شرایط بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان به عنوان یکی از ارزانترین کشورهای قاره اروپا مشهور است. این کشور از نظر استانداردهای زندگی بسیار مطلوب است. در واقع یکی از ارزانترین مکان ها برای زندگی در جهان محسوب می شود، به خصوص اگر درآمد شما در این کشور مساعد باشد. بسیاری از بازدید کنندگان، بلغارستان را به دلیل منظره سرسبز و استقبال مطلوب از شهروندان جذاب می دانند.

دولت بلغارستان از اتحادیه اروپا خواسته است تا از هر گونه استاندارد دو گانه در قیمت، کیفیت و در دسترس بودن همه مواد غذایی در سراسر اتحادیه اروپا اجتناب کند. همچنین دولت بلغارستان همواره به دنبال تضمین کیفیت و استانداردهای یکسان در همه نقاط کشور بوده است. هدف ما از ارائه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده آشنایی بیشتر شما عزیزان در خصوص هزینه های زندگی در بلغارستان بوده است.

هزینه زندگی و حمل و نقل در بلغارستان

حمل و نقل در بلغارستان بسیار ساده و موثر است. برای جا به جایی در بلغارستان گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. همچنین خدمات حمل و نقل اتوبوس، قطار، تاکسی، تراموا و مترو در سراسر این کشور وجود دارد.

در جدول زیر می توانید به خوبی با هزینه های حمل و نقل در بلغارستان آشنا شوید:

انواع وسایل حمل و نقل در بلغارستانهزینه به لو بلغارستانتوضیحات
اتوبوس2.55BGNاما یک بلیط اتوبوس یک روزه کامل در بلغارستان 11.22BGN (لو بلغارستان) می باشد. که تمامی مقاصد را در یک روز انجام می دهد.
تاکسی در داخل شهر25.11BGNاما جابه جایی مسافران به نقاط دورتر در بلغارستان 55.10BGN (لو بلغارستان) می تواند هزینه داشته باشد.
مترو سریع السیر22.10BGNبسیاری از مردم در بلغارستان از متروهای سریع السیر استفاده می کنند.
قطار10.22BGNقطارها در بلغارستان بیشتر برای سفرهای خازج از شهر در دسترس هستند.

هزینه ملزومات غذایی در بلغارستان

خرید غذا و سایر ملزومات غذایی در بلغارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در جامعه اروپایی کاملا مقرون به صرفه است. از آنجایی که کشاورزی یکی از قطب های اصلی اقتصاد بلغارستان به شمار می رود. محصولات تازه مزرعه و محصولات دامی با قیمت های بسیار مناسب در بازارهای محلی به فروش می رسد. علاوه بر این سوپرمارکت ها در بلغارستان بسیار گسترده هستند، تا انواع مواد غذایی تازه را در اختیار مشتریان قرار دهند.

در جدول زیر قصد داریم قیمت برخی از ملزومات غذایی را در بلغارستان به شما عزیزان ارائه دهیم:

اقلام غذاییهزینه به لو بلغارستان
تخم مرغ (12 عدد)13.50BGN
گوجه فرنگی (1 کیلو گرم)9.20BGN
مرغ کامل (1 کیلو گرم)28.55BGN
سیب (1 کیلوگرم)9.55BGN
نوشابه کوکاکولا (2.5 لیتر)5BGN
سیب زمینی (1 کیلوگرم)7.55BGN
تن ماهی (1 بسته)19.75BGN

یک نکته بسیار زیبا در مورد بلغارستان، وجود بازارها یا کیوسک های محلی است که مواد غذایی، لبنیات می فروشند. این بازارها بازارهای موقتی هستند که همه محصولات را مستقیما از داخل مزارع به فروش می رسانند. جهت اطلاع از جزییات استارت آپ بلغارستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه ملزومات غذایی در بلغارستان

هزینه زندگی دانشجویی در بلغارستان

هزینه های زندگی در بلغارستان برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است. زیرا دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند می توانند با کارت دانشجویی خود از تخفیفات بسیاری بهره مند شوند. به عنوان مثال دانشجویان می توانند در بحث اسکان خود در این کشور از مزایا و تخفیفات دانشجویی استفاده کنند. زیرا بسیاری از دانشگاه های بلغارستان دارای سالن های خوابگاهی بزرگی هستند. این خوابگاه ها بسته به بودجه دانشجو به واحد های 4 تخته و 2 تخته تقسیم می شوند.

در جدول زیر به اقامتگاه های بلغارستان با تخفیفات دانشجویی آنها پرداخته ایم:

انواع اقامتگاههزینه به لو بلغارستان بدون کارت دانشجوییهزینه به لو بلغارستان با کارت دانشجویی
آپارتمان های تک خواب در مرکز شهر3200BGN2050BGN
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر2100BGN1000BGN
آپارتمان های مشترک در مرکز شهر2200BGN1100BGN
آپارتمان های مشترک خارج از شهر1250BGN690BGN

علاوه بر هزینه های اسکان برای دانشجویان در بلغارستان، بسیاری از رستوران های این کشور نیز به دانشجویانی که کارت دانشجویی ارائه می دهند تا 50% تخفیف قائل می شوند. در خصوص اطلاع از شرایط کار در بلغارستان، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه زندگی و مسکن در بلغارستان

برای درک بهتر هزینه زندگی در بلغارستان در بخش مسکن باید این واقعیت را قبول کنیم که حقوق افراد در بلغارستان بالا نیست. به همین سبب هزینه های مسکن نیز در این کشور بالا نخواهد بود. به طور مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر از حداقل حقوق افراد در جمهوری بلغارستان تجاوز نمی کند. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که اگر خانواده بزرگتری دارید، باید کل حقوق ماهانه را برای اجاره مسکن کنار بگذارید.

شما عزیزان با مطالعه جدول زیر می توانید با هزینه اجاره مسکن در بلغارستان به خوبی آشنا شوید:

انواع مختلف آپارتمانهزینه ماهانه به لو بلغارستان
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر550BGN
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر320BGN
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر820BGN
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر450BGN

تفکیک میانگین هزینه های زندگی در بلغارستان

جهت تفکیک میانگین هزینه های زندگی در بلغارستان به این نکته مهم باید توجه فرمایید که در این کشور پول زیادی برای اقامت خرج نمی شود. زیرا تمامی شهروندان بلغارستان دارای آپارتمان و منزل شخصی خود هستند. با این حال اگر در حال نقل مکان به بلغارستان هستید به یک آپارتمان مناسب بسته به شرایط شخصی خود نیاز دارید.

از سوی دیگر در بلغارستان پول زیادی برای مواد غذایی داده نمی شود زیرا بلغارستان قطب اصلی محصولات کشاورزی و دامپروری در اروپا است. به همین سبب هزینه مواد غذایی در بلغارستان بسیار مقرون به صرفه است. در کنار مواد غذایی اوقات فراغت و پوشاک نیز کمترین بودجه ماهانه را در بلغارستان دارند. شما دوستان عزیز می توانید برای درک بهتر هزینه های زندگی در بلغارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :