شرایط اسکاتلند

هزینه زندگی در اسکاتلند

هزینه زندگی در اسکاتلند

هزینه زندگی در اسکاتلند از موارد مهمی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید قبل از سفر به این موضوع رسیدگی کنند. اسکاتلند بعد از انگلستان بزرگترین کشور منطقه بریتانیا محسوب می شود. هزینه زندگی در این کشور ارزان نیست اما با توجه به انواع امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی که دارد در مقایسه با کشور انگلستان هزینه ها پایین تر است.

هر چند هزینه زندگی در این کشور به عواملی چون، سبک زندگی و محل اقامت دارد اما در هر حال بزرگترین بخش هزینه زندگی شامل اجاره مسکن می شود. چرا که قیمت اجاره آپارتمان در کشور اسکاتلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی گران تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه زندگی در اسکاتلند، می توانید مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و پردازش شده، مطالعه نمایید.

بررسی هزینه زندگی در اسکاتلند

کشور اسکاتلند علاوه بر مساحت زمین خود دارای 790 جزیره است. این کشور دارای مناظر طبیعی بکر، زیبا و خیره کننده ای است و در کنار امکانات مختلف، همچنین کیفیت بالای زندگی، درآمدهای بالا و به خصوص نرخ بالای اشتغال جذابیت فراوانی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم کرده است. اسکاتلند کشور پیشرفته و امنی است و همین موضوع باعث شده مهاجران مختلفی با زبان های عربی، پنجابی، ماندارین و لهستانی در این کشور زندگی کنند. امکانات با کیفیت و سطح بالا در زمینه های مختلف ازجمله آموزش، همچنین وجود انواع فرصت های شغلی در بخش های مختلف برای مدارج تحصیلی متفاوت، مهم ترین دلایلی است که باعث شده بیشترین میزان مهاجرت به کشور اسکاتلند برای تحصیل و اشتغال به کار باشد.

هزینه زندگی در اسکاتلند به عوامل مختلفی مثل محل سکونت بستگی دارد. در ادینبورگ به عنوان پایتخت و گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند، هزینه ها گران تر است. سبک زندگی، تعداد افراد خانواده و شغل و درآمد دارد. هر چند در مجموع هزینه زندگی در اسکاتلند گران است، اما در مقایسه با بعضی کشورهای اروپایی مانند انگلستان ارزان تر است که این موضوع با توجه به سطح کیفی زندگی در این کشور متناسب است. اما درآمد در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر است.

در شکل زیر به تعدادی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه زندگی در اسکاتلند اشاره شده است:

عوامل تاثیرگذار بر هزینه زندگی در اسکاتلند

هزینه زندگی در اسکاتلند بر اساس درآمد

میانگین حقوق هفتگی در حال حاضر £563 (پوند) قبل از پرداخت مالیات (تقریبا 750$ (دلار)) است. میانگین درآمد اسکاتلند در میان 12 کشور و منطقه بریتانیا سومین کشور از نظر بالا بودن درآمد است. آبردین و ادینبورگ برخی از بالاترین میانگین حقوق را در بریتانیا ارائه می دهند. لندن تنها شهر انگلستان است که میانگین دستمزد در آن بالاتر است. همه افرادی که در اسکاتلند کار می کنند، از درآمدهای خود برای هزینه زندگی در اسکاتلند مانند، خدمات عمومی و مزایای ارائه شده توسط دولت، مالیات بر درآمد و بیمه ملی می پردازند.

در بیشتر موارد، کارفرمای شما به طور خودکار این موارد را از حقوق ماهانه شما کسر می کند. حداقل دستمزد ملی، ساعتی است که اکثر کارگران زیر 25 سال طبق قانون، مستحق دریافت آن هستند. دستمزد ملی دولت، دستمزدی است که به ازای هر ساعتی که اکثر کارگران 25 ساله و بالاتر طبق قانون، مستحق دریافت آن هستند. برای اطلاع از هزینه زندگی در اسپانیا این قسمت را مطالعه کنید.

هزینه زندگی در اسکاتلند بر اساس درآمد

میانگین اقسام هزینه زندگی در اسکاتلند

بیشترین بخش هزینه زندگی در اسکاتلند شامل هزینه مسکن است. اگرچه قیمت خانه و اجاره اغلب کمتر از سایر نقاط بریتانیا است، قیمت ها بسته به محل زندگی و نوع ملک متفاوت است. قیمت ملک در اسکاتلند به طور متوسط ​​155029£ (پوند) است، در حالی که میانگین قیمت ملک در انگلستان 231185£ (پوند) است. میانگین اجاره ماهانه در اسکاتلند 676£ (پوند) است در حالی که میانگین اجاره بها در انگلستان £967 (پوند) است. متوسط هزینه ‌های خانوار برای غذا کمتر از سایر نقاط بریتانیا است. (البته به تعداد افراد و محل بستگی دارد.)

برای بررسی قیمت انرژی و تاثیر آن بر هزینه زندگی در اسکاتلند، قیمت انرژی هر خانه به میزان کارآمدی انرژی آن خانه بستگی دارد. قیمت انرژی به این که کدام منبع انرژی را انتخاب کنید، بستگی دارد. اسکاتلند خدمات آب را به اکثر خانوارها در اسکاتلند ارائه می دهد. هزینه های آب معمولا شامل مالیات شورای شما می شود، مگر اینکه خانه یا آپارتمان شما دارای کنتور آب باشد. در این صورت، اسکاتلند واتر برای شما قبض پرداخت مستقیم آنها را ارسال می کند. شبکه های جاده ای، راه آهن و کشتی به خوبی سازماندهی شده، اسکاتلند را از شهرها به خط ساحلی متصل می کند. اگر از قبل برنامه‌ ریزی کنید، می‌توانید با هزینه های کمتر از آنها استفاده کنید. جهت مهاجرت از طریق تحصیل در اسکاتلند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر میانگین هزینه زندگی در بخش های مختلف مشخص شده است:

میانگین هزینه زندگی در بخش های مختلف در اسکاتلند

تاثیر مالیات ارزش افزوده بر هزینه زندگی در اسکاتلند

جهت تاثیر مالیات ارزش افزوده بر هزینه زندگی در اسکاتلند بهتر است بدانید که مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات بر فروش است که برای اکثر کالاها و خدمات اعمال می شود. هنگام خرید کالا از مغازه، قیمت شامل مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. هنگام خرید خدمات، مالیات بر ارزش افزوده اغلب به عنوان مبلغ جداگانه نشان داده می شود و هنگام دریافت قیمت، باید بررسی کنید که آیا قیمت شامل مالیات بر ارزش افزوده می شود یا از حد آن خارج می شود. نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده %20 است.

برخی از اقلام مانند لباس کودکان و بیشتر مواد غذایی دارای امتیاز صفر هستند، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده انرژی خانه 5% است. با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت به اروپا و آگاهی از شرایط زندگی در کشورهای مختلف، مانند هزینه زندگی در مالتا یا هزینه زندگی در یونان از کمک و راهنمایی های مشاورین و کارشناسان مجرب این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :