مهاجرت به کشور کانادا

ازدواج در کانادا

ازدواج در کانادا

اولویت کانادا برای ورود مهاجران به این کشور از طریق ویزای کار و تحصیل بوده اما بسیاری به ازدواج در کانادا نیز روی آورده اند. به همین علت افرادی که واجد شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج می باشند می توانند پس از گذشت 2 سال از زندگی مشترک درخواست اقامت خود را ارسال نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در قالب این مقاله به بررسی کلی این موضوع بپردازد.

شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد می تواند در داخل آن کشور زندگی و کار کند. کارت های اقامت دائم (PR) کانادا اسنادی هستند که ثابت می کنند مهاجر دارای اقامت دائم قانونی است. اما اگر کارت PR منقضی شود، وضعیت اقامت دائم مهاجر از بین نمی رود. برخی از عواملی که می تواند وضعیت اقامت دائم فرد را ازبین ببرد این است که شخصی را برای مدت طولانی از کانادا خارج کرده و یا مرتکب جرمی شود.

اقامت از طریق ازدواج در کانادا

تصمیم به ازدواج برای افراد خصوصا وقتی تابعیت یکسانی نداشته باشند امری هیجان انگیز و در عین حال می تواند مشکل هم باشد. در این رابطه ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر فرآیند حمایت مالی نیز موفقیت آمیز باشد، تبدیل شدن به شهروند کانادایی یا دریافت اقامت دائم مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی به طور خودکار اتفاق نمی افتد بلکه شما باید یک روند درخواست را طی کنید. مهمترین شرایطی که باید برای دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج داشته باشید، حداقل 18 سال سن و ازدواج قانونی با یک فرد تابع یا مقیم کانادا می باشند.

از تاریخ 25 اکتبر 2012، مقررات جدیدی مبنی بر حمایت مالی از همسر برای دریافت اقامت دائم، در جهت محدود کردن، هر کدام از همسرانی که قصد حمایت مالی برای زندگی در کانادا را دارند امکان دریافت کارت PR را داشته باشند. همچنین بایستی حداقل 2 سال پس از دریافت کارت PR خود، با همسر خود زندگی مشترک را حفظ کنند.

شرایط حمایت مالی جهت ازدواج در کانادا

طبق قوانین سال 2024 در صورت ازدواج با یک شهروند کانادایی 2 روش اصلی برای درخواست حمایت از همسران در کانادا وجود دارد:

1- اولین روش حمایت مالی همسران داخلی است که اگر قبلا به طور قانونی در کانادا مثلا تحت عنوان ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا زندگی کرده اید و حالا با یک شهروند کانادایی ازدواج کردید، می توانید در کانادا بمانید که در این صورت هم، درخواست حمایت از همسران رسیدگی می شود.

2- دومین روش حمایت از همسر مقیم در خارج از کشور کاناداست که در این روش، اگر در کانادا زندگی نمی کنید، می توانید به محض اخذ ویزا و دریافت اقامت کانادا به این کشور بیایید. حامی شما درخواست خواهد کرد که به عنوان همسر قانونی خود در کانادا از شما حمایت مالی کند که پس از آن برای اقامت دائم در کانادا اقدام خواهید کرد. در صورتی که شما برای مدت زمان لازم اقامت کانادا را داشته و کلیه شرایط اقامت دائم را برآورده کرده باشید، ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت کانادا نیز شوید.

شرایط حمایت مالی جهت ازدواج در کانادا

شرایط نامزدی و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

طبق قانون مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، هیچ ویزایی به اسم ویزای نامزدی در کانادا وجود ندارد. این بدان معنی است که فقط در صورت ازدواج، همسر داخلی می تواند درخواست حمایت مالی همسر خارجی را صادر کند. همسر قبل از ورود به کانادا باید ویزای مهاجرت به خارج از کشور را در کنسولگری کانادا از کشور مبدا به دست آورد.

همچنین شخصی که توریستی و به عنوان بازدیدکننده به کشور کانادا وارد می شود برای مدت زمانی محدودی در آن کشور حضور دارد و پس از آن باید کانادا را ترک کند. به عبارت دیگر، اگر متقاضی که به دنبال ورود به کشور کانادا است بایستی از کلیه شرایط نامزدی و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج اطلاع یابند.

الزامات و مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در کانادا

هنگامی که فرد تابع یا دارنده اقامت دائم کانادا درخواست حمایت مالی از همسر را مطرح می کند، باید فرمی را تکمیل و امضاء کند که شامل توافق نامه حمایت مالی است و باید شرایط ذیل را دارا باشد:

  • اثبات تمکن مالی (صرفا به معنی درآمد داشتن نیست.)
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن اقامت دائم کانادا و یا شناخته شدن به عنوان یک شهروند کانادایی (در صورتی که شهروند کانادایی مقیم در خارج از کانادا هستید، باید اثبات کنید که در زمان حمایت مالی در کانادا مستقر خواهید بود.)
  • حامی مالی نمی تواند مقیم دائم در خارج از کانادا باشد.
  • اثبات عدم دریافت کمک های اجتماعی (جزء در حالت معلولیت)
  • اثبات امکان تامین نیازهای اساسی شخص مورد حمایت

به عنوان یک حامی، شما باید از زمان تبدیل شدن به اقامت دائم، به مدت 3 سال شریک زندگی خود را پشتیبانی مالی کرده باشید. همسران باید در طول 4 سال گذشته 3 سال از لحاظ فیزیکی در کانادا باشند و به زبان انگلیسی یا فرانسه (زبان های رسمی کانادا) در حدی مسلط بوده که از نظر منطقی صلاحیت داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم در مورد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و سایر کشورها می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :