مهاجرت به کشور اتریش

مهاجرت قاچاقی به اتریش

مهاجرت قاچاقی به اتریش

هر ساله از میان روش های قانونی مهاجرت بسیاری از متقاضیان مهاجرت قاچاقی به اتریش را به عنوان راهی برای ادامه زندگی بر می گزینند. انتخاب اتریش برای افرادی که از مسیرهای قاچاقی قصد مهاجرت دارند، به چند دلیل باز می گردد. بدین ترتیب از یک سو اتریش کشوری با اقتصاد کم نوسان است و کیفیت زندگی خوبی را برای شهروندان خود فراهم آورده است. از سوی دیگر در ارتباط با موضوعات مرتبط با خانواده، افرادی که تابعیت اتریش را دریافت می کنند، از سوی دولت حمایت های گوناگونی را دریافت می کنند. در نظر داشته باشید که موسسه ما هیچ گونه خدماتی در زمینه مهاجرت قاچاقی به اتریش و سایر کشورها ارائه نخواهد داد. مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه می‌توانند جزئیات بیشتری را برای آگاهی بیشتر شما، ارائه دهند.

وضعیت مهاجران در مهاجرت قاچاقی به اتریش

باید به این واضعیت اذعان داشت که فرد مهاجر از طریق قاچاق، ناچار است که پناهنده گردد. از همین رو او در درجه اول باید برای پناهندگی در کشور مقصد درخواست دهد تا کشور مقصد به بررسی فرآیند پناهندگی بپردازد. از حیث زمانی معمولا بررسی پرونده هایی به این شکل به 3 سال و یا حتی زمان بیشتری نیاز دارد. به همین جهت تا سر رسید این زمان و در واقع طی شدن پروسه اداری، فرد متقاضی پناهندگی از این امکان برخوردار است که به کمپ‌ های مختص پناهندگی برود و در آنجا سکونت کند. در ارتباط با سکونت در کمپ ها لازم است که این نکته گفته شود که حقوق کمی به افراد درون کمپ ها داده می شود، اما با این حال امکان امرار معاش و گذران زندگی در سطح کیفی پایین برای متقاضی و خانواده متقاضی وجود دارد.

پس از اینکه درخواست متقاضی پناهندگی مورد تایید قرار گرفت، دولت برخورد متفاوتی در زمینه حقوق شهروندی با پناهنده پذیرفته شده را دارد. در این رویکرد جدید دولت تسهیلاتی را به پناهندگان هدیه می‌ دهد که برخورداری از مسکن، شغل مناسب و نظایر این، از جمله تسهیلات و خدماتی هستند که دولت در اختیار مهاجران قاچاقی پذیرفته شده قرار می دهد. هرچند باید درنظر داشته باشید که این مسیر ممکن است، در نهایت مورد موافقت دولت مقصد قرار نگیرد. موضوعی که در مورد کشور اتریش نیز صادق است.

در ادامه و در شکل زیر، جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد دولت اتریش پیرامون قبل و بعد از ورود فرد مهاجر به خاک اتریش به نگارش درآمده است:

نحوه عملکرد دولت اتریش پیرامون قبل و بعد از ورود فرد مهاجر به خاک اتریش

مستندسازی، راهی برای مهاجرت قاچاقی به اتریش

از میان راه های گوناگونی که برای مهاجرت قاچاق به اتریش وجود دارد، یکی از راه های با ریسک و خطر کمتر نسبت به راه هایی همچون پاسپورت جعلی و راه خطرناک عبور از مرز، مستند سازی مدارک است. این مستند سازی عمدتا در جهت اخذ ویزای توریستی اتریش صورت می گیرد و نیازمند مدارکی می شود که فرد متقاضی می تواند بر مبنای آن وارد اتریش شود. به عنوان مثال دریافت ویزای توریستی کشورهای حوزه شنگن همچون اتریش، به مستندات و مدارکی نظیر سابقه بیمه،‌ حساب بانکی و مدارک شغلی نیاز دارد و آنچه که قرار است در زمینه مستند سازی صورت بگیرد، مربوط به تغییر در این اسناد است. اگر این پروسه توسط واسط انجام دهنده به درستی اتفاق بیفتد و چنین موضوعی از دید سفارت پنهان بماند، فرد پس از ورود به اتریش می تواند درخواست پناهندگی دهد. در خصوص مهاجرت قانونی و کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

خطرات مهاجرت قاچاقی به اتریش

اگرچه مهاجرت به کشورهای توسعه یافته از جمله کشور اتریش می تواند شرایط مطلوبی را برای یک زندگی با کیفیت فراهم اورد، اما باید به خاطر داشت که هر مسیری، موقعیت شکوفایی را فراهم نمی کند و چه بسا دردسرهای بی شماری را در زندگی شکل دهد. به عنوان مثال افرادی که قصد عزیمت به اتریش از طریق غیرقانونی را دارند، باید با قایق از راه دریا و یا راه های دشوار زمینی این عمل را انجام دهد. موضوعی که خود باعث از دست دادن جان بسیاری از افراد شده است و به دلیل آنکه اطلاعات مهاجرت فرد از مبدا ثبت نمی شود و مسیرهای عبور و مرور او مشخص نیست، هیچ روشن نیست که افراد چه سرنوشتی در طول مسیر پیدا می کنند.

علاوه بر این موضوع، نوع تغییراتی که در حوزه سیاست دولت اتریش و برنامه ریزی های دولت در زمینه قوانین مرتبط با مهاجرت رخ می دهد، خطرات و سختی هایی برای مهاجران قاچاق تغییر می کند. به طوری که دولت‌های اتریش و مجارستان در پی اعلامیه ترکیه مبنی بر بازکردن مرزهای خود برای ورود مهاجران و پناهجویان به اتحادیه، اروپا بیانیه‌های محکمی صادر کردند. هم اتریش و هم مجارستان می گویند که از مرزهای خود دفاع خواهند کرد تا از تکرار آنچه در سال 2015 رخ داد و صدها هزار مهاجر و پناهجو از طریق مسیر بالکان وارد اتحادیه اروپا شدند، جلوگیری کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سایر کشورها از جمله تحصیل در چک می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

خطرات مهاجرت قاچاقی به اتریش

سیاست دولت برای مهاجرت قاچاقی به اتریش

کارل نهمر، وزیر کشور اتریش در سال 2022 در بیانیه ‌ای به رسانه‌ های اتریشی اعلام نمود که هیچ یک از مهاجران نزدیک شده به مرز، عبور نمی کنند. پاسخ او به دنبال اعلام ترکیه مبنی بر باز کردن مرزهای خود برای مهاجران و پناهجویان به منظور خروج از خاک این کشور و رسیدن به سمت اتحادیه اروپا بود. نهمر این موضع خود را تا جایی تشدید نمود که به رادیو تلویزیون دولتی اتریش (ORF) بیان نمود مجارستان به ما اطمینان داده است که از مرزهای خود تا جایی که می تواند مانند کرواسی محافظت خواهد کرد. نهمر علاوه بر این بیانیه های رسانه ای، بودجه ای را در جهت تقویت خط حفاظتی در مسیر بالکان اختصاص داد. برای انجام این تصمیم و دریافت اطلاعات بیشتر و کسب آگاهی پیرامون خطرات احتمالی مهاجرت قاچاقی به اتریش، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :