مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

در این مقاله ما به بررسی ویزای استارت آپ کانادا می پردازیم که برنامه ویزای مخصوص کارآفرینان خارجی علاقه مند مهاجرت به کانادا می باشند. از جمله امتیاز اصلی ویزای استارت آپ کانادا اعطاء اقامت دائم PR کانادا می باشد. اگر شما کارآفرین موفقی می باشید و به فکر شروع بیزینس در کشورهای خارجی هستید، مطمئنا استفاده از برنامه ویزای استارت آپ کانادا می تواند بهترین ایده برای شما باشد.

نحوه کار برنامه ویزای استارت آپ (SUV) کانادا به این صورت است که شما می توانید حمایت مالی و فنی را از سازمان های سرمایه گذار کانادایی، موسوم یه سندیکاها، دریافت نمائید. در این صورت، سازمان های حمایت کننده گردهم آمده و گواهی تعهدی، Commitment Certificate، را برای اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC) تحویل می دهند. شما نامه حمایتی، Letter of Support، از آنها دریافت خواهید کرد. زمانی که نامه حمایتی را دریافت کردید، در این مرحله آماده درخواست ویزای استارت آپ خواهید شد.

بنابراین شما نمی توانید بدون نامه حمایتی، ویزای استارت آپ کارآفرین کانادایی دریافت نمائید. اما فرآیند اخذ ویزای استارت آپ به سرعت عمل و دقت شما در گردآوری مدارک لازم و نیز ارائه طرح تجاری هم بستگی دارد. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا با اتکا بر دانش و تجربه خود در این زمینه مشاوره های تخصصی و دقیقی به شما کارآفرینان ایرانی ارائه دهند.

دلایل مهاجرت کارآفرینان به کانادا

کارآفرینان از آن دسته متقاضیانی می باشند که دولت کانادا به خاطر رونق فضای اقتصادی و اشتغال زایی در کشور، شدیدا نسبت به جذب آنها علاقه مند می باشد. به همین دلیل، دولت کانادا با طراحی و توسعه انواع برنامه های تشویقی سعی در جذب حداکثری این گروه از مهاجران خارجی به کانادا را دارد. آیا شما هم ایده تجاری نوآورانه ای دارید؟ اگر چنانچه شما هم می توانید برای ایده خودتان حمایت سازمان های معینی را کسب نمائید، پس شما می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

دلایل متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا کانادا بهترین مکان برای شروع بیزینس شما و راه اندازی شرکتی جدید باشد. کانادا به دلیل برخورداری از یک اقتصاد قوی، هزینه های بیزینس، پایین و نرخ های مالیاتی پایین، برتری چشمگیر در تحقیقات و نوآوری و نیز کیفیت بالای زندگی در کانادا می تواند مکان خوبی برای مهاجرت کارآفرینان خلاق باشد.

معرفی برنامه ویزای استارت آپ کانادا

آیا شما کارآفرین می باشید و خواستار مهاجرت به کانادا و راه اندازی کسب و کار هستید؟ برنامه ویزای استارت آپ کانادا Startup Visa ویژه کارآفرینانی است که از این طریق آن کار را انجام می دهند. برنامه مذکور طوری طراحی شده است که کارآفرینان پویا را از سراسر دنیا به کانادا جذب نماید و از آنها برای تشکیل شرکت حمایت کند. از این طریق، کارآفرینان می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و مشاغلی را برای شهروندان کانادایی فراهم نمایند.

دولت فدرال کانادا به درخواست کارآفرینانی که صلاحیت برنامه ویزای استارت آپ را دارند، سریعا رسیدگی می کند. ویزای مذکور وضعیت اقامت دائم PR کانادا را به متقاضیان اعطاء کرده که در نهایت می تواند منجر به تابعیت کانادایی گردد. مثلا کارآفرینان در بخش تکنولوژی بالا همانند کارآفرینان Silicon Valley نمی توانند وضعیت اقامت ایالات متحده را دریافت نمایند. این دسته از کارآفرینان خارجی به راحتی می توانند از طریق برنامه ویزای استارت آپ کانادا اقامت دائمی PR کانادا را اخذ نمایند.

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

در صورتی که شما مایل به مهاجرت از طریق برنامه ویزای استارت آپ کانادا می باشید، شما نیازمند سرمایه گذار مشترک کانادایی، سرمایه گذار همکار کانادایی یا کارآفرین شرکت می باشید که خواستار سرمایه گذاری در شرکت های جدید هستند. سرمایه گذار مشترک کانادایی، سرمایه گذار همکار کانادایی یا کارآفرین شرکت کسی است که توسط دولت کانادا جهت مشارکت در برنامه ویزای استارت آپ کانادا معین شده است. بنابراین، مرحله اول متقاعدسازی یکی از این گروه های تعیین شده می باشد بر اینکه ایده تجاری شما ارزش سرمایه گذاری دارد.

انتخاب یکی از گروه های سرمایه گذار مشترک کانادایی، سرمایه گذار همکار کانادایی یا کارآفرین شرکت به مدارک تهیه شده شما و نیز ارائه ایده تجاری شما بستگی دارد. برای مثال، برخی گروه ها طرح تجاری مکتوب کاملا توسعه یافته ای را می خواهند. گروه های فوق در صورت حمایت از ایده تجاری شما، نامه حمایتی برای شما تهیه خواهند کرد. گواهی تعهد کامل را مستقیما به اداره مهاجرت، تابعیت و پناهندگی (IRCC) ارسال می کنند. گواهی تعهدی جزئیات مرتبط تعهدی بین شما و سازمان سرمایه گذاری را تهیه می کنند.

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

شرایط تقاضای ویزای استارت آپ کانادا

آیا شما هم صلاحیت اخذ ویزای کارآفرین کانادا را دارید؟ آیا از شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای استارت آپ کانادا اطلاعی دارید؟ به منظور احراز صلاحیت جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا شما باید:

  • اثبات کنید که ایده تجاری شما توسط سازمان سرمایه گذار معین حمایت می شود. مدرک لازم، نامه حمایتی از یکی از گروه های سرمایه گذار کانادایی می باشد. اگر سرمایه شما حاصل از سازمان سرمایه گذار مشترک کانادایی باشد، شما نیازمند حداقل سرمایه CAD200000 (دلار کانادا) می باشید و در صورتی که اصل سرمایه از گروه سرمایه گذار حامی باشد، حداقل سرمایه CAD75000 (دلار کانادا) می باشد.
  • مدرک مهارت زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) را تهیه نمایید. این بدان معنا می باشد که شما بایستی آزمون زبان خود را از اداره مهاجرت، پنماهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) دریافت کرده و بتوانید حداقل سطح 5 معیار زبان کانادایی (CLB) را دریافت نمائید.
  • اثبات کنید که شرکت شما از شرایط مالکیت برخوردار است. هر متقاضی بایستی حداقل از 10% حق رای در شرکت برخوردار باشد. هر سازمان معین و متقاضیان معین باید مشترکا بیش از 50% از حق رای در شرکت را در اختیار داشته باشند.

شرایط متقاضیان ویزای استارت آپ کانادا

برنامه ویزای استارت آپ کانادا از جمله برنامه های جذاب مهاجرتی برای دعوت کارآفرینان خارجی جهت اخذ اقامت دائم PR کانادا می باشد. در حقیقت، برنامه استارت آپ کانادا خاص کشور کانادا می باشد. از اینرو شرایط مهاجرت متقاضیان و شروع بیزینس آنها را خیلی آسان می کند. این برنامه طوری طراحی شده است که با تهیه سرمایه سازمان های سرمایه گذار، بتواند از کارآفرینان ضعیف و متوسط حمایت کند. بنابراین ویزای استارت آپ کانادا، فرصت طلایی برای کارآفرینان ایرانی محسوب می شود.

برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ کانادا از کارآفرینان درخواست می کند که بیزینسی را در کانادا شروع کنند که :

  • ابتکاری و نوآورانه باشد.
  • بتواند برای شهروندان کانادایی اشتغال زایی کند.
  • بتواند به لحاظ بین المللی رقابتی باشد.

به طور کلی شرایط مهاجرت به کانادا در مقاله لینک شده به طور کامل شرح داده شده است.

اقامت دائم کانادا با ویزای استارت آپ

دولت کشور کانادا همواره از کارآفرینان برتر در زمینه راه اندازی شرکت تجاری و اشتغال زایی و تولید ثروت حمایت عملی می کند. یکی از این راه های حمایتی که در سال های اخیر مورد توجه اکثر سرمایه گذاران و تجار ایرانی قرار گرفته است، برنامه ویزای استارت آپ کانادا می باشد. اما هدف اصلی و نهایی ویزای استارت آپ کانادا دریافت اقامت دائم PR و نهایتا اخذ پاسپورت کانادایی پس از 5 سال اقامت پیوسته می باشد.

در این مقاله تلاش شد تا هر آنچه که کارآفرینان محترم ایرانی درباره شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا نیاز دارند، به طور کاملی ارائه شود. اما اگر شما نیازمند اخذ مشاوره های تخصصی بیشتر و تشکیل پرونده مهاجرتی می باشید، توصیه ما مشاوره با کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :