مهاجرت تحصیلی اوکراین

ویزای تحصیلی اوکراین

ویزای تحصیلی اوکراین

افرادی که به دنبال آینده روشن تحصیلی در اوکراین هستند، در قدم اول باید برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین درخواست دهند. شما با دریافت ویزای تحصیلی اوکراین می توانید از استانداردهای زندگی اروپایی در کنار تحصیل لذت ببرید. علاوه بر این دانشجویان بین المللی در اوکراین نیازی به قبولی در آزمون ثبت نام در دانشگاه های این کشور را ندارند. اخیرا اوکراین به یکی از محبوب ترین مقاصد، برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند تبدیل شده است.

همچنین اوکراین از شهرت بین المللی برای برتری در همه زمینه های آموزشی برخوردار است. از سوی دیگر دانشگاه های اوکراین به طور گسترده ای برای برتری در بسیاری از رشته ها شناخته شده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین انتخاب برای شما عزیزان جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی اوکراین باشد. مدارک تحصیلی اوکراین توسط کارفرمایان و موسسات آموزشی پیشرو در بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است.

انواع ویزای تحصیلی اوکراین

در ابتدا به این نکته مهم توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی اوکراین به چند دسته مختلف تقسیم می شود. که شما عزیزان برای اطلاع بیشتر در خصوص انواع ویزای تحصیلی اوکراین به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع ویزای تحصیلی اوکراینخصوصیات
ویزای تحصیلی کوتاه مدتاین نوع از ویزای تحصیلی در مواردی صادر می شود که یک دانشجوی خارجی قصد دارد تا حداکثر 90 روز در هر 180 روز در اوکراین بماند. همچنین ویزای کوتاه مدت تحصیلی به صورت ویزای یکبار، 2 بار و چند بار ورود با اعتبار 6 ماهه صادر می شود. اما این نوع ویزا برای مدت بیش از 5 سال نمی تواند صادر شود.
ویزای تحصیلی بلند مدتویزای تحصیلی بلند مدت در مواردی صادر می شود که دانشجوی خارجی قصد درخواست اجازه موقت را دارد. همچنین ویزای تحصیلی بلند مدت برای اقامت بیش از 90 روز در اوکراین و به صورت ویزای چند بار ورود با اعتبار 90 روزه صادر می شود.

زمان پردازش ویزای تحصیلی اوکراین

زمان پردازش ویزای تحصیلی اوکراین بستگی به سرویس ارائه شده در کنسولگری اوکراین در کشور مبدا دارد. زیرا کنسول گری های اوکراین در خارج از کشور درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان را بررسی می کنند و برای اعطاء ویزای تحصیلی تصمیم گیری می کنند.

زمان پردازش ویزای تحصیلی اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • حد اکثر تا 5 روز کاری از روز درخواست در خدمات سریع (تعداد روزهای مشخصی که توسط هر سفارت تعیین می شود)
  • حد اکثر تا 10 روز کاری از روز درخواست در سرویس عادی، مگر اینکه در معاهدات بین المللی اوکراین ذکر شده باشد. از سوی دیگر، در صورت بررسی های اضافی، زمان پردازش درخواستی که در خدمات عادی ثبت شده است، تا 30 روز کاری نیز قابل تمدید است.

علاوه بر این بخش های ویزای وزارت خارجه در نقاط بازرسی مرزی در فرودگاه های بین المللی درخواست ویزا تحصیلی را بررسی می کنند. از رشته های پرطرفدار در این کشور تحصیل داروسازی در اوکراین می باشد.

زمان پردازش ویزای تحصیلی اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

طبق قوانین ویزای اوکراین، متقاضیانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی اوکراین را دارند، برای درخواست ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

مدارک مورد نیازتوضیحات
گذر نامه، سند مسافرتیگذرنامه باید حداقل 3 صفحه خالی داشته باشد و حداقل 3 ماه پس از تاریخ خروج از اوکراین معتبر باشد.
فرم درخواست ویزای تحصیلیشما باید فرم درخواست را به صورت کامل تکمیل و امضا کنید.
یک قطعه عکس از متقاضیاین عکس باید در سایز 35*45 و با پس زمینه سفید باشد.
ارائه بیمه نامه معتبرمتقاضی باید دارای بیمه نامه معتبر از کشور مبدا باشد تا هزینه های پزشکی دانشجو را در طول اقامت در اوکراین پوشش دهد.
تمکن مالیاثبات وجوه کافی برای پوشش هزینه های اقامت
رسید پرداخت هزینه های روادیدمتقاضی باید رسید پرداخت هزینه های روادید را ضمیمه پرونده درخواست ویزای تحصیلی خود کند.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی اوکراین

هزینه دریافت ویزای تحصیلی اوکراین نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. به طور مثال کنسولگری های اوکراین در خارج از کشور 180UAH (هریونا اوکراین) برای رسیدگی به درخواست های ویزا از طریق خدمات عادی دریافت می کنند. البته به این نکته توجه فرمایید که هزینه های دریافت ویزا، برای همه درخواست های ثبت شده با خدمات سریع، دو برابر می شود.

علاوه بر این هزینه ویزا برای انواع ویزای تحصیلی برای متقاضیان کشورهای خاص ممکن است متفاوت باشد. از سوی دیگر بخش های ویزای وزارت خارجه در نقاط بازرسی مرزی در فرودگاه های بین المللی اودسا و بوریسپیل مبلغ 2650UAH (هریونا اوکراین) هزینه دریافت می کنند. مگر اینکه در معاهدات بین المللی اوکراین به نحو دیگری ذکر شده باشد.

هزینه های کنسولی نیز به شرح زیر می باشند:

  • ویزای تحصیل یکبار ورود: 85UAH (هریونا اوکراین)
  • ویزای تحصیلی دوبار ورود: 95UAH (هریونا اوکراین)

درباره کسب اطلاعات بیشتر جهت کار در اوکراین، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سیستم آموزش عالی اوکراین

در سیستم آموزش عالی اوکراین طبق دعوت نامه معتبر، دانشجوی یک دانشگاه در اوکراین می شوید. علاوه بر این طبق قوانین سیستم آموز عالی اوکراین سال تحصیلی از اول سپتامبر تا فوریه شروع می شود و شامل دو ترم می باشد. همه دانشجویان در اوکراین بین 2 ترم به تعطیلات می روند که ترم اول (سپتامبر، ژانویه) و ترم دوم (فوریه، ژوئن) می باشد. علاوه بر این تعطیلات تابستانی به طور متوسط سه ماه طول می کشد. در پایان هر ترم دانشجو موظف است در 3 یا 5 امتحان در دانشگاه شرکت کند. همچنین باید در 3 یا 5 امتحان تستی نیز حضور به عمل بیاورد.

گذراندن امتحانات و آزمون ها امکان رسیدن به ترم دوم را برای دانشجویان فراهم می کند. از سوی دیگر دانشجویان همه روزه به جز تعطیلات آخر هفته کلاس دارند. همچنین دانشجویان در سخنرانی ها، آموزش ها، کار با مواد در کتابخانه ها و مراکز آموزشی شرکت می کنند. اخذ ویزای تحصیلی اوکراین می تواند برای افرادی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارند به یک امر دشوار تبدیل شود. به همین سبب برای تسهیل در این امر شما می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا آینده تحصیلی درخشانی را در اوکراین برای خود متصور شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :