مهاجرت به کشور مالتا

مهاجرت به مالتا

مهاجرت به مالتا

آگاهی از روش های مهاجرت به مالتا به شما کمک می کند تا بتوانید راه درست را در خصوص مهاجرت کاری، تحصیلی و زندگی در این کشور انتخاب کنید. در سال 2011، مهاجرت به کشور مالتا به 4.9% از کل جمعیت جزایر مالتا کمک کرده است. یعنی 20289 نفر از جمعیت این کشور تابعیت غیر مالتایی دارند که حدود 643 نفر از آن ها در کشور مالتا به دنیا آمده اند. بیشتر مهاجران حدود 60.2% به این کشور را شهروندان اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. حدود 6652 نفر از مهاجران را انگلیسی ها تشکیل می دهند.

بزرگترین اتباعی که غیر اتحادیه اروپا می باشند، سومالیایی ها هستند که 1049 نفر از مهاجران را به خود اختصاص داده اند. در کشور مالتا جمعیت ساکنان غیر مالتایی حدود 52.5% مرد تشکیل می دهند که متوسط سن آنها 40 سال می باشد. حدود 38.8% این افراد در منطقه شمال بندگاه با جمعیت مالتا زندگی می کنند. تعداد کمی از این افراد حدود 7.6% از شهروندان غیر مالتایی در منطقه جنوب بندرگاه ساکن می باشند. در مقاله پیشرو روش های متداول در خصوص مهاجرت به مالتا در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت انتخاب هر از روش های زیر راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد:

  • مهاجرت از طریق تبار و تولد در مالتا
  • مهاجرت از طریق ازدواج در مالتا
  • مهاجرت از طریق کار در مالتا
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در مالتا
  • مهاجرت از طریق تحصیل در مالتا

مهاجرت به مالتا از طریق تولد

زمانی که کشور مالتا در 21 سپتامبر 1964 به یک کشور مستقل تبدیل شد، قانون اساسی استقلال تعیین کرد که چه کسی از طریق تولد یا تبار حق تقاضای تابعیت مالتا را دارد و چه کسی می تواند به عنوان شهروند مالتا ثبت نام کند. در سال 1965 مقررات نسبی قانون اساسی در رابطه با شهورندی با توصیب قانون تابعیت مالتا بیشتر تکمیل شد و بعدها در سال 2000 مقررات مربوط به موارد شهروندی که در بالا ذکر شده حذف و در قانون شهروندی مالتا گنجانده شده است.

کسانی که قبل از 21 سپتامبر سال 1964 در مالتا به دنیا آمده اند و از طرف پدری یا مادری که تابعیت این کشور را داشته باشند، می توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند. در آخر کسانی که در 20 سپتامبر سال 1964 هنوز شهروندان پادشاهی متحده و مستعمرات بودند، با استقلال کشور مالتا به طور خودکار شهروند این کشور شدند. طبق اصلاحیات قانون تابعیت مالتا در سال 200، تابعیت مالتا از طریق نژاد برای افرادی که از نژاد مالتا می باشد با ثبت نام واجد شرایط تابعیت کشور مالتا می باشند. شخصی که در خارج از کشور مالتا متولد شده باشد اما ثابت کند که از نسل مستقیم یک مادر است که از پدر و مادر در کشور مالتا متولد شده است، در این کشور به عنوان یک شهروند مالتا ثبت نام می شود.

مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج

راه دوم برای مهاجرت به کشور مالتا و دریافت تابعیت مالتا، ازدواج می باشد. در خصوص مهاجرت به این کشور بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارسال کلیه مدارک حقوقی و هویتی طرفین ازدواج
  • حداقل 5 سال از زندگی مشترک زوجین گذشته باشد.

بدین ترتیب اگر یک زن و شوهر متاهل به موجب قانون یا به طور واقعی بعد از 5 سال ازدواج به جدا شدن مجبور شوند، همسر خارجی همچنان حق تابعیت خود را حفظ خواهد کرد. اما این موضوع با توجه به رعایت شرطی خواهد بود. به شرط اینکه همسر مذکور در آن 5 سال با هم زندگی کرده باشند. طبق قانون ازدواج کشور مالتا، در ماده 38، هر شخصی که تنها به اخذ تابعیت مالتا یا حقوق مربوط به آن مانند آزادی جابجایی یا مراقبت های بهداشتی ازدواج کند، مجرم شناخته شده و به موجب محکومیت به حبس به مدت 2 سال می باشد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در مالتا، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج

مهاجرت به مالتا از طریق کار

از روش های مهاجرتی به کشور مالتا می توان به روش مهاجرت از طریق کار نیز اشاره نمود. متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند در مدت کوتاهی پیش از اتمام دوره تحصیلی قراردادکاری دریافت نمایند. در صورت دریافت این قراردادکاری این امکان برای متقاضیان وجود خواهد داشت که ویزای تحصیلی مالتا خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

در خصوص اخذ ویزای کاری کشور مالتا بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارائه شناسنامه معتبر
  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه نامه پیشنهادکاری معتبر
  • 3 قطعه عکس در اندازه گذرنامه
  • پرداخت هزینه های مربوطه

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل می باشد.

تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مالتا

کشور مالتا، 2 برنامه ویزای طلایی برای سرمایه گذاری ارائه می دهد که می توان به تابعیت (MEIN) و اقدام دائم (MIRP) اشاره کرد. طبق این برنامه سرمایه گذاران بین المللی که حداقل 250000€ (یورو) در اوراق قرضه یا سهام دولت کشور مالتا به مدت 5 سال سرمایه گذاری کنند، حق اقامت نامحدود خواهند داشت. به علاوه، سرمایه گذار باید 30000€ (یورو) به صندوق ایالتی مالتا کمک کند و اقامت در جزیره را خریداری یا اجاره کند.

هزینه های مربوط به پروسه های حقوقی و فرآیندهای مربوطه حدود 40000€ (یورو) می باشد. این برنامه یک سرمایه گذاری پایدار و کم خطر برای به دست آوردن ویزای اقامت در یکی از کشورهای شنگن را ارائه خواهد داد. در این مقاله با انواع روش های مهاجرت و دریافت تابعیت کشور مالتا آشنا شدید، اگر قصد مهاجرت به کشور مالتا را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :