مهاجرت تحصیلی اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلوونی

از آن جایی که کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، سیاست صدور ویزای تحصیلی اسلوونی طبق قوانین اتحادیه اروپاست. طبق این قوانین، شرایط تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی با توجه به کشور متقاضی و مدت زمان تحصیل آنها، با هم متفاوت است. دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور ملزم به اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی هستند که باز نوع ویزای آنها با توجه به مدت زمانی که می خواهند در اسلوونی به تحصیل بپردازند، می تواند متفاوت باشد. چرا که 2 نوع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت برای اقامت در اسلوونی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید مقاله زیر را که تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد، مطالعه نمایید.

ویزای تحصیلی اسلوونی برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان متعلق به کشورهای اتحادیه اروپا برای ورود به اسلوونی نیازی به ویزا ندارند. تنها چیزی که نیاز دارند گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی است. اگر مدت اقامت آنها در اسلوونی کمتر از 3 ماه باشد، لازم نیست محل اقامت خود را ثبت کنند. با این حال، آنها باید ظرف 3 روز پس از ورود به اسلوونی در ایستگاه پلیس ثبت نام کنند. اگر آنها مایل به گذراندن یک سال تحصیلی کامل یا حتی بیشتر هستند، باید برای مجوز اقامت همراه با ویزای تحصیلی اسلوونی نیز اقدام کنند. آنها همچنین می توانند بلافاصله پس از ورود به کشور برای گواهی ثبت اقامت اقدام کنند. دانشجویان بین المللی، به جز شهروندان منطقه شنگن، برای ورود به اسلوونی باید ویزا داشته باشند. دانشجویانی که شهروند هیچ یک از کشورهای اروپایی نیستند و مایل به تحصیل در اروپا هستند، باید برای ویزای تحصیلی اسلوونی اقدام کنند.

انواع ویزای تحصیلی اسلوونی

3 نوع ویزای تحصیلی اسلوونی وجود دارد که می تواند توسط مقامات اسلوونی صادر شود. در جدول زیر به بررسی انواع ویزای تحصیلی اسلوونی می پردازیم:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای اسلوونی نوع Aاین نوع ویزا، یک ویزای ترانزیت فرودگاهی است که برای سفر از طریق مناطق ترانزیت بین المللی فرودگاه های واقع در قلمرو کشورهای اتحادیه اروپا معتبر است. با این ویزا نمی توانید وارد قلمرو آنها شوید.
ویزای اسلوونی نوع Cاین نوع ویزا، که ویزای یکنواخت نیز نامیده می شود، به دارندگان آن امکان تردد آزاد در سراسر قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا را می دهد.
ویزای اسلوونی نوع Dاین ویزای طولانی مدت برای شهروندان کشور ثالثی صادر می شود که برای دور هم جمع کردن خانواده خود به مجوز اقامت در اسلوونی نیاز دارند.

متقاضیان باید درخواست ویزا را شخصا در نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی ارسال کنند. فرم های درخواست ویزا در تمامی نمایندگی های دیپلماتیک و مقرهای کنسولی جمهوری اسلوونی موجود است.

انواع ویزای تحصیلی اسلوونی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی مدارکی لازم است. در ذیل به مدارک مورد نیاز اشاره شده است:

  • نامه پذیرش یک موسسه آموزش عالی در اسلوونی
  • یک کپی معتبر از پاسپورت
  • 2 عکس در اندازه پاسپورت فعلی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدارک حمایت مالی که می تواند صورت حساب بانکی 6 ماه گذشته، قرارداد اسپانسر یا بورسیه باشد.
  • بیمه پزشکی یا سفر که برای کل اقامت در کشور اسلوونی یا کشورهای عضو شنگن معتبر است.
  • گواهی عدم سوء پیشینه

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در اسلوونی مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی به شرح زیر است:

  1. به کنسولگری یا نمایندگی دیپلماتیک مراجعه کنید.
  2. فرم درخواست ویزا را پر کنید و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
  3. در کنسولگری، متقاضی نباید همراه داشته باشد، مگر اینکه همراه متقاضی خردسال بوده و از نظر سلامت حساس باشد یا قادر به انجام هیچ گونه فعالیت لوکوموتیو نباشد.
  4. در مرحله درخواست باید اثر انگشت ارسال کنید.
  5. در صورتی که متقاضی قادر به صحبت به زبان انگلیسی یا به زبان کشور شنگن نباشد، کنسولگری که متقاضی در شرکتی درخواست می کند، توصیه می شود.
  6. در صورت عدم حضور به موقع در سفارت یا کنسولگری بدون اطلاع قبلی 48 ساعته، درخواست لغو خواهد شد و باید یک بار دیگر مراحل را انجام دهید.

هزینه هایی که باید برای اخذ ویزا تحصیلی اسلوونی پرداخت کنید، به قرار زیر است:

  • هزینه ویزای اقامت کوتاه مدت (ویزای C): 6000€ (یورو)
  • هزینه ویزای اقامت طولانی مدت (ویزای D): 7700€ (یورو)

پس از درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی حداکثر 3 ماه طول می کشد تا پاسخ دریافت کنید. همچنین شرایط اخذ اقامت اسلوونی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط پذیرش دانشگاه ها برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه ها جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی عبارتند از:

برای تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور اسلوونی بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گواهینامه دبیرستان
  • فرم درخواست آنلاین امضاء شده
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • گزارش سلامت
  • نتایج دبیرستان

برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اسلوونی بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدرک کارشناسی
  • ریز نمرات دانشگاهی از یک رشته کارشناسی
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • گزارش سلامت

شرایط تحصیل برای دوره دکترا در دانشگاه های کشور اسلوونی بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدرک کارشناسی ارشد
  • گواهی مدرک کارشناسی
  • رونوشت های یک دوره کارشناسی ارشد
  • ریز نمرات از یک برنامه کارشناسی
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • رزومه
  • ارزیابی مصاحبه بیشتر توسط کمیته پذیرش و گروه دانشگاه

در نهایت، بسیاری از موسسات در اسلوونی برای اثبات دانش خود از این زبان نیاز به آزمون مهارت انگلیسی دارند. دانش آموختگان برخی از کشورها در صورتی که تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی در آنجا گذرانده باشند، می توانند معافیت دریافت کنند. آزمون پذیرفته شده آزمون های زبان انگلیسی آیلتس، تافل، C1 می باشد.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در کشور اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا بهترین دانشگاه برای تحصیلات عالی در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه در سال 1919 در پایتخت کشور تأسیس شد، جایی که برای اولین بار پزشکی، فلسفه، الهیات، حقوق و فناوری تدریس می کرد. امروزه این دانشگاه تحقیقاتی در 23 دانشکده تقریبا در تمام زمینه ‌های دانش، مقاطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین 3 آکادمی هنری را مدیریت می کند که هنرهای زیبا، موسیقی، فیلم و تلویزیون را پوشش می دهد. در حال حاضر حدود 43000 دانشجو در دانشگاه لیوبلیانا تحصیل می کنند که شامل بیش از 2000 دانشجوی بین المللی می شود.

دانشگاه ماریبور دومین دانشگاه قدیمی و بزرگ اسلوونی است. دانشگاه های واجد شرایط علاوه بر این، دانشگاه ماریبور در 17 دانشکده در طیف گسترده ای از رشته ها، از علوم گرفته تا هنر و فناوری سازماندهی شده است. فعالیت و تحرک بین‌ المللی از اولویت ‌های دانشگاه ماریبور است که توافقات بین دانشگاهی و بین دانشکده‌ای را تسهیل می‌کند. دانشجویان بین المللی، و حتی اساتید خارجی، دانشگاه را بازتر و تبادل دانش و فرهنگی خواهند دید. جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی و سایر کشورهای جهان می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان این مجموعه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :