مهاجرت تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در پرتغال را دارند، مطمعنا برای تحصیل بلند مدت یا کوتاه مدت نیاز به اخذ ویزای تحصیلی پرتغال خواهند داشت. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه کسی برای تحصیل در کشور پرتغال نیاز به ویزای تحصیلی پرتغال دارد. به علاوه، انواع ویزای تحصیلی پرتغال، نحوه درخواست ویزای دانشجویی و هزینه های آن را در ادامه توضیح خواهیم داد. کشور پرتغال دارای کوه های بسیار زیبا در شمال، سواحل زیبای آلگاروه در جنوب و فرهنگ شلوغ و زندگی شبانه در شهرهای بزرگ آن مانند شهر لیسبون و پورتو، کشور کوچک مدیترانه ای پرتغال مکانی متنوع و هیجان انگیز برای انتخاب تحصیل است.

کشور پرتغال دارای بیش از 125 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی می باشد، که دارای سیستم آموزشی شناخته شده در سطح جهانی است. دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به کشور پرتغال می روند، تجربه تحصیلی در خارج از کشور عالی خواهند داشت که در نقاط دیگر جهان نخواهند یافت. هر ساله بیش از 50000 دانشجوی بین المللی کشور پرتغال را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، کشور پرتغال هزینه زندگی کمتر و شهریه کمتری دارد. دانشجویان می توانند اطمینان داشته باشند که با تحصیل در کشور پرتغال، شهریه کمتری خواهند پرداخت و کیفیت آموزش عالی و بالا کسب خواهند کرد بدون اینکه نگران هزینه ها باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

انواع ویزای تحصیلی پرتغال

قوانین ویزای تحصیلی پرتغال مشابه قوانین موجود در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا می باشد. اگر دانشجو شهروند کشورهای اتحادیه اروپا یا EFTA باشد، برای تحصیل در پرتغال به ویزای تحصیلی پرتغال نیازی نخواهد داشت. اما اگر دانشجو بخواهد بیش از 3 ماه در این کشور تحصیل کند به مجوز اقامت نیاز دارد و باید از شورای شهر محلی خود دریافت کند.

دانشجویانی که شهروند غیر اتحادیه اروپا می باشند و قصد تحصیل در پرتغال را در دوره کوتاه مدت دارند به طوری که تحقیقات آمادگی آنها کمتر از 3 ماه طول بکشد و کشور آن ا با پرتغال توافق نامه ای نداشته باشد باید ویزای اقامت کوتاه مدت (نوع C) دریافت کنند. پرتغال، یکی از کشورهای منطقه شنگن می باشد و ویزای شنگن به دانشجو امکان اقامت در 90 را در پرتغال و کشورهای دیگر شنگن می دهد. اگر تحصیلات دانشجو بیش از 90 روز در کشور پرتغال طول بکشد، برای ورود به پرتغال به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا نیاز به ویزای تحصیلی پرتغال طولانی مدت (ویزای شنگن نوع D) خواهد داشت.

دانشجو باید برای دریافت ویزا به سفارت پرتغال در کشور مبدا مراجعه کنند. بدین ترتیب در طی 3 ماه پس از ورود به کشور پرتغال درخواست مجوز اقامت پرتغال را بدهد. بدین ترتیب این مجوز به مدت یک سال معتبر خواهد بود. اگر تحصیلات دانشجو بیش از یک سال طول بکشد، برای تمدید مجوز دانشجویی پرتغال می تواند به SEF مراجعه کند. مجوز اقامت پرتغال تا 5 سال قابل تمدید می باشد. اتباع غیر اتحادیه اروپا که برای انجام تحقیقات پس از دکترا بیش از 3 ماه به کشور پرتغال می آیند، باید برای درخواست مجوز اقامت خاص اقدام نمایند. این مجوز به دانشجو امکان کار تحقیقاتی با پرداخت هزینه را می دهد.

انواع ویزای تحصیلی پرتغال

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

اتباع غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل بیش از 3 ماه در کشور پرتغال را دارند، علاوه بر اخذ مجوز اقامت به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز خواهند داشت. ویزای تحصیلی کشور پرتغال، قبل از سفر به کشور پرتغال باید دریافت شود. برای ورود به کشور پرتغال باید از اداره مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF) مجوز اقامت دریافت کنید. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی کشور پرتغال، می تواند روند درخواست ویزا را شروع نمایند. این فرآیند از طریق سفارت پرتغال در کشور مبدا انجام می شود. دانشجو باید برای ارائه مدارک به وب سایت مراجعه کرده و اسناد لازم را بررسی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل را مطالعه بفرمائید.

اما به طور کلی، برای درخواست ویزای تحصیلی مدارک زیر را باید به همراه داشته باشید:

مدارکتوضیحات
فرم درخواستتکمیل و بارگذاری فرم تکمیل شده در وب سایت سفارت پرتغال
گذرنامهدارای حداقل 3 ماه اعتبار از زمان ورود و یک صفحه خالی
نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظراخذ نامه رسمی از یک موسسه آموزش عالی در کشور پرتغال
گواهی بیمه درمانی معتبر
اثابت محل اقامتخوابگاه یا مسکن خصوصی
پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلیحدود 1700€ (یورو)

دانشجو بعد از ارسال درخواست ویزای تحصیلی پرتغال، باید صبر کند تا فرآیند درخواست طی شود. روند تایید درخواست ویزا به اینکه اهل کدام کشور باشید و در کدام کشور درخواست می دهید، بستگی دارد. به طور کلی، فرآیند دریافت ویزای تحصیلی پرتغال بین یک تا 3 ماه طول می کشد.

دریافت مجوز اقامت تحصیلی پرتغال

زمانی که دانشجو با ویزای معتبر وارد پرتغال می شود، اگر او شهروند غیر اتحادیه اروپا باشد باید مجوز اقامت را درخواست کند که به مدت یک سال معتبر خواهد بود. بعد از یک سال، اگر نیاز به تمدید داشته باشد، دانشجو باید در دفتر SEF محلی خود آن را تمدید کند و می تواند تا مدت 5 سال تمدید شود.

مدارکی که جهت درخواست مجوز اقامت پرتغال باید ارائه دهید در زیر آمده است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • اصل و فتوکپی گذرنامه معتبر
  • 2 قطعه عکس مانند گذرنامه به صورت رنگی
  • اثبات تمکن مالی در پرتغال
  • اثبات بیمه درمانی
  • گواهی تایید ثبت نام در دانشگاه های پرتغال
  • گواهی تایید پرداخت شهریه دانشگاه مذکور

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا می باشند، بدون نیاز به مجوز کار می توانند در پرتغال کار کنند. اما دانشجویانی که شهروند غیر اتحادیه اروپا می باشند با ویزای تحصیلی و مجوز اقامت پرتغال می توانند در کشور پرتغال به صورت پاره وقت کار کنند به شرطی که منوط به مجوز از SEF باشند. برای انجام کار تحقیقاتی، تدریس آمادمی یا انجام فعالیت های بسیار به شرط داشتن مهارت های لازم می تواند مجوزهای مربوطه را درخواست کند. اگر قصد تحصیل و اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به پرتغال را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران و وکلای خبره ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :