مهاجرت به کشور اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی

برای مهاجرت به اسلواکی بهتر است بدانید، کشور اسلواکی کشور کوچکی در قلب اروپای مرکزی است که از هر طرف محصور در خشکی است. کشور اسلواکی با کشورهای چک، لهستان، اتریش و مجارستان همسایه است. این کشور از زمانی که به اتحادیه اروپا پیوست، تعداد مهاجران به این کشور افزایش پیدا کرد. بیشترین میزان مهاجرت به اسلواکی به دلیل کار است. برای مهاجرت به اسلواکی به ویزای اقامت در این کشور نیاز دارید. روند اخذ مجوز اقامت در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ساده تر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مقاله زیر که به بررسی مهاجرت به اسلواکی پرداخته، اطلاعات کاملی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

بررسی مهاجرت به اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهایی است که از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در حال توسعه اقتصادی کامل است. این کشور کوچک و در عین حال موقعیت خوبی است برای سرمایه‌ گذاران متعددی که برای افتتاح شرکت‌ ها به این کشور مهاجرت می کنند، و همچنین شهروندانی از کشورهای همسایه که به دنبال مهاجرت به اسلواکی هستند. پیوستن جمهوری اسلواکی به اتحادیه اروپا (EU) و منطقه شنگن باعث شد که تغییرات مهمی در این کشور در زمینه مهاجرت ایجاد شود. از سال 2004، مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی در این کشور کاهش یافته و مهاجرت قانونی 8 برابر شده است.

اگر چه افزایش جمعیت خارجی در اسلواکی در سال ‌های 2004 تا 2008، دومین افزایش جمعیت خارجی در میان کشورهای اتحادیه اروپا بود، اما تعداد خارجی‌ ها در جمعیت همچنان پایین است. امروزه خارجی ها %3.07 جمعیت را تشکیل می دهند و تعداد آنها به آرامی و در عین حال پیوسته در حال افزایش است. در دسامبر 2021، حدود 17507 خارجی بیشتر از سال قبل در اسلواکی زندگی می کردند که به معنای افزایش 11.7% است. علاوه بر دلایل اجتماعی، مثل الحاق خانواده یا ازدواج با یک شهروند اسلواکی، مهم ترین دلیل مهاجرت قانونی به اسلواکی در حال حاضر مهاجرت برای اهداف تجاری، کار و تحصیل است.

مزایای مهاجرت به اسلواکی

دریافت اجازه اقامت اسلواکی هدف بسیاری از اتباع خارجی، به ویژه برای شهروندان کشورهای CIS و آسیای جنوب شرقی است. این ایالت اروپای شرقی تعدادی از مزایای ضروری را ارائه می دهد که مهاجرت به اسلواکی را بسیار جذاب می کند.

مزایای مهجبه اسلواکی بدین شرح می باشد:

  • ثبت اقامت دائم در قلمرو ایالتی در 4 سال با مجوز اقامت موقت
  • سفر بلامانع به بیش از 26 کشور اتحادیه اروپا
  • امکان راه اندازی کسب و کار در بازار اروپا

با داشتن تجارت در اسلواکی، یک کارآفرین می تواند در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز کار کند و همچنین شعبه های خود را باز کند و محصول را تحت علامت تجاری اتحادیه اروپا عرضه کند. چشم انداز اروپایی برای اعضای خانواده، از جمله فرزندان خردسال وجود دارد. کیفیت آموزش در اتحادیه اروپا نسبتا بالا است و تحصیل در موسسات آموزشی دولتی رایگان است. به عنوان مثال، یک خانواده تبعه خارجی که حداقل یک سال در کشور به طور رسمی زندگی کرده باشد، می تواند برای مدت 30 سال روی وام رهنی با حداکثر سود %2 در سال حساب کند. هیچ کشوری در اروپا چنین شرایطی را ارائه نمی کند.

مزایای مهاجرت به اسلواکی

انواع ویزاهای مهاجرت به اسلواکی

کسانی که علاقه مند به مهاجرت به اسلواکی هستند باید شرایط خاصی را داشته باشند. برای مهاجران خارجی که از خارج از اتحادیه اروپا تصمیم به مهاجرت به کشور اسلواکی را دارند، اخذ ویزای اقامت اجباری است. بسته به هدف متقاضی از مهاجرت ویزاهای مختلفی برای مهاجرت به اسلواکی وجود دارد.

انواع ویزاهای موجود به شرح زیر است:

  • ویزای ورود
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای تجاری
  • مجوز کار (بازه زمانی برای اخذ ویزای کار حدود 15 روز کاری است.)
  • مجوز اقامت موقت (اعتبار اجازه اقامت موقت 12 ماه می باشد و این مجوز حداکثر 2 بار قابل تمدید است.)

اجازه اقامت سند اصلی است که نشان می دهد یک فرد به طور قانونی در اسلواکی زندگی می کند. در مجموع مجوزهای اقامت در اسلواکی 3 دسته هستند:

  • مجوز کوتاه مدت
  • مجوز بلند مدت
  • یک مجوز اقامت دائم

یک شهروند خارجی که قصد مهاجرت به اسلواکی را دارد از 2 طریق می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند. اولین و رایج ترین درخواست از خارج از کشور با نمایندگی دیپلماتیک اسلواکی در کشور متبوع متقاضی است. مورد دوم پس از ورود به کشور بر اساس ویزای اقامت موقت، مستقیما با مقامات اسلواکی درخواست می دهد. رویه ها از نظر مدارک یکسان است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت در اسلواکی به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست
  • قرارداد کار
  • مدرک تحصیلی

در شکل زیر مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت در اسلواکی مشخص شده است:

مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت در اسلواکی

بازه زمانی برای اخذ اقامت دائم اسلواکی تقریبا 5 سال زندگی در اسلواکی و بازه زمانی اخذ تابعیت 8 سال زندگی در اسلواکی است. برای مهاجرت به اتریش از طریق کار این قسمت خوانده شود.

روش های مهاجرت به اسلواکی

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که علاقه مند به نقل مکان به اسلواکی هستند، گزینه های مختلفی از نظر اقامت دارند. گزینه های اقامت در اسلواکی از قرار زیر است:

  • کسب و کاری که آنها را قادر می سازد شرکت های خود را در اسلواکی راه اندازی و مدیریت کنند.
  • شغلی که از طریق آن می توانند در اسلواکی زندگی و کار کنند.
  • فعالیت های تحقیق و توسعه و همچنین فعالیت های ورزشی، مذهبی یا فرهنگی
  • الحاق خانواده برای کسانی که اعضاء خانواده آنها مقیم دائم یا شهروند اسلواکی هستند.

یک امتیاز ویژه مربوط به شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که اجازه اقامت در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت کرده اند که آنها را قادر می سازد بدون تشریفات دیگر به اسلواکی مهاجرت کنند. اسلواکی در مورد شهروندان غیر اتحادیه اروپا کشوری بسیار خوش‌آمد است، زیرا شرکت ‌ها در اسلواکی پیشرفت می‌کنند و به دنبال کارمندانی از کشورهای دیگر هستند.

شهروندان خارجی علاقه مند به اخذ اقامت دائم و تابعیت اسلواکی گزینه های زیر را دارند:

  • اقامت دائم از طریق ازدواج پس از 5 سال زندگی در اسلواکی
  • اقامت طولانی مدت را می توان پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در اسلواکی به دست آورد.
  • اقامت دائم بر اساس اجازه اقامت 5 ساله به اضافه 4 سال زندگی در اسلواکی
  • تابعیت را می توان پس از 8 سال زندگی در اسلواکی بر اساس اقامت دائم دریافت کرد.

برای مهاجرت به اروپا و سایر قاره ها می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان این مجموعه، سریع تر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :