شرایط هنگ کنگ

هزینه زندگی در هنگ کنگ

هزینه زندگی در هنگ کنگ

اگر شما علاقه مند به زندگی در هنگ کنگ هستید مسلما هزینه زندگی در هنگ کنگ یکی از موارد مهم جهت بررسی برای زندگی در این شهر خواهد بود. شهر خودمختار هنگ کنگ با جمعیت بیش از 7 میلیون نفر در 1098 کیلومتر مربع، یکی از مناطق پر جمعیت و متراکم جهان به شمار می آید. این شهر با تلفیقی از فرهنگ غرب و شرق، مردمی با فرهنگ غنی و استانداردهای بالای زندگی جذابیت های زیادی برای زندگی در خود جای داده است. همچنین این منطقه یکی از مناطق بسیار گران برای زندگی در آسیا محسوب می شود. اما فرصت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین، وضعیت اقتصادی خوب و کیفیت زندگی بسیار بالا موجب تقاضای زیاد برای مهاجرت، کار و یا زندگی در هنگ کنگ شده است.

برای مهاجرت به چین و شهر هنگ کنگ زندگی در این شهر نیاز است. ابتدا انواع و میزان هزینه ها را بشناسیم. واحد پولی هنگ کنگ (HKD) یا دلار هنگ کنگ است که می توانید با استفاده از سایت های تبادل انلاین میزان آن به یورو یا ارزهای دیگر را بیابید. در این نگارش برای برآورد هزینه زندگی در هنگ کنگ از این اختصار یا واحد پولی استفاده شده است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به برآورد انواع هزینه و میزان آنها پرداخته اند.

در لیست زیر انواع هزینه های رایج به اختصار آمده است.

  • هزینه مسکن
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه خوراک
  • هزینه تحصیل

مقایسه هزینه زندگی در هنگ کنگ با دیگر کشورها

با توجه به اینکه هزینه زندگی در هنگ کنگ نسبت به دیگر شهرهای آسیایی بسیار بالاست و در حدی است که می توان آن را با هزینه زندگی در کشورهای غیر آسیایی مورد قیاس قرار داد. ممکن است این سوال برای متقاضیان پیش بیاید که هزینه زندگی در هنگ کنگ نسبت به دیگر کشورهای گران مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا چگونه است. در جدول زیر این هزینه ها به قیاس در آمده است. همانطور که مشاهده می شود هزینه زندگی در هنگ کنگ نسبت به 3 کشور دیگر نسبتا کم تر است.

مقایسه هزینه زندگی کشور هنگ کنگ با سایر کشورهاهزینه به دلار هنگ کنگ
نیویورک، آمریکا585HKD
لندن، انگلیس556HKD
سیدنی، استرالیا475HKD

هزینه حمل و نقل جهت زندگی در هنگ کنگ چین

با توجه به اینکه کشور هنگ کنگ بسیار متراکم و پر جمعیت می باشد، دارای ترافیک و مسیریابی سختی است. استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای رفت و آمد عموم مردم می باشد. لازم است بدانید هزینه حمل و نقل ماهانه در هنگ کنگ نصف هزینه حمل و نقل سیدنی استرالیا یا نیویورک آمریکا است. در حالی که این هزینه یک سوم هزینه حمل و نقل شهر لندن تخمین زده شده است. فاصله زمانی حرکت قطار ها یا مترو در هنگ کنگ 2 تا 5 دقیقه، اتوبوس 5 تا 30 دقیقه و مینی بوس 10 تا 30 دقیقه می باشد. هزینه هر لیتر بنزین در هنگ کنگ برابر با 14.8HKD (دلار هنگ کنگ) و هزینه میانگین یک ماه استفاده از اتوبوس حدود HKD460 (دلار هنگ کنگ) تخمین زده شده است.

استفاده از تاکسی در هنگ کنگ نیز بسیار رواج دارد. از این رو نسبت به سایر هزینه های زندگی در هنگ کنگ ارزان به حساب می آید. به طوری که هزینه 8 کیلومتر طی مسافت با تاکسی HKD58 (دلار هنگ کنگ) است. بطور کلی هزینه خرید برای اتومبیل یک هزینه اضافی محسوب می شود. چرا که هزینه حمل و نقل عمومی بسیار ارزان و گستردگی و امکانات خوب حمل و نقل عمومی موجب شده است تا خرید اتومبیل به عنوان یک نیاز غیر اصلی مطرح شود. در خصوص اطلاع از هزینه های سایر کشورهای دنیا به عنوان مثال مقاله هزینه زندگی در چین را مطالعه بفرمائید.

هزینه حمل و نقل جهت زندگی در هنگ کنگ چین

بررسی هزینه مسکن و زندگی در هنگ کنگ

شهر خودمختار هنگ کنگ یکی از گران ترین مناطق جهان شناخته شده است. چرا که بازار خرید و فروش خانه در این شهر به شدت رقابتی و هزینه مسکن به دنبال آن بسیار بالا است. قیمت بسیار بالای خرید مسکن در هنگ کنگ موجب شده که اجاره خانه نسبت به خرید خانه به صرفه تر باشد. فضای کم و تراکم زیاد جمعیت موجب شده تا میانگین هزینه مسکن در هنگ کنگ به شدت بالا برود. بطوری که کمترین هزینه برای اجاره خانه در منطقه ای دور از مرکز شهر حدود 15000HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه برای یک آپارتمان تک خوابه برآورد می شود.

از این رو برای اجاره مسکنی بزرگ تر و نزدیک تر به مرکز شهر هزینه حداقل 20000HKD الی HKD30000 (دلار هنگ کنگ) در ماه متحمل می شود. جهت اطلاع از شرایط کار در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

اجاره مسکن در هنگ کنگهزینه ماهیانه به دلار هنگ کنگ
آپارتمان تک خوابه (مرکز شهر)16551HKD
آپارتمان تک خوابه (خارج از شهر)11006HKD
مسکن ویلایی 3 خوابه (مرکز شهر)39800HKD
مسکن ویلایی 3 خوابه (خارج از شهر)23426HKD
اینترنت205HKD
هزینه جانبی (آب، برق، گاز و سایر موارد)1371HKD

هزینه خوراک در هنگ کنگ

برای افرادی که مهاجرت به هنگ کنگ چین را انتخاب کرده اند، حتی هزینه خوراک در هنگ کنگ می تواند مسئله ای مهم باشد. هزینه خوراک در این شهر بسته به نوع انتخاب شما می تواند گران یا ارزان باشد. هزینه خوراک غربی نسبت به خوراک محلی در هنگ کنگ گران تر است. این مطلب نیز برای خواربار فروشی نیز صادق می باشد. اگر به صورت محلی خوراک مصرف کنید هفته ای حدود HKD250 (دلار هنگ کنگ) هزینه دربر دارد. همچنین غذاهای محلی بیرونی حدود 50HKD (دلار هنگ کنگ) هزینه را برای شما متحمل می شود. لازم است که بدانید در سرتاسر هنگ کنگ رستوران ها با سلیقه مشتریان شرقی، روسی و حتی خاورمیانه ای نیز یافت می شود و هزینه غذاهای دارای منوی نوشیدنی از بازه HKD50 الی HKD200 (دلار هنگ کنگ) متغیر است.

بررسی هزینه تحصیل در هنگ کنگ چین

مهاجرت به چین از طریق تحصیل یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور است، پس یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که ممکن است در رابطه با هزینه زندگی در هنگ کنگ باید به آن توجه داشت، هزینه تحصیل در این شهر است. هنگ کنگ دارای دانشگاه های بزرگ متعدد با کیفیت خوب است. در حالی که در رده 15 بهترین شهر های جهان برای تحصیل قراردارد بطوری که در رنکینگ سال 2022 برترین دانشگاه های جهان، دانشگاه هنگ کنگ در رده 25 جهان قرار گرفتت. دانشگاه علم و تکنولوژی هنگ کنگ در رده 37 جهان و دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز در رده 49 جهان قرار گرفته اند.

در جدول زیر هزینه تحصیل در هنگ کنگ به اختصار آمده است که می تواند تصویر بهتری از هزینه تحصیل در این شهر را به شما ارائه کند:

رده بندی آموزشمیانگین هزینه به دلار هنگ کنگ
پیش دبستانی / مهد کودک5336HKD
مدرسه خصوصی (سالیانه)95231HKD
شهریه دانشگاه هنگ کنگ برای دانشجویان محلی42100HKD الی 146000HKD
شهریه دانشگاه شهر هنگ کنگ سالانه120000HKD

در این نگارش تلاش شد تا با ارائه اطلاعات به روز، هموطنان عزیز را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به هزینه های زندگی در هنگ کنگ قرار دهیم. هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارند، می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقدمات اخذ ویزای خود را فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :