شرایط آلمان, شرایط انگلستان

مقایسه زندگی در انگلستان و آلمان

مقایسه زندگی در انگلستان و آلمان

با توجه به تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، مقایسه زندگی در انگلستان و آلمان برای علاقه مندان این 2 کشور امری لازم است. این 2 کشور از جمله سرزمین هایی هستند که بیشترین تقاضا برای ویزا را دارند. قطعا دلایلی برای استقبال زیاد افراد جهت ورود به این کشورها و یا زندگی در آنها وجود دارد. با وجود مزایای زندگی در کنار این 2 کشور، ممکن است تصمیم گیری برای انتخاب مقصد کمی دشوار باشد. اما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعاتی در مورد زندگی در آلمان و انگلستان و تفاوت های آنها، شما را در تصمیم گیری یاری خواهد داد.

مقایسه موقعیت زندگی در انگلستان و آلمان

کشورهای انگلستان، ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند که عضو بریتانیا هستند، در شمال غربی اروپا واقع شده اند و آوازه زیادی از نظر شرایط خوب زندگی مردمان دارند. آلمان نیز از جمله کشورهای پرمخاطب و مهم در جنبه های مهاجرت است. چرا که هم آلمان و هم انگلستان به طور کلی شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی مردمان خود فراهم کرده اند. ایرانیان با ورود به این کشورها در صورت داشتن تمکن مالی کافی، می توانند زندگی با رفاه و مناسبی را تجربه کنند.

کشور آلمان از نظر مساحت حدود 2.7 برابر انگلستان است. این کشور در بین دریای بالتیک و شمال و همچنین در مجاورت رشته کوه های آلپ قرار گرفته است. انگلستان با کشورهای ولز و اسکاتلند به ترتیب از غرب و شمال، مرزهای زمینی دارد و بخشی از اقتصاد خود را از راه تجارت با این 2 کشور تامین می کند. جمعیت کشورهای بریتانیا در کل حدود 67 میلیون نفر است که 84.3% از آنها در انگلستان زندگی می کنند. آلمان با حدود 83 میلیون نفر جمعیت، کشوری پرجمعیت تر نسبت به انگلستان است.

مساحت آلمان و انگلستان از نظر آبی و خاکی در نمودار زیر با یکدیگر مقایسه شده است:

مساحت آلمان و انگلستان از نظر آبی و خاکی

مقایسه زندگی در انگلستان و آلمان از نظر فرهنگ

زبان رسمی و غالب مردم آلمان، آلمانی و در انگلستان، انگلیسی است. طبیعی است که برای برقراری ارتباط با مردم بومی این کشورها باید در سطح کافی تسلط به این 2 زبان داشته باشید. اصولا انگلیسی ها در دوران جوانی علاقه زیادی به زندگی در شهر و محیط های صنعتی و زندگی پرهیجان دارند. اما به قرارگیری در سن های بالاتر، کم کم مهاجرت افراد از شهر به سمت روستاها و مناطق خلوت تر شروع می شود. از آنجایی که انگلیسی ها طبعا افرادی اهل گردش و سفر هستند، رفتار مناسبی نیز با مهاجران و روستاییان خود دارند و معمولا با روی گشاده مهاجران را می پذیرند.

رعایت احترام و ادب در برابر دیگر افراد و به ویژه در مجالس و مکان های عمومی، برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد. فرهنگ ادب و احترام در بین آلمانی ها نیز به جدیت رواج دارد. مردم آلمان روحیه تجاری بالایی دارند. به همین دلیل معمولا انسان هایی منطقی هستند. مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی، در آلمان وقت شناسی و دقیق بودن حرف اول را در کارهای مختلف می زند. به طور مثال ساعات حرکت قطار، اتوبوس، پخش فیلم و غیره، بدون هیچ تاخیری اعلام شده و در زمان معین صورت می گیرد. مردم آلمان نیز رفتار مناسبی با مهاجران دارند و به ویژه افرادی که نظم را در کارهای خود بیشتر لحاظ می کنند با مردم این کشور ارتباط بهتری می توانند برقرار کنند.

مقایسه هزینه زندگی در انگلستان و آلمان

برای درک بهتر تفاوت هزینه های زندگی در این 2 کشور بهتر است متوسط هزینه زندگی برای یک شخص و برای یک خانواده برآورد شود. متوسط هزینه زندگی در آلمان برای یک شخص تنها 2128€ (یورو) و برای یک خانواده حدود 3818€ (یورو) است. یورو نام واحد پولی کشور آلمان است. هزینه های زندگی در آلمان از 71% از کشورهای جهان بالاتر است. اما نسبت به برخی از همسایگان خود مثل اتریش، ممکن است کشوری ارزان تر باشد. تحصیل رایگان در آلمان یک تاثیر اساسی در کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور دارد.

جالب است بدانید که انگلستان یکی از کشورهای بسیار گران در بین دیگر کشورهای جهان محسوب می شود. تحصیل در این کشور رایگان نیست و حتی هزینه های بسیار گزافی باید برای زندگی در این کشور و تحصیلات در دانشگاه های آن پرداخت. پس این کشور برای آن دسته افرادی مناسب است که تمکن مالی بسیار قوی و یا درآمد بالایی در این کشور داشته باشند. هزینه زندگی یک شخص بدون اجاره خانه در انگلیس حدود 65096£ (پوند انگلیس) است و برای یک خانواده 4 نفره این هزینه به حدود 226612£ (پوند انگلیس) افزایش می یابد.

مقایسه هزینه زندگی در انگلستان و آلمان

مقایسه آب و هوا جهت زندگی در انگلستان و آلمان

انگلستان بخاطر موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در منطقه ساحلی، ممکن است آب و هوای متغیری در طول سال تجربه کند. در کل این کشور آب و هوایی خنک و مرطوب دارد. در بخش هایی که نزدیک به اقیانوس اطلس و در مجاورت آب های اقیانوسی قرار دارند، آب و هوایی شرجی حاکم است. به طور کلی انگلستان به اندازه کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل آلمان سرد نیست و زمستان هایی با درجه دمایی حدود صفر تا 10 درجه سانتیگراد را پشت سر می گذارد. آب و هوای آلمان بخاطر بارش های مناسب و روزهای آفتابی کمتر، سردتر از انگلستان و به مراتب معتدل تر است.

هر چند آلمان مانند برخی کشورهای همسایه سرمای طاقت فرسا و استخوان سوزی ندارد، اما بخاطر مجاورت با رشته کوه های آلپ زمستان هایی با دمای حتی 10- درجه سانتیگراد نیز تجربه می کند. لازمه مهاجرت به انگلستان و آلمان، کسب اطلاعات مناسب و کافی در مورد زندگی و شرایط موجود در این 2 کشور دارد. آلمان و انگلستان به عنوان پیشرفته ترین کشورهای اروپایی همواره مهاجران زیادی را با داشتن شرایط کافی می پذیرند تا به اقتصاد و سطح علمی این کشورها کمک کنند. مشاورین باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه مشاوره های بیشتر به علاقه مندان در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :