مهاجرت به کشور فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه در سال 2023

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طرق مختلف به خصوص از روش تحصیلی طرفداران زیادی دارد چرا که برخلاف غالب کشورهای دنیا دارای نظام آموزشی قوی می باشد. فرانسه که صاحب پنجمین جایگاه در یونسکو به لحاظ تعداد آثار تاریخی و فرهنگی است. درآمد زیادی به ویژه از بخش توریسم دارد. مثلا در سال 2018 حدود 90 میلیون گردشگر از فرانسه دیدن کردند. علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی برای مردم، برای دولت این کشور نیز سود زیادی به همراه داشتند.

فرانسه کشوری توسعه یافته می باشد. اقتصاد آن در دنیا رتبه 7 را دارد. از نظر میزان ثروت رتبه 14 را به خود اختصاص داده است. تعجبی هم ندارد که فرانسوی ها و حتی خارجی هایی که اقامت قانونی این کشور را دارند از جهات مختلف از جمله بهداشت، امنیت اقتصادی، آموزش و غیره جایگاه بسیار خوبی در مقایسه با غالب کشورها دارند. مهاجرت به فرانسه به روش های مختلفی امکان پذیر است. منتهی در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده بررسی می شود که کدام روش برای ایرانی ها بهتر است.

در این راستا به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • بهترین دانشگاه های فرانسه کدام اند؟
  • مهم ترین شرط برای پیدا کردن کار در فرانسه چیست؟
  • آیا از طریق تولد در خاک فرانسه می توان پاسپورت آن را به دست آورد یا خیر؟

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه

افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند باید به این موضوع واقف باشند که مهاجرت به فرانسه دارای مزایا و معایب بسیاری می باشد. به طور کلی فرانسه در کنار مزایای بی شماری که به مهاجران ارائه می دهد، دارای چالش ها و معایبی نیز می باشد که اتباع خارجی باید به آنها عادت کنند. علاوه بر این زندگی در فرانسه همواره آرزوی اغلب متقاضیان می باشد که تصور می کنند هر روز صبح در این کشور کروسان های تازه می خورند و آخر هفته ها را در موزه های با شکوه این کشور سر می کنند. افراد مستعد که به دنبال مهاجرت به فرانسه هستند علاوه بر نکات مثبت فراوان در این کشور باید با نکات منفی نیز قبل از مهاجرت به فرانسه آشنا شوند.

برای اینکه بیشتر با معایب و مزایای مهاجرت به فرانسه آشنا شوید، در این بخش از مقاله جدولی را برای شما تهیه کرده ایم، که به آن می پردازیم:

مزایامعایب
یکی از بهترین مزایای مهاجرت به فرانسه مراقبت های بهداشتی در این کشور است.انجام کارهای اداری در فرانسه بسیار زمانبر است و شامل کاغذ بازی فراوانی می شود.
تعادل خوب بین کار و زندگی در فرانسه وجود دارد. به طوری که فرانسوی ها کار می کنند تا زندگی کنند و زندگی نمی کنند تا کار کنند.از تمام کارهایی که باید به عنوان یک مهاجر انجام دهید هیچ کدام بد تر از تمدید ویزا نیست.
هزینه زندگی در فرانسه به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.میزان مالیات بر درآمد در فرانسه بسیار بالا است.
امنیت شغلی بالا در فرانسه یکی از اصلی ترین عوامل مهاجرت افراد به این کشور است.موانع زبان در فرانسه یکی از بزرگترین معایب این کشور جهت مهاجرت است.

مهاجرت و افتتاح حساب بانکی در فرانسه

یکی از اصلی ترین فرآیندها پس از مهاجرت به فرانسه افتتاح حساب بانکی در این کشور می باشد. علاوه بر این افتتاح حساب بانکی در فرانسه به دلیل محبوبیت بانک های آنلاین و بانک های بین المللی می توانید برای مهاجران بسیار آسان باشد. همچنین یک حساب بانکی غیر مقیم در فرانسه برای مهاجرانی که قصد اقامت در این کشور را ندارند در دسترس است.

اما در مقابل، مهاجرانی که دارای اقامت هستند طیف وسیع تری از گزینه های بانکی را در دسترس خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که بهترین حساب بانکی جهت افتتاح در فرانسه، یک حساب بدون کارمزد است که گاهی اوقات در برخی از بانک های فرانسه موجود است. بهترین بانک ها در فرانسه شامل بانک هایی هستند که شعب متعددی در سراسر کشور دارند.

از مهمترین بانک های فرانسه جهت افتتاح حساب بانکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین بانک های فرانسه جهت افتتاح حساب بانکی

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به فرانسه روش کاری می باشد. منتهی اگرچه برای شهروندان حوزه اتحادیه اروپا و شنگن راه ساده ای است، برای ایرانی ها دشواری های زیادی به همراه خواهد داشت. در واقع ایرانیان و شهروندان کشورهای غیر اروپایی از جمله آذربایجان، چین، هند و غیره برای کار در فرانسه باید حتما از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند.

منتهی کارفرما ناچار است علاوه بر اخذ مجوزهای لازم برای استخدام خارجی ها، کار مربوطه را 3 ماه در فرانسه و 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند تا اثبات نماید فرد شایسته ای در این حوزه وجود نداشته است. البته نرخ بیکاری در فرانسه نشان گر این است که کسانی که زمان کافی برای درخواست کار در این کشور اقامت، مثلا از طریق تحصیل داشته باشند، راحت می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. همچنین سطح درآمد ماهانه در فرانسه حکایت از قدرت خرید بالای مردم این کشور دارد.

در جدول ذیل بررسی گردیده است:

تقسیم بندی میزان درآمدسطح درآمد ماهانه در فرانسه به یورو
کم ترین سطح درآمد ماهانه€2000
متوسط درآمد ماهانه€7900
بیشترین سطح درآمد ماهانه€35200

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری فرانسه

از جمله مهم ترین مدارک جهت اخذ ویزای کار در فرانسه می توان موارد ذیل را نام برد:

قراردادکاری امضاء شده از سوی طرفین

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده ویزای کار این کشور
  • گواهی تمکن مالی برای 6 ماه قبل از درخواست ویزا
  • مالیات درآمد
  • گواهی تهیه محلی برای اقامت در فرانسه از طریق نشان داده رزرو هتل، اجاره نامه آپارتمان، هاستل و غیره
  • بیمه معتبر در فرانسه

پرداخت هزینه بررسی مدارک که 99€ (یورو) می باشد. هرچند افراد ذیل لازم نیست این هزینه را بپردازند:

  • اعضای خانواده شهروند فرانسه
  • اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا (EU) یا حوزه اقتصادی اروپا (EEA) یا اعضاء خانواده فرد سوئیسی

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت ایرانی ها به فرانسه از طریق تحصیل است. افراد هم می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند که دوره تحصیلی آنها 4 سال در کارشناسی، 2 سال در کارشناسی ارشد و 3 تا 5 سال در دکتری است. همچنین می توانند یک سال در کالج های زبان دوره زبان فرانسوی بگذرانند. چرا که لازمه کار در فرانسه تسلط به زبان فرانسوی می باشد.

خوشبختانه ویزایی که در نتیجه اخذ پذیرش از کالج زبان در این کشور صادر می شود نوع D می باشد. یعنی قابلیت تبدیل به ویزای کاری در محیط را دارد. گروه اول هم که به دنبال تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند بهتر است از دانشگاهی که رنکینگ جهانی خوبی دارد پذیرش بگیرند.

برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فرانسهرتبه بندی
PSL Research University45
Sorbonne University80
École Polytechnique301
Telecom ParisTech93

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

برخلاف بعضی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، یونان، پرتغال و غیره، کشور فرانسه ویزای طلایی (Golden visa) صادر نمی کند. اگرچه امکان اخذ پاسپورت یا اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک وجود ندارد. اما خارجی ها این اجازه را دارند که در این کشور ملک غیر منقول بخرند. این در حالی است که این مجوز در برخی کشورها از جمله رومانی وجود ندارد.

منتهی فرآیند خرید ملک در فرانسه منجر به اخذ اقامت نمی شود. قیمتی که برای خارجی ها وجود دارد. گاهی حتی 2 برابر بیشتر از قیمت فروش به شهروندان کشور فرانسه می باشد. سرمایه گذاری در فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد و ازدواج

فرانسه اصل خاک را همانند کانادا، برزیل و برخی کشورهای دیگر نپذیرفته است. اما در صورتی که هم نوزاد هم حداقل یکی از والدین متقاضی در خاک فرانسه متولد شده باشند، برای نوزاد پاسپورت فرانسه صادر می شود. پس کشور فرانسه عمدتا پیروی اصل خون است. اما اصل خاک (jus soli) را هم به طور محدود پذیرفته است. راه دیگر برای اخذ اقامت و پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج با شهروند فرانسوی است منتهی ازدواج نباید صوری باشد.

کسی که با شهروند فرانسه ازدواج کند می تواند پس از گذشت 3 سال از ازدواج درخواست دهد و اقامت دائم این کشور را اخذ نماید، حتی اگر در مدت زمان ازدواج خود اقامت فرانسه را هم نداشته باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجع به مهاجرت به فرانسه از طرق مختلف ارائه گردید. علاقه مندان به آگاهی از شرایط دقیق تر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :