مهاجرت به کشور پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

چنانچه به فکر مهاجرت به پرتغال می باشید ابتدا بایستی در خصوص طرق و هزینه های مربوط به مهاجرت قانونی به این کشور اطلاعاتی را به دست آورید. همانطور که می دانید کشور پرتغال هم اکنون جزء کشورهای پیشرفته با شرایط رفاهی خوب می باشد. از اینرو در طول سالیان اخیر مهاجران زیادی به این کشور جذب شده اند. در میان روش های مهاجرتی بیش از همه مهاجرت های تحصیلی و مهاجرت های کاری برگزیده می شوند. برخی دیگر از روش های مهاجرتی به کشور پرتغال از طریق پناهندگی و کارآفرینی و خرید ملک و بازنشستگی صورت می گیرد. توجه داشته باشید که بایستی برای هر نوع از مهاجرت ویزای متفاوت و براساس شرایط خود را اخذ کنید.

کشور پرتغال در جنوب غرب اروپا واقع شده است و پایتخت آن لیسبون است. زبان پرتغالی زبان رسمی و یورو واحد پول این کشور است. اما درصد قابل توجهی از مردم در این کشور به زبان انگلیس صحبت می کنند. این کشور با اسپانیا هم مرز است و اقیانوس اطلس نیز در غرب این کشور واقع شده است. دیگر شهر معروف این کشور پورتو است و نوع حکومت در این کشور جمهوری است. لیسبون از ثروتمند ترین شهرهای پرتغال و از مهم ترین شهرها در اتحادیه اروپا محسوب می شود. صنعت ماهیگیری و صنایع وابسته به آن در پرتغال رونق دارد. این کشور حدود 11 میلیون جمعیت دارد که درصدی از آن در شهرهای بزرگ شامل مهاجران می شود. در ادامه این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه های مهاجرت به پرتغال صحبت خواهند کرد.

برخی از راه های مهاجرت به پرتغال

برای بازدید گردشگران از پرتغال برای یک دوره حداکثر حدود 90 روزه برای شهروندان ایالات متحده و کانادا ویزا لازم نیست. اما توجه داشته باشید که گذرنامه شما باید از تاریخ ورود به پرتغال حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اگر می خواهید بیش از سقف گردشگری 90 روز از هر 180 روز در پرتغال بمانید، باید به دنبال گرفتن ویزای اقامت باشید. انواع مختلفی از ویزا در خصوص مهاجرت به پرتغال در دسترس می باشد. نمونه ای از این ویزاها عبارتند از ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری. همچنین در خصوص اخذ ویزای طلایی جهت مهاجرت به پرتغال شما بایستی حدود 1 میلیون € (یورو) در این کشور به ثبت سرمایه بپردازید.

برخی از شرایط عمومی مهم برای اقامت در پرتغال شامل ارائه مدارک هویتی و گذرنامه و اثبات بودجه لازم و ارائه گواهی سوء پیشینه از کشور مبدا یا محل اقامت شما برای بیش از یک سال است. شما همچنین به اثبات بیمه درمانی نیاز خواهید داشت. برخی از ویزاها که در ابتدا برای مدت یک سال صادر شده اند، می توانند هر 2 سال یکبار تمدید شود. شما می توانید پس از 6 سال برای تابعیت پرتغال نیز اقدام کنید. با این وجود، رایج ترین ویزای پرتغال برای کسانی که قصد زندگی در پرتغال را دارند ویزای نوع یک است.

برخی از راه های مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق کار و تحصیل

بسیاری از متقاضیان در خصوص مهاجرت به پرتغال روش های تحصیلی و یا کاری را بر می گزینند. در روش مهاجرت تحصیلی متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند در مدت زمان معلوم به جستجوی کار یا دریافت قراردادکاری بپردازند. بدین ترتیب متقاضیان می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. بدین ترتیب متقاضیانی که برای مدت زمان مشخصی در حال کار یا تحصیل در یک کشور منطقه شنگن مانند کشور پرتغال باشند، مجوز اقامت اعطاء می شود. از اینرو برنامه های تکمیل شده با کلیه اسناد و مدارک لازم برای پردازش باید به نزدیکترین کنسولگری پرتغال ارسال شوند. درخواست باید حداقل 2 ماه قبل از تاریخ عزیمت به کشور پرتغال در سفارت پرتغال یا کنسولگری ارائه و بررسی شود.

بیشترین ویزاهای پرتغال به دلایل مختلف و با توجه به شرایط متقاضی صادر می شوند عبارتند از:

  • ویزای کار پرتغال
  • ویزاهای خود اشتغالی یا کارآفرینی
  • ویزای تحصیلی پرتغال
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای سرمایه گذاری در پرتغال

مهاجرت تحصیلی به پرتغال مستلزم اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر در پرتغال است. متقاضیان بایستی از قبل در خصوص تحصیل در این کشور تحقیق کنید و بدانند که رشته مورد نظر شما به زبان انگلیسی ارائه می شود یا پرتغالی. در هر صورت شما بایستی مدارک زبانی معتبری نیز تحویل دهند. همچنین در صورت مهاجرت کاری به پرتغال متقاضی بایستی درخواست و قراردادکاری در این کشور داشته باشید. در خصوص مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مهاجرت از طریق پناهندگی به پرتغال

بر اساس قانون پرتغال متقاضیانی که به طور غیر قانونی وارد خاک ملی پرتغال شوند از ورود آنها جلوگیری خواهد شد. از این رو متقاضیان بایستی درخواست خود را در اسرع وقت به SEF یا هر مقام پلیس دیگر ارائه دهد. علی رغم تعیین نکردن محدودیت های زمانی مشخص برای پناهجویان برای ارائه درخواست، در صورت ورود پناهندگان به پرتغال عدم درخواست پناهندگی در اسرع وقت با ریجیکتی رو به رو خواهد شد.

از اینرو SEF یا نیروی امنیتی کشور پرتغال موظف است ظرف 3 روز از زمان ارائه درخواست پناهندگی را ثبت کند و ظرف 3 روز پس از ثبت نام، گواهی درخواست پناهندگی را به متقاضی صادر کند. علی رغم تاخیرهای جداگانه در گرفتن قرار ملاقات در SEF-GAR برای ثبت نام، یا تاخیرهای مربوط به ثبت درخواست های پناهندگی ارائه شده در نمایندگی های منطقه ای SEF برخی موارد با مشکلات اساسی در زمینه ثبت درخواست ها رو به رو خواهند شد. به طور کلی چنانچه قصد مهاجرت به پرتغال را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :