مهاجرت به کشور اتریش

ویزای بازنشستگی اتریش

ویزای بازنشستگی اتریش

اخذ ویزای بازنشستگی اتریش از جمله روش های مهاجرت و اقامت در اتریش برای بهره مندی از مزایا و حقوق شهروندان اروپایی در نظر گرفته شده است. این کشور یکی از ایده آل ترین مقاصد برای گذراندن دوران بازنشستگی است و سالانه عده زیادی از بازنشستگان تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. جالب است بدانید که مهاجرت به این کشور حتی برای بازنشستگان نیز ممکن است اما افرادی که واجد شرایط خاصی باشند امکان اقامت در این کشور را دارند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به شرایط و راه های اخذ ویزای بازنشستگی اتریش خواهد پرداخت. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ما تماس برقرار کنید.

قوانین اروپایی ویزای بازنشستگی اتریش

اتریش از جمله کشورهای پیشرفته و امن قاره اروپا است. این کشور سالانه به عنوان مقصد مهاجرت برای بسیاری از بازنشستگان پیشنهاد می شود. چراکه معمولا افراد بعد از اتمام سال های کاری و ادامه روزمرگی های خود به مکان هایی امن و با آرامش زیاد نیاز دارند. اتریش چنین شرایطی را به خوبی برای مهاجران بازنشسته دیگر کشورها فراهم می کند. طبق قوانین و مقررات این کشور اروپایی، تنها تعداد محدودی افراد در سال می توانند ویزای بازنشستگی اتریش را دریافت کنند. زیرا تعداد سهمیه خاصی در سال به این افراد اختصاص داده می شود و چنانچه فرد بتواند طبق قوانین این دولت، مدارک و مستندات موجود را ارائه دهد، شاید بتواند در شمار افراد تایید شده قرار بگیرد.

به طور کلی، دو شرط و قانون اولیه برای افراد متقاضی ویزای بازنشستگی اتریش وجود دارد. اولین شرط، کافی بودن موجودی حساب بانکی فرد است تا نشان دهد از نظر هزینه زندگی در اتریش با مشکلی مواجه نخواهد شد. موجودی حساب بانکی فرد متقاضی باید حداقل 22000€ (یورو) باشد. در صورتی که مهاجرت به اتریش به صورت خانوادگی باشد، این مبلغ در تعداد افراد خانواده ضرب خواهد شد. تنها استعلام موجودی حساب کافی نیست و باید شرط دیگری نیز تامین شود. داشتن درآمد ثابت در ماه از طریق بازنشستگی نیز شرط دوم اخذ ویزای بازنشستگی اتریش است. میزان درآمد قابل قبول از نظر دولت اتریش برای این افراد، حداقل 2500€ الی 3000€ (یورو) به صورت ماهانه است. مبالغ گفته شده طبق قوانین سال 2022 ذکر شده است که ممکن است با گذر زمان تغییراتی نیز داشته باشد.

2 شرط اولیه اخذ ویزای بازنشستگی اتریش، در تصویر زیر آورده شده است:

2 شرط اولیه اخذ ویزای بازنشستگی اتریش

بررسی کار و درآمد با ویزای بازنشستگی اتریش

یک نکته قابل توجه برای زندگی بازنشستگان در اتریش این است که اگر افراد متقاضی، موفق به اخذ ویزا و ورود به این کشور شوند، به هیچ عنوان اجازه کار در اتریش را ندارند. تنها زمانی امکان کار کردن برای آنها وجود خواهد داشت که خود متقاضیان کسب و کاری را ایجاد و یا در این کشور سرمایه گذاری کنند. فرد مهاجر در اتریش می تواند از روش های مختلفی درآمد داشته باشد. میزان درآمد فرد در ماه به عنوان تمکن مالی ماهانه او نیز در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، سود سپرده های بانکی، حقوق و مزایای بازنشستگی، سود اجاره خانه و  از راه های تامین مخارج افراد در اتریش خواهد بود. در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

اخذ اقامت اتریش با ویزای بازنشستگی اتریش

در بین مهاجران بازنشسته اتریش، ممکن است عده ای تمایل به استقرار موقت یا دائمی در این کشور را داشته باشند. طبیعی است که بسیاری از مهاجران، علاقه به اخذ اقامت موقت یا دائم کشور مقصد دارند تا بتوانند همانند تبعه آن کشور از حق و حقوق شهروندی برخوردار شوند. مهاجران بازنشسته، در اولین درخواست، فقط مجوز اقامت یک ساله این کشور را دریافت می کنند، که البته قابل تمدید است. بعد از اتمام این مدت، اقامت به مدت 3 سال، و بعد از آن به مدت 5 سال برای متقاضی تمدید می شود. پس از 5 سال زندگی در اتریش می توان برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کرد. حتی امکان درخواست برای اخذ تابعیت اتریش نیز بعد از گذشت 10 سال زندگی در این کشور ممکن خواهد بود. در این بخش به بررسی موضوع اقامت در اتریش می پردازیم.

اخذ اقامت اتریش با ویزای بازنشستگی اتریش

مدارک لازم برای درخواست ویزای بازنشستگی اتریش

از جمله شرایط عمومی برای اخذ ویزای بازنشستگی اتریش این است که این کشور نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، شرایط و محدودیت سنی دارد. به طوری که حداقل سن افراد در شناسنامه، برای درخواست ویزای بازنشستگی برای مهاجرت به اتریش باید 55 سال تمام باشد.

در فرآیند درخواست ویزا، باید مدارک مربوطه به سفارت اتریش تحویل داده شود. این مدارک در لیست زیر آورده شده است:

مدارک اخذ ویزای بازنشستگی کشور اتریش

بهترین روش درخواست ویزای بازنشستگی، این است که از چند ماه پیش مدارک و مستندات لازم، تهیه و جمع آوری شود و هزینه های لازم برای درخواست ویزا نیز در نظر گرفته شود. اگر حتی یکی از مدارک و شرایط برای فرد برقرار نباشد، ممکن است منجر به رد شدن درخواست ویزای او شود. اتریش یکی از دنج ترین مکان های جهان برای گذراندن دوران بازنشستگی است. این کشور در شمار کشورهایی قرار گرفته است که بازنشستگان از دیگر کشورهای دنیا بتوانند با اخذ ویزای بازنشستگی، وارد این کشور شوند و از امکانات این کشور زیبا بهره مند شوند.

ویزای بازنشستگی اتریش را به عنوان یک ویزای تمکن مالی و یا خودحمایتی نیز در نظر می گیرند. چراکه بازنشسته متقاضی، باید از یک درآمد مشخص و تمکن مالی برخوردار باشد. علاوه بر این، شرایط سنی و مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش را داشته باشد تا در بین افراد بهره مند از سهمیه ویزای بازنشستگی قرار بگیرد. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای بازنشستگی اتریش و کیفیت زندگی بازنشستگان در اتریش دارید، کارشناسان باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :