ویزای مسافرتی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند

متقاضیان گردشگری ایسلند که از کشورهای خارج از منطقه شنگن هستند، برای بازدید از این کشور به ویزای توریستی ایسلند نیاز دارند. ایسلند کشور جزیره ای کوهستانی در اقیانوس اطلس شمالی است که %10 آن را یخچال های یخی پوشانده است. به عنوان یک جزیره، ایسلند هیچ مرز زمینی ندارد، این کشور نزدیک به گرینلند است که در غرب و کشورهای شمال اروپا، نروژ، و سوئد در شرق قرار دارد.

ایسلند با مساحت 103000 کیلومتر مربع و جمعیت بیش از 364000 نفر، کم تراکم ترین کشور اروپا است. دو سوم جمعیت در ریکیاویک، پایتخت، و مناطق اطراف آن زندگی می کنند. در ادامه به بررسی ویزای توریستی ایسلند که برای بازدید و گردشگری در این کشور، تعبیه شده می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ایسلند می توانید این مقاله را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و پردازش شده، مطالعه کنید.

سیاست ویزای توریستی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند با توجه به ملیت آن ها در دسترس گردشگران است، اما آن ها باید از قبل شرایط لازم را داشته باشند. سیاست ویزای توریستی ایسلند در ازای ارائه کارت شناسایی معتبر شنگن در هنگام ورود به کنترل مرزی، ورود بدون ویزا به شهروندان سایر کشورهای عضو شنگن برای مدت نامحدود ارائه می‌کند.

بقیه شهروندان ایسلند که معاف از ویزا هستند، در صورت ارائه پاسپورت معتبر در مرز ایسلند، مجاز به اقامت توریستی حداکثر 90 روز بدون نیاز به ویزا هستند. در مقابل، اتحادیه اروپا تا سال 2022 سیستمی برای تضمین مجوزهای سفر آنلاین به نام ETIAS معرفی خواهد کرد که برای همه گردشگران بدون روادید خارج از منطقه شنگن که مایل به بازدید 90 روزه از ایسلند هستند، اجباری خواهد شد.

درخواست لغو روادید رایگان ETIAS را می توان به صورت آنلاین درخواست کرد و توسط هیئت مدیره تأیید شد. به شهروندان این کشورها این امکان را می دهد که هر دفعه که دوست دارند و تا 90 روز در هر ورود به هر کشور شنگن به ایسلند سفر کنند. سیاست ویزای ایسلند همه شهروندان خارجی دیگر را ملزم می کند که قبل از سفر به این کشور برای گردشگری، برای ویزای توریستی ایسلند در سفارت یا کنسولگری این کشور درخواست دهند. متقاضی باید چند هفته قبل از نیاز به این سند اقدام کند تا زمان رسیدگی کافی قبل از سفر وجود داشته باشد.

میزان صنایع گردشگری در ایسلند را در سال 2023 روی نمودار زیر ملاحظه کنید:

میزان صنایع گردشگری در ایسلند

الزامات درخواست ویزای توریستی ایسلند

برای درخواست ویزای توریستی ایسلند، ابتدا فرم درخواست را دانلود کرده و آن را به طور کامل پر کنید. همچنین می توانید فرم درخواست ویزای توریستی ایسلند را به صورت الکترونیکی پر کنید و سپس نسخه چاپی آن را چاپ کنید. مدارک عمومی مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی ایسلند در ذیل آمده است:

  • 2 عکس باید پیوست شود: عکس باید به اندازه پاسپورت باشد، 1 عکس جدید از کل صورت با پس زمینه روشن
  • پاسپورت و کپی ویزای قبلی با حداقل 3 ماه اعتبار، پاسپورت شما باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • تاییدیه بیمه درمانی مسافرتی با پوشش حداقل €30000 (یورو) در ایسلند و کل منطقه شنگن
  • نامه ای مبنی بر هدف سفر به ایسلند و برنامه سفر
  • برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از ایسلند را تعیین می کند.
  • رزرو هتل برای کل زمان اقامت مورد نظر در ایسلند
  • گواهی وضعیت مدنی (مانند گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر، کارت سهمیه در صورت وجود)
  • اثبات توانایی مالی کافی برای مدت اقامت در ایسلند

همانطور که کمیسیون اروپا اعلام می کند، طبق قانون ایسلند، یک تبعه خارجی هنگام درخواست برای ویزای ایسلند، باید 4000ISK (کرون) یا €29 (یورو) در روز به سفارت یا کنسولگری ایسلند در اختیار داشته باشد. در حالی که مقدار پول مورد نیاز برای هر ورود به قلمرو ایسلند ISK20000 (کرون) یا €144.13 (یورو) است.

شرایط اضافی ویزای توریستی ایسلند:

  • نامه دعوت از خانواده یا دوستان شما در ایسلند با آدرس و شماره تلفن (در صورت وجود)
  • صورت حساب بانکی 6 ماه گذشته
  • کپی پاسپورت

الزامات درخواست ویزای توریستی ایسلند

گردشگری در ایسلند

گردشگری بین المللی در ایسلند در دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است و از کمتر از 500000 نفر در سال 2010 به بیش از 2 میلیون نفر در سال 2019 رسیده است. مسافران با مناظر آن جذب ایسلند می شوند: یخچال های طبیعی، آتشفشان ها، چشمه های آب گرم و آبدره ها مناظر باورنکردنی را ایجاد می کنند. در ایسلند بازدیدکنندگان می توانند با طبیعت در تماس باشند. حتی Vatnajökull، بزرگترین یخچال طبیعی اروپا، با پیاده روی در فاصله کوتاهی از جاده اصلی به راحتی قابل دسترسی است.

ایسلند یکی از بهترین مکان های دنیا برای تماشای نهنگ است. آب های سرد و ساحلی میزبان طیف متنوعی از حیات دریایی است. شفق ‌های شمالی، همچنین به عنوان شفق قطبی شناخته می‌ شود، یک پدیده طبیعی و یکی از جاذبه ‌های اصلی ایسلند است. میزان نور روز که ایسلند دریافت می کند بسته به زمان سال به طور چشمگیری متفاوت است. در ماه دسامبر، تقریبا 20 ساعت تاریکی وجود دارد، در حالی که در ماه ژوئن خورشید فقط برای مدت کوتاهی غروب می کند و هرگز کاملاً تاریک نمی شود.

محبوبیت ایسلند در بین غیر اروپایی ها به دلیل عضویت ایسلند در شنگن است. از آنجایی که ایسلند بخشی از این منطقه است، دارندگان پاسپورت چندین کشور ثالث می توانند تا 90 روز بدون ویزا در اروپا بمانند. افراد معاف از ویزا از نوامبر 2023 به مجوز ETIAS نیاز خواهند داشت. برای مهاجرت به اروپا و بازدید از کشورهای مختلف جهان، می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :