مهاجرت تحصیلی یونان

مدارس ایرانی یونان

مدارس ایرانی یونان

افرادی که در مدارس ایرانی یونان مشغول به تحصیل می شوند، ابتدا بایستی با این مدارس کاملا آشنا شوند و اطلاعاتی درباره این مدارس کسب کنند. در قرن پنجم قسطنطنیه، اولین موسسه آموزش عالی در اروپا که به عنوان یک دانشگاه توصیف می شود، تأسیس شد و این کشور با شهرهای هیجان انگیز، غذاهای یونانی و آب و هوای زیبا، انتخاب مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان ایرانی و همچنین دانشجویان بین المللی خواهد بود. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار کاملی درباره شرایط ادامه تحصیل در مدارس ایرانی یونان اطلاعاتی جمع آوری کرده اند تا هموطنان عزیز را در این زمینه به طور کامل آگاه کنند.

علاوه بر این، به دلیل افزایش تقاضا ورود به دانشگاه های این کشور بعد از اتمام مقطع دبیرستان، متقاضیان باید با دانشگاه ها و شرایط تحصیل در مقاطع دانشگاهی در یونان آگاه باشند. با داشتن سال ها سابقه در آموزش عالی، یونان آماده ارائه برنامه های تحصیلی بی نظیر در سطوح مختلف تحصیلی می باشد و از مهندسی گرفته تا پزشکی، دانشگاه های این کشور ارائه دهنده بهترین برنامه های تحصیلی هستند که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود. علاوه بر این، یکی دیگر از عوامل جذب دانشجویان خارجی به یونان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزش عالی این کشور اروپایی می باشد.

تحصیل در دانشگاه ها و آموزش عالی در یونان

در نخستین بخش این نوشتار، قصد داریم به شرایط تحصیل در دانشگاه های یونان و به طور کلی آموزش عالی در این کشور اشاره کنیم. فرهنگ غرب بسیاری از سیستم های مدرن خود را مدیون یونان باستان است. این کشور از دیرباز برای ارائه آموزش عالی با سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته شده است. بسیاری از ایده‌ های فیلسوفان یونان باستان هنوز مورد بحث قرار می‌گیرند و حضور دائمی مبتکران وجود دارد. تحصیلات عالی در یونان توسط 3 نوع موسسه ارائه می شود که شامل دانشگاه ها، موسسات آموزشی فناوری و آکادمی ها می شود.

برخی از برجسته ترین دلایل مهاجرت برای تحصیل در مدارس ایرانی یونان و دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • تحصیلات در سطح بین المللی
  • هزینه های تحصیل و اقامت مقرون به صرفه
  • شناخته شدن مدرک دانشگاه های یونان در نقاط مختلف دنیا
  • امکان دریافت کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی
  • امکان اقامت در یونان بعد از اتمام برنامه تحصیلی

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های یونان اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در یونانرتبه در اروپارتبه جهانی
دانشگاه ملی و کاپودیستریای آتن194252
دانشگاه ارسطو تسالونیکی2116306
دانشگاه فنی ملی آتن3195493
دانشگاه پاتراس4267671

تحصیل در مدارس ایرانی یونان

خانواده های یونانی همیشه برای آموزش که حق هر شهروندی است و توسط دولت یونان از مهدکودک تا سطح دانشگاه ارائه می شود، ارزش زیادی قائل بوده اند. مردم یونان به سطح بسیار بالایی از تحصیلات رسیده اند و این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان سرانه دانشجویان بیشتری را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستد. دانشگاه های اروپایی و آمریکایی دارای تعداد زیادی دانشجو از یونان هستند که بسیاری از آنها با تحصیل در یونان موفقیت تحصیلی بالایی کسب می کنند. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن تنها مدرسه فعالی می باشد که در لیست مدارس ایرانی یونان قرار می گیرد.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن ارائه دهند آموزش های با کیفیت بالا در 3 مقطع اصلی یعنی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد. توصیه می شود برای ثبت نام در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن دانش آموزان و متقاضیان با این مدرسه تماس بگیرند و از مقاطع تحصیلی آن به طور کامل مطلع شوند. در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن بیش از 900 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن که در آتن واقع شده است، یک مدرسه دولتی و مختلط می باشد و برنامه ریزی کامل برای دانش آموزان در آن انجام می شود.

تحصیل در مدارس ایرانی یونان

دوره های تحصیل در مدارس ایرانی یونان

سیستم آموزشی یونان به 3 سطح، ابتدایی، متوسطه و عالی تقسیم می‌شود و یک سطح اضافی پس از متوسطه نیز آموزش حرفه‌ای را ارائه می ‌دهد. تحصیل در یونان شامل دوره های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول برای همه کودکان 6 تا 15 ساله اجباری است. در مدارس ایرانی یونان (مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن) دانش آموزان از 6 تا 12 سالگی مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی یا دبستان می شوند که شامل آموزش های پایه می باشد و از کلاس اول تا ششم ادامه دارد.

بعد از اتمام این دوره، دانش آموزان وارد مقطع متوسطه می شوند که به 2 بخش متوسطه اول و دوم تقسیم می شود. مقطع متوسطه اول از کلاس هفتم تا نهم و مقطع متوسطه اول از کلاس دهم تا دوازدهم می باشد. دانش آموزان به ترتیب 6، 3 و 3 سال در 3 مقطع ذکر شده مشغول به تحصیل می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت تمامی افرادی که مایل به مهاجرت به یونان یا مهاجرت به کشورهای بهترین و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا هستند می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :