مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به یک تبعه خارجی اجازه می دهد در حالی که در یکی از موسسات آموزشی تحصیل می کند در این کشور نیز اقامت گزیند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید قبل از ورود برای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی اقدام کنند. این کشور زیبا در نزدیکی دماغه جنوبی آفریقا یکی از جواهرات این قاره است.

دانش آموزانی که می خواهند کمی تجربه به برنامه آموزشی خود بیافزایند، می توانند آفریقای جنوبی را برای مطالعه کشف کنند. وقتی نوبت به کیفیت آموزشی می رسد این کشور همچنان یکی از منادی ترین کشورها در این قاره است. موسسات در آفریقای جنوبی برنامه ها و دوره های تحصیلی متعددی را از رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی دقیق ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی پرداخته است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

افرادی که قصد تحصیل در آفریقای جنوبی و اخذ ویزای این کشور را دارند. مهم است که تمام مدارک درخواستی را به جلسه درخواست ویزای خود بیاورند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم تکمیل درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه رسمی پذیرش از کالج یا دانشگاه رسمی در این کشور
  • رسی پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس گذرنامه رنگی
  • گواهی واکسیناسیون (در صورت نیاز)
  • نامه پوششی که هدف و طول بازدید شما را شرح می دهد
  • جزئیات پروازهای ورودی و خروجی شما، از جمله بلیط برگشت شما
  • اثبات منابع مالی کافی
  • اسناد بیمه سلامت
  • مدارک پزشکی

واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

برای تحصیل در آفریقای جنوبی، متقاضی باید برای تحصیل در مدرسه مربوطه پذیرفته شود. همچنین موسسه مربوطه باید از نظر وزارت امور خارجه شناخته شده باشد. پذیرش از طریق نامه پذیرشی که باید در سربرگ مدرسه باشد یا از طرف مدیر مدرسه یا مدیر ثبت احوال امضا شده باشد ثابت می شود. موسسه آموزشی مربوطه در قبال مطابقت دارنده ویزای تحصیلی با قانون مهاجرت کاملا مسئول است.

موارد زیر بخشی از مسئولیت های مدرسه در قبال وزارت امور خارجه است:

  • باید تایید کند که ثبت نام دانشجو ظرف 60 روز پس از پایان تاریخ ثبت نام تایید شده است.
  • در صورت عدم ثبت نام دانشجو تا پایان تاریخ ثبت نام، باید ظرف 7 روز به وزارت امور خارجه اطلاع دهد.
  • در صورت انصراف از ثبت نام یا اخراج دانشجو باید فورا به وزارت امور خارجه اطلاع دهد.
  • در صورتی که دانشجو تحصیلات خود را به پایان رساند یا مایل به تمدید دوره تحصیل در موسسه باشد باید به وزارت امورخارجه اطلاع دهد.

واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

مقررات مربوط به فرزندان صغیر در ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

به دلیل نگرانی در مورد قاچاق کودکان، الزامات سختگیرانه ای در مورد کودکان زیر 18 سال وجود دارد. اگر درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی مربوط به افراد زیر 18 سال در زمان درخواست باشد.

تعدادی از شرایط دیگر نیز بایستی رعایت شود این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • هویت هر 2 والدین باید ثابت شود.
  • هر 2 والدین باید با سفر و تحصیل کودک در آفریقای جنوبی موافقت کنند. اگر والدین طلاق گرفته باشند، یا هر یک از والدین فوت شده باشند، حکم طلاق یا گواهی فوت مورد نیاز خواهد بود.
  • باید ثابت شود که کودک در آفریقای جنوبی قیم خواهد داشت. قیم باید ثابت شود که مایل است و می تواند به عنوان قیم عمل کند. همچنین باید آدرس فیزیکی و مشخصات تماس خود را ثابت کند.
  • در مورد متقاضیان زیر 18 سال گواهی نامه ترخیص پلیس لازم نیست.
  • کودکان زیر 12 سال نیازی به ارائه گزارش رادیولوژی ندارند.

مزایا و معایب اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

بیش از 45000 دانشجوی بین المللی سالانه با ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی وارد این کشور می شوند. در کنار مزایا فراوانی که این ویزا برای دانش آموزان دارد معایبی هم شامل این ویزا می شود که در جدول زیر به بررسی آنها پرداخته ایم:

مزایا ویزای تحصیلی آفریقای جنوبیمعایب ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی
دارنده ویزای تحصیلی می تواند از داخل آفریقای جنوبی برای تغییر وضعیت ویزا اقدام کنددارندگان ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی هرگز واجد شرایط اقامت دائم نیستند.
دارندگان ویزای تحصیلی در سطح تحصیلات عالی مجاز به کار پاره وقت هستند، اما حداکثر 20 ساعت در هفتههربار که دارنده ویزای تحصیلی تغییر مدرسه می دهد، باید ویزای تحصیلی جدید درخواست شود.
اعضای خانواده می توانند دارنده ویزای تحصیلی اولیه را در ویزای همراه اعضای خانواده همراهی کنند.دارندگان ویزای تحصیلی باید در طول مدت ویزای تحصیلی خود بیمه درمانی داشته باشند.
ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را می توان برای دوره های طولانی صادر کرد.ویزای تحصیلی در گذشته توسط متقاضیانی که واجد شرایط دریافت هیچ نوع ویزای دیگری نبودند مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

زمان پردازش و مدت اعتبار ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی

زمان پردازش درخواست ویزای تحصیلی ارسال شده در آفریقای جنوبی بین 4 تا 8 هفته است. زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی که در یک نمایندگی خارجی در خارج از کشور ارسال می شود. بسته به کمیسیون عالی مربوطه و زمان سال بسیار متفاوت است. درخواست های ارسال شده در کمیسیون عالی در بروکسل در کمتر از 3 روز تایید شده است. در حالی که درخواست های ارسال شده در خانه آفریقای جنوبی در لندن معمولا حدود 5 هفته طول می کشد. شایع ترین دلیل تاخیر در درخواست ویزا، مدارک ناقص و مفقود است.

اما ویزای تحصیلی می تواند برای مدت زمان تحصیل متقاضی در موسسه آموزشی مربوطه صادر شود. اگر متقاضی تغییر مدرسه دهد، باید برای ویزای تحصیلی جدید درخواست شود. اگرچه ویزای تحصیلی برای مدت زمان تحصیل صادر می شود. حداکثر دوره تحصیلی 8 سال برای تحصیلات ابتدایی و 6 سال برای تحصیلات متوسطه اعمال می شود. در مورد تحصیلات عالی، مدت ویزا فقط با مدت مدرک، دیپلم یا گواهی مربوطه محدود می شود. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :