مهاجرت به کشور استرالیا

ازدواج در استرالیا

ازدواج در استرالیا

ازدواج در استرالیا یکی از روش های مهاجرت است که در صورت با رسمی بودن ازدواج منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می شود. قانون ازدواج سال 1961 و مقررات ازدواج سال 2017 قوانین ازدواج در استرالیا را تعیین کردند، ویزای ازدواج در کشور استرالیا در 4 نوع ارائه می شود که در ادامه به طور کامل به بررسی انواع ویزاهای ازدواج استرالیا می پردازیم.

لازم به ذکر است که دریافت اقامت استرالیا از طریق ازدواج برای افرادی است که در این کشور حضور دارند و برای افرادی که در خارج از استرالیا اقامت دارند متفاوت است. از علاقه مندان به این موضوع دعوت می شود این نوشتار را که به همت تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده مطالعه کنند تا پاسخ سوالات خود را در خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج کسب کنند.

شرایط ازدواج در استرالیا

یکی از روش های ممکن جهت اخذ اقامت استرالیا ازدواج با فردی با تابعیت این کشور است. زیرا بیشتر کشورهای دنیا به متقاضیان خارجی (زن یا مرد) که با شهروند یا مقیم آن کشور ازدواج رسمی و قانونی می کنند اقامت دائم و تابعیت آن کشور اعطاء می شود. کشور استرالیا از این قائده مسئثنی نیست. برای متقاضیان خارجی ویزای ازدواج صادر می کند به موجب اخذ این ویزا دولت استرالیا به شما مجوز می دهد تا به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشید.

برای ازدواج در این کشور فرد باید دارای شرایطی باشد که این شرایط عبارتند از:

  • زوجین در زمان ازدواج حداقل 18 سال سن داشته باشند مگر آنکه دادگاه درخواست شما را تایید کند.
  • در زمان ازدواج مجرد باشید (اگر پیش از این ازدواج کرده اید باید مدارک طلاق یا فوت همسر را ارائه کنید.)
  • درک آنچه به معنای ازدواج است.
  • زوجین باید باید با رضایت قلبی و بدون زور و اجبار با یکدیگر ازدواج کنند.
  • ارتباط با یکدیگرجهت اثبات واقعی بودن ازدواج و علاقه به یکدیگر (حداقل یک سال قبل از درخواست ویزا باید با همسر خود ارتباط داشته باشید).
  • تسلط به زبان انگلیسی جهت برقراری ارتباط با همسر
  • اثبات توانایی مالی اسپانسر جهت پرداخت هزینه های زندگی و مشخص بودن محل اقامت

ویزای 300 ازدواج در استرالیا

این ویزا به عنوان ویزای نامزدی نیز شناخته می شود، پروسه زمان دریافت این ویزا معمولا بین 4 تا 6 ماه می باشد. فردی که قصد دریافت ویزای 300 استرالیا را دارد باید حداقل 18 سال سن داشته و به قصد نامزدی یا ازدواج این ویزا را دریافت کرده باشد. همچنین این فرد باید از قبل نامزد خود را دیده باشد و او را بشناسد. دقت داشته باشید اگر قصد دریافت ویزای نامزدی استرالیا را دارید نباید از داخل خاک این کشور درخواست خود را اعلام کنید. اعتبار ویزای 300، 9 ماهه است.

متقاضی باید در طول این مدت وارد کشور استرالیا شود و اقدامات لازم را برای ازدواج با نامزد خود را انجام دهد. اگر در طول این مدت اقدامات لازم برای ازدواج صورت نگیرد و فرد در پی اخذ ویزای 801 استرالیا یا ویزای 820 استرالیا نباشد ویزای نامزدی وی باطل گشته و فرد باید به کشور خود بازگردد.

ویزای 300 ازدواج در استرالیا

ویزای 810 و 820 ازدواج در استرالیا

با اخذ ویزای 820 فرد می تواند به صورت موقت در کشور استرالیا اقامت داشته باشد. بدین ترتیب بایستی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای 801 انجام دهد. در حقیقت با اخذ ویزای 801 متقاضی می تواند به صورت دائم در کشور استرالیا اقامت داشته باشد. برای اخذ این 2 ویزا اسپانسر شما باید دارای تابعیت یا اقامت دائم استرالیا یا نیوزلند باشد و بتواند در طول مدت اعتبار ویزای 820 (2 سال) نیازهای اولیه همسر را تامین کند که این مورد باید به صورت کتبی ثبت شده و مدارک تمکن مالی ارائه شود.

در جدول زیر به مقایسه ویزای 820 و ویزای 801 استرالیا می پردازیم:

ویزای 801ویزای 820
متقاضی باید حداقل 18 ساله باشد.متقاضی باید حداقل 18 ساله باشد.
نیازی به حضور در کشور استرالیا نیست.برای اخذ این ویزا فرد باید در کشور استرالیا حضور داشته باشد.
اعتبار ویزا نامحدود2 سال اعتبار
اخذ تابعیتبا گذشت 4 سال از اخذ اقامت دائم استرالیا می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور انجام دهید.

شرایط ازدواج در داخل خاک استرالیا

ممکن است فردی با تابعیت کشور خارجی در استرالیا اقامت موقت داشته باشد و در طول این مدت بخواهد با فردی با تابعیت استرالیا ازدواج کند. در این شرایط لازم است فرد مراحلی را پشت سر بگذارد. در صورتی که پیش از اخذ ویزا به مدت 12 ماه با یکدیگر در رابطه بوده اید و یا ازدواج رسمی و ثبت شده در این کشور داشتید می توانید ویزای 820 استرالیا را که مجوز اقامت موقت به متقاضی خارجی می دهد دریافت کنید. پس از گذشت 2 سال از ازدواج در صورتی که همچنان با یکدیگر زندگی می کنید و یا صاحب فرزند شده اید می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای 801 انجام دهید و به صورت دائم در کشور استرالیا اقامت داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این نوشتار به متقاضیان و علاقه مندان کمک کرده باشد تا پاسخ سوالات را در رابطه با مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج به دست آورده باشند. برای کسب اطلاعات تخصصی و بهره مندی از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده این امکان برای شما وجود دارد تا به صورت حضوری و غیر حضوری با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.—

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :