شرایط آلمان, شرایط کانادا

مقایسه کانادا و آلمان

مقایسه کانادا و آلمان

کانادا و آلمان از نظر اقتصادی رشد بسیاری داشته اند و از این رو بسیاری به دنبال جنبه های مختلف مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت هستند. مقایسه این 2 کشور از جنبه های متفاوت برای انتخاب یک مقصد درست و راضی کننده، بسیار بااهمیت است. آلمان و کانادا به دلیل امکانات بسیار متنوع رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و همچنین آموزشی بسیار عالی، همواره از کشورهای پرآوازه در بین دیگر مقاصد بوده اند.

موقعیت های شغلی زیاد و نرخ بیکاری پایین در این کشورها، به ویژه در آلمان، بسیاری از مردم را به مهاجرت موقت یا دائم به این کشورها ترغیب کرده است. به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهتر است قبل از تصمیم گیری و انتخاب مقصد، این مقاله را بخوانید تا با جنبه های مختلف مهاجرتی آلمان و کانادا آشنا شوید.

مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت توریستی

اگر قصد شما گردشگری در یک کشور پیشرفته و جذاب است و تنها به عنوان توریست قصد ورود به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است با مناطق دیدنی آلمان و کانادا آشنا شوید. شهر برلین آلمان پایتخت این کشور محسوب می شود، بیشترین نقش را در جذب گردشگران خارجی دارد و به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی در اروپا شناخته می شود. از بناهای تاریخی گرفته تا منابع طبیعی این کشور، همگی از جمله مکان های دلفریب برای بازدید هستند. کلیساهای آلمان مثل کلیسای جامع آخن، بانوی ما، کلن و سایر، همگی از بهترین نقاط گردشگری شناخته می شوند. علاوه بر این، جنگل ها و طبیعت آلمان مثل جنگل سیاه و کوه تسوک اشپیتسه در بین کشورهای دیگر اروپا بسیار معروف هستند.

از آنجا که کانادا در قدیم یک کشور مستعمره فرانسه و انگلیس بوده است، در بخش های مختلف این کشور، زبان های فرانسوی و انگلیسی غالب است. در واقع با ورود به کانادا به عنوان گردشگر می توان همزمان با چند فرهنگ و زبان مختلف روبرو شد. افرادی که به تفریحات و ورزش های آبی علاقه زیادی دارند، قطعا خاطرات خوبی در کانادا خواهند داشت. چراکه بخاطر نزدیکی این کشور به 2 اقیانوس آرام و اطلس، امکانات تفریحی آبی بسیار جذابی فراهم شده است.

برخی پارامترهای مهم در مورد کشورهای کانادا و آلمان در جدول زیر مقایسه شده است:

نام کشورپایتختجمعیتمساحت کشورواحد پولدین
کانادااتاوا38246108 میلیون9879750 کیلومترمربعدلار کانادامسیحیت
آلمانبرلین83155031 میلیون357580 کیلومترمربعیورومسیحیت

 

مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت توریستی

مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت تحصیلی

آلمان و کانادا برای تحصیل از جمله کشورهای بسیار مناسب هستند. دارا بودن سیستم های آموزشی نوین و پیشرفته از مزایای تحصیل در این 2 کشور است. برخی دانشجویان در انتخاب آلمان یا کانادا برای ادامه تحصیلات در تردید هستند. خوب است بدانید که هم آلمان و هم کانادا در مقاطع تحصیلی دانشگاهی به ویژه کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه های تحصیلی خوبی به دانشجویان می دهند. اما تفاوتی که در بین این دو کشور در زمینه مهاجرت تحصیلی وجود دارد، این است که هزینه تحصیل در کانادا و آلمان کمی با هم متفاوت است. از آنجایی که تحصیل در آلمان رایگان است، دانشجویان خارجی با پرداخت میزان کمتری شهریه، قادر به تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان خواهند بود.

در کانادا نیز تحصیل در مقاطع دانشگاهی شهریه های مختلفی دارد. این شهریه نسبت به کشورهایی مثل انگلیس بسیار کمتر، اما نسبت به آلمان بالاتر است. برای مهاجرت به آلمان یا کانادا برای ادامه تحصیل، نیاز به ویزای تحصیلی دارید که با ارائه مدارک لازم و همچنین درخواست ویزا به سفارت خانه آلمان و کانادا می توان مجوز ورود به این کشورها را داشت. تحصیل در کانادا نسبت به آلمان این مزیت را دارد که می توان در بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کرد. چون زبان رسمی و غالب مردم کانادا انگلیسی است. اما در آلمان برخی رشته ها به صورت انگلیسی و برخی به زبان آلمانی ارائه می شوند.

مقایسه کانادا و آلمان برای مهاجرت کاری

مهاجرت به آلمان با ویزای کاری یکی از انتخاب های افراد برای گذراندن زندگی در این کشور است. آلمان از کشورهای قوی به لحاظ اقتصادی شناخته می شود و همواره نیروهای ماهر و جوان را از دیگر کشورها می پذیرد. کانادا نیز از این امر مستثنی نیست. به علاوه اینکه به دلیل قدمت زیاد کانادا، اکثر نیروی کار این کشور در حال بازنشستگی و از کار افتادگی هستند. در کانادا موقعیت های شغلی بسیار خوبی برای جوانان علاقه مند به کار در کانادا وجود دارد.

فرصت های شغلی موجود در آلمان اکثرا در صنعت یا رشته های مهندسی و فناوری اطلاعات هستند و درآمدهای مناسبی دارند. نرخ بیکاری در آلمان پایین تر از کانادا است. اما آلمان در قبال مسکن کارمندان و کارکنان خود، غالبا مسئولیتی قبول نمی کند. در صورتی که در کانادا خلاف این امر است و کارکنان علاوه بر بهره مندی از امتیازات مسکن، از بیمه های مختلف و آموزش های بسیار عالی نیز برخوردار خواهند شد.

مقایسه درصد نرخ بیکاری در کانادا و آلمان در نمودار زیر قابل مقایسه است:

مقایسه درصد نرخ بیکاری در کانادا و آلمان

با وجود تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به کانادا، این کشور هزینه های زندگی بالاتری در بخش های مختلف نسبت به آلمان دارد. به طوری که هزینه اجاره خانه در کانادا 23.5% بالاتر از آلمان است. به علاوه اینکه قدرت خرید محلی در کانادا 15.55% از آلمان پایین تر است. این نشان دهنده کافی نبودن درآمدها برای زندگی در کانادا است. اما با داشتن شغل مناسب می توان به راحتی مخارج زندگی در این کشور را تامین کرد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به کانادا و آلمان خواهند بود و به سوالات باقیمانده شما در مورد آلمان و کانادا پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :