مهاجرت تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی ایسلند

دانشجویان بین المللی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستند، برای تحصیل در ایسلند ملزم به اخذ ویزای تحصیلی ایسلند می باشند. چرا که کشور ایسلند جزء منطقه اقتصادی اروپا و منطقه شنگن است. قبل از اینکه دانشجویان بخواهند برای اخذ ویزای تحصیلی ایسلند اقدام کنند، باید توسط یکی از موسسات آموزشی این کشور برای تحصیل یک دوره خاص پذیرش داشته باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند شرایط و مدارکی مورد نیاز است که باید قبل از درخواست تهیه کنند. در مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، به طور مفصل به شرایط و الزامات ویزای تحصیلی ایسلند پرداخته شده است که با مطالعه آن می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی ایسلند

قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایسلند باید در یک موسسه آموزشی پذیرش شده باشید. هم چنین برای درخواست ویزا باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت مسافرتی با اعتبار 3 ماه پس از تاریخ بازگشت دانشجویان
  • کپی از صفحات قدیمی ویزا (در صورت وجود)، پاسپورت همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در ایسلند
  • اثبات توانایی مالی (با بیانیه بانکی که بودجه ای را برای پوشش شهریه و هزینه های ماهانه حداقل €500 (یورو) و هزینه های سالانه حداقل €5500 (یورو) نشان می دهد.)
  • دانش آموزان زیر 18 سال باید رضایت نامه ای از والدین خود ارائه دهند. این نامه نیز باید محضری باشد.
  • مدارک بیمه درمانی و مسافرتی
  • اثبات ترتیبات مسکن
  • هر دانش آموز متاهل باید گواهی ازدواج و شناسنامه فرزندان را در صورت وجود ارائه دهد.

در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به ایسلند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مجوز اقامت با ویزای تحصیلی ایسلند

هنگامی که ویزای تحصیلی ایسلند را دریافت کردید و در این کشور هستید، باید اجازه اقامت خود را دریافت کنید. همین مدارک برای دریافت این مجوز و درخواست در اداره مهاجرت در ریکیاویک مورد نیاز است. این مجوز به شما این امکان را می دهد که تا 15 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید. پیدا کردن کار بدون دانستن زبان ایسلندی کمی دشوار است.

این یک گام برجسته برای مزایای مراقبت های بهداشتی در خارج از کشور است. پس از گذراندن 6 ماه در ایسلند، شما به طور خودکار عضو سیستم ملی بیمه اجتماعی خواهید شد، حتی اگر شهروند ایسلند باشید. این به شما امکان می دهد به مراقبت های بهداشتی در ایسلند با همان نرخ های ثابت پرداخت شده توسط مردم محلی دسترسی داشته باشید.

در حالی که اعضای اتحادیه اروپا می توانند با ارائه کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) بدون صرف 6 ماه از این مزایا برخوردار شوند. برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مدت بیشتری خواهد بود و به دانشجویان توصیه می شود برای پوشش این بیمه، نامه خصوصی بگیرند. همچنین قوانین مربوط به کار در ایسلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مجوز اقامت با ویزای تحصیلی ایسلند

نکات قابل توجه درباره ویزای تحصیلی ایسلند

مقدار پولی که باید برای ویزای ایسلند بپردازید به چند عامل بستگی دارد. اینها هدف از ورود، مدت اقامت، سن شما و غیره هستند. اگر بزرگسال هستید و برای ویزای اقامت کوتاه مدت برای ایسلند درخواست می کنید، باید €80 (یورو) هزینه بپردازید. کودکان زیر 12 سال باید €40 (یورو) هزینه پرداخت کنند. در حالی که افراد زیر 6 سال از پرداخت هزینه معاف هستند. هزینه ویزای اقامت طولانی مدت به ایسلند حدود €56 (یورو) است. در صورت درخواست از طریق یک شرکت شخص ثالث یا شخصاً در طول مصاحبه، باید هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

برای شروع درخواست ویزای تحصیلی ایسلند، ابتدا باید به موقع درخواست دهید. هر سفارت در جهان یک بازه زمانی را تعیین کرده است که در آن متقاضیان ویزا می توانند درخواست خود را ثبت کنند. از آنجایی که ایسلند یک کشور شنگن است، روند کار مانند هر کشور عضو پیش می رود. شما می توانید درخواست ویزا را طبق زمان های زیر ارسال کنید:

  • زودترین زمان درخواست: 6 ماه قبل از سفر مورد نظر شما
  • آخرین زمان درخواست: 2 هفته قبل از سفر شما
  • توصیه می شود: حداقل 3 هفته قبل از سفر شما درخواست شود.

به منظور تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله تحصیل در مجارستان، می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از کمک ها و راهنمایی های مشاورین باتجربه و کارشناسان متخصص این مجموعه، برای اهداف تحصیلی خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :