شرایط نروژ

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ

برای مهاجرت به کشور نروژ اولین موضوعی که به ذهن مهاجرت کننده خطور می کند، هزینه زندگی در نروژ و اطلاع از هزینه های مختلف است. اگر در بعضی از کشورها در صورت دور بودن از شهرهای بزرگ، هزینه زندگی بسیار کمتر می باشد. اما در نروژ تفاوت آنچنانی بین شهرهای بزرگ و کوچک یا روستاها نیست. مطمئنا، زندگی در اسلو گران تر از زندگی در فلکففورد است. اما حتی در این شهرها اختلافات زیاد نیست. فقط مربوط به قیمت اجاره خانه است. مردم نروژ در طول هفته کاری خود که 5 روز کاری 7 ساعت و نیم می باشد، سخت کار می کنند.

مردم نروژ به ماجراجویی شناخته شده اند که عاشق سفرند و در مقایسه با سایر کشورها، اوقات فراغت زیادی دارند. نروژی ها روزهای کاری 5 تا 9 کار می کنند، اما بعد از ظهرها و عصرها تعطیل هستند. علاوه بر آن تقریبا هر شنبه و یکشنبه و همچنین تعطیلات کریسمس، عید پاک و تابستان روزهای تعطیل در نروژ می باشد.

بررسی هزینه زندگی در نروژ

مهاجرت به نروژ آرزویی است که بسیاری از مردم به آن اشتیاق دارند، نروژ به دلیل نرخ ارز، کشوری گران قیمت برای بازدید و مهاجرت است. اما اگر برای زندگی و کار به این کشور بروید، از آنجا که درآمد خود را به کرون نروژ دریافت خواهید کرد و هزینه نیز به کرون نروژ خواهد بود. این بدان معنی است که نباید قیمت ها با کشور خود مقایسه کنید. در عوض قیمت ها را با حقوق خود مقایسه و به آنچه در پایان ماه باقی مانده نگاه کنید.

به طور کلی، حقوق ماهانه کار در نروژ نسبت به سایر کشورها بالاتر است. حتی در پایین ترین مقیاس های حقوق، با اینکه حداقل دستمزد ملی در این کشور وجود ندارد. با توجه به حقوق بالاتر دریافتی می توان درک کرد که چرا صنایع و خدمات مانند رستوران ها قیمت های بالاتری دارند.

در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در نروژ آمده است:

اقلام مصرفیهزینه به کرون نروژ
غذا116103NOK
خرید بلیط برای حمل و نقل (ماهانه)765NOK
غذای 2 نفره در رستوران (یک بار در ماه)479NOK
ورزش و اوقات فراغت41533NOK
حقوق ماهانه (بعد از پرداخت مالیات)2465244NOK

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، مجموع هزینه ها نسبت به حقوق دریافتی در نروژ بسیار پایین است. البته این هزینه ها به محل سکونت و نحوه خرج کردن هر فرد بستگی دارد.

بررسی هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در اسلو پایتخت نروژ

نروژ جدا از کیفیت بالای زندگی، یک کشور نفت خیز نیز هست. این عوامل و اقتصاد پویا به افزایش جذابیت شهر اسلو کمک می کند. حقوق ماهانه در نروژ در بالاترین میزان در اروپا قرار دارد. واحد پول این کشور کرون نروژ، بسیار پایدار است. هزینه زندگی در اسلو نیز به همان اندازه زیاد است. در واقع این شهر، یکی از گران ترین شهرهای اروپا برای زندگی می باشد. به ویژه در مورد قیمت املاک و مستغلات. املاک و مستغلات این شهر برای اجاره و خرید با سایر شهرهای گران قیمت اروپا مانند زوریخ و کپنهاگ قابل مقایسه است.

اسلو از کیفیت زندگی بالایی برخوردار می باشد و از نظر رفاهی، تحصیلی، سطح پایین آلودگی و چشم انداز شغلی نمره خوبی دارد. این شهر همچنین از طریق شبکه حمل و نقل شهری بسیار خوب متصل شده است. دسترسی به اسلو و خارج شدن از آن به همان اندازه ساده است، با وجود گزینه های قطار، کشتی، اتوبوس، پروازهای داخلی و خارجی. شهرهای نروژ همچنین به داشتن یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان مشهور است.

هزینه زندگی در نروژ در شهرهای مختلف

برای درک بهتر هزینه های زندگی در نروژ باید به این موضوع مهم واقف باشید که، هزینه زندگی در نروز بسته به شهر اقامت شما متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با شهرهای مختلف نروژ و هزینه زندگی در این شهرها به جدول زیر مراجعه فرمایید:

اسامی برخی از شهرهای نروژهزینه زندگی به NOK به کرون نروژ
اسلو16500NOK
برگن9800NOK
تروندهایم17000NOK
استاوانگر15500NOK

در نمودار زیر می توانید بیشترین سطح استقبال مهاجران را از شهرهای بزرگ نروژ مشاهده فرمایید:

بیشترین سطح استقبال مهاجران را از شهرهای بزرگ نروژ

هزینه اجاره خانه در نروژ

محل اقامت اجاره ای در شهرهای بزرگ و به خصوص در اسلو و استاوانگر گران است. با این حال، مسکن در حومه شهرهای نروژ ارزان تر می باشد. اگر یک شهر بسیار کوچک متناسب با نیازهای شما باشد، قیمت های بسیار پایین تری پیدا خواهید کرد. تخفیف های مالیاتی برای پس انداز خرید ملک برای افراد زیر 35 سال ارائه می شود. بنابراین حتی اگر به زودی قصد خرید خانه را ندارید، ارزش دارد که از لحظه ورودبه نروژ اگر زیر 35 سال دارید، به این گزینه های پس انداز بیاندیشید. جهت مهاجرت به نروژ نیز پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

اما همانطور که قبلا ذکر شد، اجاره خانه تنها گزینه دشوار برای بیشتر تازه واردان است. در ادامه ایده ای از هزینه های اقامت برای متقاضیان مهاجرت مخصوصا مهاجرت تحصیلی به نروژ وجود دارد. اجاره یک اتاق خواب یک نفره در یک خانه مشترک حداقل 3000NOK (کرون) در ماه در بیشتر شهرها با یک تختخواب کوچک در منطقه بین 4500NOK الی NOK6000 (کرون) هزینه دارد. به طورکلی، نروژ یک مقصد ایده آل برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. زندگی در نروژ هزینه بالایی دارد. ولی از طرف دیگر حقوق در این کشور نیز بالا است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران ما اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :