مهاجرت تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

مهاجرت تحصیلی یکی از مورد توجه ترین شیوه های مهاجرت به اتریش است و در این نوشتار به ویزای تحصیلی اتریش پرداخته می شود. اتریش یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی در سراسر جهان است. دانشگاه های این کشور شهریه های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند و خانه برخی از بهترین دانشگاه های دولتی در اروپا است. علاوه بر این، برای دانشجویانی که مایل به ادامه زندگی و کار در اتریش پس از پایان تحصیلات خود هستند، فرصت های شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد. به عنوان یک غیر مقیم اتریش، باید بدانید که به احتمال زیاد باید برای ویزای تحصیلی اتریش درخواست دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی اتریش، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

شرایط اقدام ویزای تحصیلی اتریش

ویزا تحصیلی اتریش را فقط می توان قبل از سفر به اتریش در نمایندگی اتریش (سفارت، کنسولگری کل) درخواست کرد. این مرجع نیز ویزا را صادر خواهد کرد. متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش می توانند پس از ورود قانونی و در طول اقامت قانونی، برای اجازه اقامت برای دانشجویان از مرجع صالح اتریش در کشور محل اقامت خود یا در مرجع صالح اقامت در اتریش درخواست دهند. نکته دیگری که باید بدان توجه داشتف این است که درخواست متقاضی باید حداقل 3 تا 6 ماه قبل از ورود به اتریش ارسال شود. البته باید توجه داشت که ممکن است متقاضی مجبور شود به دلیل قانونی شدن و ترجمه مدارک مورد نیاز خود، مقدمات را زودتر شروع کند. پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش بایستی از دانشگاه مورد نظر در کشور اتریش نامه پذیرش رسمی دریافت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اتریش

برای اخذ مدرک تحصیلی یک شهروند خارجی (یا یک فرد بدون تابعیت) به عنوان یک دانشجوی معمولی در برنامه های تحصیلی دانشگاهی اتریش باید شرایط زیر رعایت شود:

  • برای دوره تحصیلی مورد نظر باید مکانی برای تحصیل در دانشگاه وجود داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای مدرک A-level یا دیپلم دبیرستان باشد که می تواند معادل گواهینامه آزمون کارشناسی ارشد اتریش در نظر گرفته شود.
  • تحصیل 3 ساله (حداقل) در یکی دیگر از موسسات آموزشی معتبر پس از متوسطه.
  • گواهینامه باید برای قبولی در دوره تحصیلی مورد نظر در دانشگاهی در کشوری که در آن اخذ شده کافی باشد.

هر گونه الزامات مربوط به تحصیل (به عنوان مثال امتحان ورودی) باید در کشوری که مدرک A-level یا دبیرستان در آن صادر شده است، برآورده شود. اگر دوره تحصیلی مورد نظر در اتریش در کشور خود ارائه نمی شود، این مدرک باید در مورد مشابه ترین دوره تحصیلی ارائه شود. فقط اگر کشور دانشگاه نداشته باشد، این مدرک لازم نیست ارائه شود. علاوه بر این، متقاضی باید دانش کافی آلمانی را داشته باشد. در صورت لزوم، معاینه انجام می شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

متقاضیان تحصیل در اتریش، هنگامی که برای ویزای دانشجویی خود درخواست می کنند، باید چند مرحله را دنبال کنند. در مرحله اول باید یک دانشگاه در اتریش انتخاب شود. در این زمیه لطفا مطمئن شوید که دانشگاهی را پیدا کرده ‌اید که برای تحصیل شما مناسب ‌تر است. قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید تاییدیه پذیرش خود را ارائه دهید. دانشجویان تشویق می شوند قبل از مهلت مقرر درخواست دهند. به این موضع نیز باید توجه داشت که برخی از دانشگاه ها آزمون پذیرش دارند. به همین دلیل، برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است مهلت درخواست زودتر داشته باشند. در مرحله باید فرم درخواست ویزا پر شود. در مرحله 3 باید تمام اسناد توسط متقاضی جمع آوری شود.

مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد و در صورت نیاز باید قانونی شوند. از قبل با نماینده محلی خود چک کنید. در مرحله 4 باید یک قرار ملاقات تنظیم شود، چراکه ویزا توسط یک مرجع نمایندگی در کشور متقاضی صادر می شود که می تواند سفارت یا کنسولگری باشد. هنگامی که متقاضی دفتر محلی خود را شناسایی کرد، باید یک قرار ملاقات بگذارد و سپس می تواند درخواست خود را ارسال کند. در مرحله 5 متقاضی باید خود را برای مصاحبه آماده کند. در این مرحله احتمالاً از متقاضی خواسته می شود که برای مصاحبه در سفارت بنشیند. در طول مصاحبه، از متقاضی سوالاتی در مورد دلایل برای تحصیل در اتریش و برنامه های احتمالی آینده اش پرسیده می شود.

کلیات اخذ ویزای تحصیلی اتریش

دانشجویان تبادلی این فرصت را دارند که به دوره های آموزشی بسیار تخصصی در اتریش بپیوندند. تقریبا تمام دانشجویانی که تجربیات خود از تحصیل در اتریش را مرور می کنند، موافق هستند که این کشور غنا و تنوع فرهنگی فراوان و همچنین تجربه اجتماعی فراموش نشدنی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. دلیل دیگر ارزش ویزای تحصیلی اتریش به کیفیت زندگی در این کشور باز می گردد. شهر وین اتریش به عنوان شهر با بالاترین کیفیت زندگی در جهان توسط آژانس مشاوره مرسر (برای دهمین بار متوالی) رتبه بندی شد. کیفیت زندگی به طور کلی در اتریش بسیار بالا است. کیفیت بالای زندگی در اتریش با نرخ پایین جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیرساخت های تفریحی جذاب منعکس شده است.

جذابیت دیگر اتریش از حیث مناظر متنوع این کشور است، چراکه اتریش کشوری محصور در خشکی با تنوع زیادی از مناظر مختلف است: این کشور به بزرگترین دریاچه اروپا (دریاچه کنستانس یا بودنسی)، برخی از بلندترین رشته کوه های آلپ، دشت های وسیع و دریاچه استپی بزرگ دریاچه نویزیدلر سی دسترسی دارد. چه بهار، تابستان، پاییز یا زمستان، هر فصل چشم انداز متفاوتی را نشان می دهد. هنر و فرهنگ از دیگر جذابیت های اتریش است. در واقع فرهنگ و سنت ها در سراسر اتریش زنده هستند. از موزه ‌ها و معماری شگفت ‌انگیز گرفته تا توپ ‌ها و جشنواره‌ های باشکوه برای همه حواس تنوع فرهنگ اتریش را تجربه کنید. علاقه مندان مهاجرت به اتریش برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :