مهاجرت تحصیلی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن به دلیل وجود مزایای بی شمار ادامه تحصیل در این کشور به عنوان مقاصد معتبر در بین متقاضیان ایرانی محسوب می شوند. ژاپن مکانی گیرا و جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور از آرامش جنگل‌ های بامبو و چایخانه ‌ها گرفته تا تأثیر آن بر مرز فناوری ‌های جدید مرکز دوگانگی جهان است. کشور جزیره ای ژاپن دارای شهرهای متراکم، کاخ های امپراتوری، زیارتگاه ها و پارک های ملی کوهستانی است. شینکانسن یا قطارهای پر سرعت گلوله ای، جزایر اصلی ژاپن را به هم متصل می کند و پیوندی بین سواحل نیمه گرمسیری، مکه های اسکی و توکیو، پایتخت ژاپن ایجاد می کند.

هنگامی که متقاضیان برنامه های تحصیلی در موسسات و آموزشگاه های ژاپن را انتخاب می کنند، از آموزش های با کیفیت بالا در بخش های مختلف بهره مند می شوند. با وجود منابع کمیاب، ژاپن توانست از نظر اقتصادی رشد کند و به کشوری پیشرو در تولید تبدیل شود. کشور ژاپن با استفاده از علم، فناوری و پزشکی پیشرفته خود، محصولات بسیاری از جمله خودروهای الکتریکی، دوربین های دیجیتال، فیبرهای نوری و قلب مصنوعی را به دنیا معرفی کرده است. در ادامه این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی درباره شرایط تحصیل در مدارس ایرانی ژاپن، معرفی این مدارس و همچنین شرایط تحصیل در دانشگاه های آن ارائه داده اند.

شرایط تحصیل در ژاپن

حدود 240000 دانشجوی بین المللی از بیش از 170 کشور و منطقه جهان در موسسات آموزش عالی ژاپن تحصیل می کنند. این دانش آموزان می توانند افق های خود را از طریق قرار گرفتن در معرض ژاپنی ها و همچنین فرهنگ های مختلف جهان گسترش دهند. 5 نوع موسسات آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در آنها پذیرش شوند که عبارتند از:

  • کالج های فناوری
  • کالج های آموزش حرفه ای
  • کالج های دانشجویان جوان
  • دانشگاه ها
  • مدارس تحصیلات تکمیلی

در نمودار زیر تعداد دانشجویان خارجی در ژاپن در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:

تعداد دانشجویان خارجی در ژاپن در مقاطع مختلف

بسته به نهادهای موسس، این موسسات آموزش عالی به 3 نوع تقسیم می شوند:

  • موسسات آموزش عالی ملی
  • موسسات آموزش عالی دولتی محلی
  • موسسات آموزش عالی خصوصی

پس از تکمیل رشته خود در کالج یا دانشکده فناوری که توسط موسسه ملی مدارک تحصیلی و ارزیابی دانشگاه (NIAD-UE) به رسمیت شناخته شده است، در صورت قبولی در آزمون تعیین شده توسط NIAD-UE، دانشجویان می توانند مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. توصیه می شود متقاضیان برای جزئیات و اطلاعات بیشتر از مرکز آموزشی که برای آن درخواست می دهند، بررسی کنند. شایان ذکر است که دوره های دکتری مقطع تحصیلات تکمیلی گاهی به فاز اول (2 ساله) و مرحله دوم (3 ساله) تقسیم می شود. تحصیلات کارشناسی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی از 4 تا 6 سال ادامه دارد.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های ژاپن اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در ژاپنرتبه در آسیارتبه جهانی
دانشگاه توکیو1118
دانشگاه کیوتو2355
دانشگاه اوزاکا3696
دانشگاه توکوهو411123

آشنایی با مدارس ایرانی در ژاپن

ژاپن اقتصاد پررونقی دارد و فرصت های تحصیلی زیادی برای انگلیسی زبانان دارد و دارای سیستم آموزشی معتبر است که اغلب در بین 10 کشور برتر کیفیت آموزش قرار دارد. حتی در مقطع ابتدایی و دبیرستان، ژاپن به دلیل تعهد خود به آموزش شناخته شده است. در بین مدارسی که در ژاپن ارائه دهنده برنامه های تحصیل در مقاطع پایه می باشند، مدارس ایرانی ژاپن می توانند گزینه های مناسبی برای دانش آموزان و متقاضیان ایرانی باشند که قصد دارند از مقاطع آموزشی پایه و ابتدایی تحصیلات خود را در ژاپن شروع کنند. اما قبل از انجام هر کاری، متقاضیان باید با لیست مدارس ایرانی ژاپن آشنای شوند. تنها مدرسه فعالی که در لیست مدارس ایرانی ژاپن قرار می گیرد، مدرسه جمهوری اسلامی ایران در پایتخت این کشور یعنی توکیو می باشد.

در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم به دانش آموزان ایرانی آموزش هایی با کیفیت بالا و با امکانات عالی که در ژاپن وجود دارد، ارائه می دهد. در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو، تقریبا 500 دانشجو مشغول به تحصیل می شوند. این مدرسه دارای 81 کلاس برای آموزش دانش آموزان 3 مقطع تحصیلی دارد. در این کلاس ها به طور متوسط 9 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشد. به دانش آموزانی که قصد دارند در مدارس ایرانی ژاپن مشغول به تحصیل شوند توصیه می شود قبل از مهاجرت برای تحصیل در ژاپن، با زبان این کشور یعنی زبان ژاپنی تا حدودی آشنا شوند.

آشنایی با مدارس ایرانی در ژاپن

دوره های تحصیل در مدارس ایرانی ژاپن

در سیستم آموزش ژاپن، جایی که مدارس طبق مدل آمریکایی ساختار یافته اند، تحصیل در مقاطع پایه (ابتدایی و متوسطه اول) اجباری می باشد. پس از آموزش ابتدایی در مهدکودک ها، کودکان به مدارس ابتدایی می روند و در آنجا 6 کلاس را برای آماده شدن برای دوره راهنمایی تکمیل می کنند. بعد از اتمام دوره ابتدایی، در مدارس ایرانی ژاپن، تمرکز برای 3 سال تحصیلی مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به طور فزاینده ای علمی است. موضوعات تحت پوشش در سطح آموزش متوسطه عبارتند از:

  • ریاضیات
  • علوم
  • مطالعات اجتماعی
  • هنر و صنایع دستی
  • انگلیسی
  • بهداشت
  • هنرهای زیبا
  • تربیت بدنی
  • موسیقی
  • سایر زبان های خارجی

در مقطع 3 ساله دبیرستان در مدارس ایرانی ژاپن، برنامه درسی شامل موضوعات پایه مانند ریاضیات، علوم، انگلیسی و ژاپنی است. در سال های آخر تحصیلات دبیرستان برخی دروس فنی و حرفه ای نیز در برنامه درسی گنجانده شده است. دوره هایی مانند تجارت، پرورش ماهی، پردازش اطلاعات، حسابداری و کامپیوتر در بین دانشجویان بسیار محبوب هستند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا هموطنان عزیز را برای انجام امور مهاجرت به ژاپن، تحصیل و کار در این کشور و یا مهاجرت به سایر کشورهای پیشرفته، یاری کنند و خدمات عالی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :