مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

اگر مدرک فنی و حرفه ای دارید و متقاضی کار در کانادا هستید، برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص می تواند بهترین روش مهاجرتی برای شما باشد. در واقع، مهاجرت به کانادا از این روش، یکی از سریعترین روش ها برای اخذ اقامت دائم PR کانادا محسوب می شود. بر طبق قوانین جدید مهاجرتی کانادا 2022، مهاجرت به کانادا از روش تخصص یا مهاجرت کارگر ماهر فدرال (FSWP)، تحت سیستم جامع اکسپرس اینتری کانادا عمل می کند. نحوه مهاجرت تحت این برنامه از طریق امتیازدهی سیستم جامع امتیازدهی کانادا CRS امکانپذیر می باشد. داوطلبینی که بیشترین امتیاز را در شاخص های 6 گانه دریافت کرده باشند، حایز شرایط اخذ دعوت نامه درخواست ITA می باشند.

شرایط برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص (FSW) عبارتند از:

  • داشتن سن بالای 18 سال
  • دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار مهارتی در سطح مهارت 0 (مشاغل مدیریتی)، سطح A (مشاغل حرفه ایی) و سطح B (مشاغل فنی و کسب و کارهای مهارتی)
  • دانش زبان در سطح متوسط

اگر شما نیز در مهارتی متخصص می باشید پس، فرصت را از دست ندهید و به وسیله تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پروسه مهاجرتی خود به کانادا را کلید بزنید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

گام اول از شروع فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق تخصص برنامه FSWP، اطلاع از صلاحیت متقاضی می باشد. حداقل شرایط احراز صلاحیت متقاضیان تحت برنامه مذکور شامل یک سال سابقه کار تمام وقت در طی 10 سال گذشته در یکی از مشاغل سطوح 0, A و B، ارائه نمره مدرک زبان معادل با آزمون معیار زبان کانادایی CLB 7، مدرک تحصیلی کانادایی یا مدرک خارجی معادل آن، پیشنهاد کار و انطباق پذیری می باشد. پرونده متقاضیان با توجه به این شاخص ها امتیازدهی می شود.

اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) متولی رسیدگی به صلاحیت متقاضیان برنامه کارگران ماهر فدرال FSWP می باشد. این کار از طریق شبکه امتیازات مشخصی صورت می گیرد. بر این اساس، دعوت نامه ITA صرفا برای داوطلبان امتیاز بالا صادر می شود. خاطر نشان می شود که پرونده های داوطلبان در بانک متقاضیان اکسپرس اینتری شامل کلیه داوطلبان از هر 3 دسته کارگران ماهر فدرال، مشاغل حرفه ای فدرال و تجربه کار کانادایی می باشد.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص (FSWP) در حقیقت، مسیر مهاجرت اقتصادی به کانادا می باشد. این برنامه به کارگران ماهر و اعضای خانواده شان امتیاز اقامت دائم کانادا یا PR را فراهم می نماید و فرصت طلایی برای هموطنان ماهر و متخصص می باشد. در کل، برنامه FSWP برنامه ای شامل کارگران ماهر و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی کانادا می باشد.

مراحل درخواست از طریق برنامه FSWP به شرح ذیل می باشد:

تعداد مراحلتوضیحات
مرحله اول شامل بیان تمایل مهاجرت به کانادا از طریق تشکیل پرونده آنلاین اکسپرس اینتری کانادا و ورود به بانک متقاضیان
مرحله دوم امتیازدهی CRS به پرونده شما بر اساس اطلاعات تهیه شده در پرونده جهت ارزیابی برای ورود به مرحله سوم
مرحله سومصدور دعوت نامه درخواست ITA به متقاضیان دارای بالاترین امتیازات
مرحله چهارمتحویل مدارک، اخذ اطلاعات بیومتریک و نیز شرکت در مصاحبه و درنهایت صدور کارت PR کانادا

لازم به ذکر است که دولت کانادا به طور دوره ای شرایط صدور دعوت نامه و نیز سطح حداقل امتیازات را معین می کند. برای سال 2022، حداقل نمره قبولی تحت برنامه کارگر ماهر فدرال FSWP حدود 67 امتیاز می باشد. ناگفته نماند که امتیازات CRS ثابت نمی باشد و متقاضیان به راحتی می توانند گام هایی برای بهبود رتبه خود در بانک متقاضیان بردارند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

امتیازبندی در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

سوالی که اکنون به ذهن اکثر هموطنان علاقه مند مهاجرت به کانادا برسد این است که نحوه امتیازدهی چگونه می باشد و حداقل و حداکثر نمرات چیست؟ در ابتدا، به منظور کسب صلاحیت مهاجرتی تحت برنامه مهاجرت متخصصین به کانادا، داوطلبان بایستی در شاخص های 6 گانه فوق الذکر بالاترین امتیازات ممکن را کسب نمایند تا در اولویت ITA قرار گیرند. بنابراین، اخذ ITA یا دعوت نامه رسمی IRCC منوط به کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کل می باشد.

CRS امتیاز داوطلبان را بر مبنای فاکتورهای گزینش زیر ارزیابی می کند:

فاکتورهاامتیازات
تحصیلات25 امتیاز
مهارت های زبان28 امتیاز
سابقه کار15 امتیاز
پیشنهاد کار10 امتیاز
انطباق پذیری10 امتیاز
مجموع امتیازات100 امتیاز

به محض صدور دعوت نامه رسمی ITA از طرف IRCC، داوطلبان بایستی نسبت به اثبات تمکن مالی خود جهت حمایت مالی خود و خانواده اقدام نمایند. اخذ سریع گواهی معاینات پزشکی و سوء سابقه کیفری نیز از جمله ضروریات این مرحله می باشد. دلیل اخذ این 2 گواهی صرفا اثبات مقبولیت داوطلب مهاجرت به کانادا می باشد. توجه شود که متقاضیان حق زندگی در کلیه ایالت های کانادا را به جزء ایالت کبک دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در کانادا را مطالعه بفرمائید.

رسیدگی به درخواست مهاجران کانادا از طریق تخصص

برنامه کارگر ماهر فدرال FSWP یا همان مهاجرت به کانادا از طریق تخصص می باشد که مسیر مهاجرت راحت به کانادا و اخذ اقامت کانادا را برای کارگران ماهر هموار می سازد. برنامه کارگر ماهر فدرال FSWP مشابه سیستم ویزای Tier 1 کشور انگلستان می باشد. چرا که هر 2 برنامه مهاجرتی از طریق ارزیابی پرونده های مهاجرتی بر پایه امتیازبندی عمل می کنند. هدف IRCC تسهیل درخواست کارگران ماهر از طریق ارائه برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص می باشد. برای همین، IRCC در تلاش است تا مدت رسیدگی به درخواست کارگران ماهر را به کمتر از 6 ماه برساند و همزمان، هزینه های متقاضیان و اعضای خانواده را کاهش دهد.

جدول زیر هزینه های رسیدگی به درخواست های برنامه FSWP ر ا به صورت مبسوط نشان می دهد:

انواع درخواست برنامه های FSWPهزینه به دلار کانادا
متقاضی اصلی 550CAD هزینه رسیدگی + 490CAD هزینه اقامت دائم کانادا
همسر یا نامزد550CAD هزینه رسیدگی + 490CAD هزینه اقامت دائم کانادا
فرزند متقاضی زیر 22 سال باشد و یا 22 سال و بیشتر150CAD برای هر فرزند

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

مهاجرت به کانادا تحت برنامه کارگر ماهر فدرال FSWP مهاجرت از طریق تخصص می باشد و بهترین مسیر مهاجرتی برای کارگران دارای مدرک فنی و حرفه ای می باشد. اما اگر شما در این برنامه نتوانستید صلاحیت لازم را کسب نمایید، نگران نباشید. شما می توانید شانس خود را در برنامه های دیگر مهاجرت به کانادا امتحان نمایید. از دیگر برنامه های مهاجرتی می توان به برنامه سرمایه گذار مهاجر (IIP)، برنامه کارآفرین (EP) و یا برنامه مهاجر خود اشتغالی (SEIP) و سایر روش ها اشاره نمود.

درصورت اخذ ویزای کارگر ماهر فدرال، شما به امتیازاتی مشابه حقوق شهروند کانادایی دست می یابید که عبارتند از:

  • عدم نیاز به هیچ گونه پیشنهاد کار اجباری
  • دسترسی کامل به بازار کار داخلی
  • عدم نیاز به ویزای کار
  • عدم محدودیت برای کار در هر نقطه از کشور کانادا
  • بهره مندی از خدمات آموزش رایگان و خدمات تامین اجتماعی
  • امکان اخذ پاسپورت کانادایی پس از گذشت 3 سال

برای شروع فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق تخصص یا مهاجرت خود به عنوان کارگر ماهر فدرال FSWP، ابتدا از طریق مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرونده مهاجرتی شما بر طبق شرایط شما ارزیابی شده و بهترین روش مهاجرتی برای شما در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :