIAS برای ویزای توریستی مجارستان

اگرچه سیاست ویزای مجارستان در حال حاضر به بیش از 90 کشور اجازه می دهد تا بدون ویزا برای اقامت کوتاه مدت به مجارستان سفر کنند، تا سال 2023 بیش از 60 نفر از این ملیت ها پس از معرفی، ملزم به دریافت معافیت روادید ETIAS خواهند بود. پیش‌ ثبت ‌نام برای این مجوز الکترونیکی، برای سفر به مجارستان برای همه شهروندانی که از خارج از منطقه شنگن معاف از ویزا هستند، یک الزام اجباری برای بازدید از این کشور خواهد بود. این معافیت ویزای آنلاین چند بار ورود به منظور افزایش امنیت مرزی تمامی 26 کشور عضو شنگن، با غربالگری اولیه مسافران بدون روادید قبل از ورود به اروپا، اجرا می ‌شود. مجوز تایید شده اجازه سفر به مجارستان و تمام کشورهای شنگن را در طول مدت اعتبار خود برای اهداف توریستی، تجاری، ترانزیت یا درمان پزشکی می دهد.

بنابراین پس از فعال شدن سیستم آنلاین، شهروندان واجد شرایط باید یک درخواست ساده ETIAS مجارستان را به صورت آنلاین با اطلاعات شخصی و گذرنامه و اطلاعات اولیه سفر تکمیل کنند. همچنین برای ارسال درخواست پاسخ به چند سوال امنیتی و پرداخت هزینه ETIAS ضروری است. پس از تأیید، ETIAS مجارستانی به صورت الکترونیکی به پاسپورتی که برای تکمیل فرم استفاده می‌شود پیوند داده می‌ شود و به مدت 3 سال یا تا زمانی که این گذرنامه منقضی شود، اعتبار دارد. بنابراین، برای درخواست ویزای شنگن مجارستان، لازم است ابتدا در مطبوع ترین دفتر دیپلماتیک مجارستان در خارج از کشور وقت بگیرید. این تصمیم باید خیلی زودتر از تاریخ های سفر مورد نظر نهایی شود، زیرا ممکن است چندین هفته طول بکشد تا ویزای کنسولی مجارستان پردازش و تایید شود. پس از تایید، بسته به هدف سفر، ممکن است یک سند سفر یک یا چند بار ورود صادر شود.

مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی مجارستان

متقاضیانی که علاقه مند به سفر کوتاه مدت به مجارستان دارند، لازم است مدارکی را تهیه نمایند که شامل موارد فوق می شود. اولین چیز داشتن پاسپورت خارجی است که پاسپورت باید حداقل 3 ماه پس از تاریخ خروج از منطقه شنگن معتبر باشد و باید طی 10 سال گذشته صادر شود و باید حداقل 2 صفحه رایگان داشته باشد. مدرک موردنیاز بعدی فرم درخواست ویزا است که این فرم ویزا باید به درستی، بدون حذفیات، با ذکر دقیق مدت اقامت، امضاء و پر شود. البته برای پر کردن فرم زبان انگلیسی ضروری است (نام و نام خانوادگی باید مانند گذرنامه خارجی پر شود). در مورد عکس باید گفت که یک عکس رنگی (سایز 3.5×4.5) در زمینه سفید که در 3 ماه گذشته گرفته شده است، باید تهیه شود که عکس باید به برنامه چسبانده شود. مورد بعد داشتن بیمه مسافرتی (پزشکی) است.

بیمه مسافرتی باید برای تمام مدت اقامت در قلمرو تمام کشورهای عضو منطقه شنگن معتبر باشد و هزینه های مربوط به نسخه های پزشکی و انتقال به وطن را با حداقل مبلغ 30000€ (یورو) پوشش دهد. البته کنسولگری مجارستان یک مسیر برای مدت 2 هفته با ویزای یک بار ورود در صورت بیمه پزشکی برای این دوره فراهم می کند. موضوع دیگر اطلاعات در مورد محل اقامت در مجارستان است که شامل مواردی همچون رزرو هتل که نام کامل متقاضی، مدت اقامت و مخاطبین هتل باید درج شود. در خصوص تبت ایده های نوآفرینی در این کشور می توانید مقاله استارت آپ مجارستان را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر مدارکی که کپی آنها نیاز می باشد، اشاره شده است:

ردیفمدارک مورد نیاز
1صفحات با اطلاعات و امضاء دارنده گذرنامه
2کپی تمام ویزاهای شنگن که در 3 سال گذشته دریافت شده است.
3کارت شناسایی
4بیمه مسافرتی
5رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت

اگرچه نکات مختلف مرتبط با ویزای توریستی مجارستان در این مقاله اشاره شد، شما می توانید از مطالب پیشین سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تکمیل اطلاعات خود برای سفر به مجارستان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :