مهاجرت تحصیلی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه تقریبا با شرایط تحصیل در مدارس ایران مشابه می باشد که با این حال، ممکن است تفاوت هایی نیز وجود داشته باشد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آنها می پردازند. مواردی که ترکیه نه تنها به عنوان یک مقصد تعطیلات تابستانی بلکه به عنوان کشوری برای تحصیلات عالی در نظر گرفته شود، دیگر نادر نیست. تنها چند دهه طول كشيد تا ترکیه نظام آموزشي خود را كاملا اصلاح كند و زمينه مناسبي را براي ظهور مدارس و دانشگاه های پيشرو جديدی كه امروزه در رتبه ها اویل جهانی به خود اختصاص داده اند، ايجاد كند. ترکیه به عنوان یک کشور آموزشی، مزایای زیادی برای متقاضیان خارجی دارد. تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه همراه با مزایای بی شماری است که دانش آموزان می توانند از آنها بهره مند شوند.

با تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه، دانش آموزان شرایط بهتر برای تحصیلات عالی خواهند داشت و مسیر ورود به دانشگاه های برتر دنیا برای آنها ساده تر خواهد بود. این فقط بخشی از مزایای تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه می باشد، اما علاوه بر این، دانشجویان باید با شرایط تحصیل در ترکیه و شرایط تحصیل مدارس ایرانی ترکیه کاملا آشنا باشند. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی دلایل زیادی برای تحصیل در ترکیه دارید. این کشور با ویژگی ‌های طبیعی، معنوی، حمل ‌و نقل و ساختار خاص شهرهایش، مرکز جذب دانشجویان در جهان است. از نظر ملاقات با افراد جدید، به عنوان یک دانش آموز بین المللی، ترکیه بهترین مقصد به شمار می رود.

شرایط تحصیل در ترکیه

ترکیه به طور فزاینده ای به عنوان یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی شهرت پیدا می کند. اگرچه ترکی زبان اصلی در ترکیه است، اما همچنان متقاضیان می توانند برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی بیابند. شایان ذکر است که برای دانش آموزان ایرانی این امکان وجود دارد که در مدارس ایرانی ترکیه به زبان فارسی مشغول به تحصیل شوند. برای پذیرش در برنامه های زبان انگلیسی در موسسات آموزشی ترکیه، ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است. در بیشتر موارد، افراد ملزم به شرکت در آزمون تعیین سطح در موسسه مربوطه هستند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین سایر مزایا یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد دانشجویان در ترکیه بوده است.

ترکیه در واقع انتخاب خوبی برای دانش آموزانی است که می خواهند با هزینه کمتری تحصیلات با کیفیتی را دریافت کنند. بسیاری از کشورهای اروپایی نسبت به ترکیه هزینه بیشتری برای شهریه و هزینه های زندگی دریافت می کنند.

دلایل اصلی ادامه تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه و به طور کلی تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • فرصت های آموزش عالی با کیفیت
  • موسسات عالی و تنوع برنامه
  • زندگی چند فرهنگی و مناظر باشکوه
  • مردم مهمان نواز ترکیه
  • میراث تاریخی و فرهنگی
  • موسسات فناوری محور
  • استانداردهای زندگی با کیفیت
  • فرصتی برای یادگیری زبان ترکی

معرفی مدارس ایرانی ترکیه

قبل از این که شرایط تحصیل در ترکیه در مدارس ایرانی بررسی شوند، قصد داریم به معرفی مدارس ایرانی ترکیه بپردازیم. در مدارس ایرانی ترکیه، دانش آموزان می توانند در مقاطع تحصیلی مخلتف مشغول به تحصیل شوند. مدارس ایرانی ترکیه در شهرهای مختلف این کشور قرار گرفته اند که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی مختلف با بالاترین کیفیت می باشند. مدارس ایرانی ترکیه دارای امکانات مختلفی هستند که تمامی دانش آموزان می توانند از آنها بهره مند شوند و علاوه بر این، اردوها و کلاس های مختلفی در کنار کلاس های درسی برگزار می شود تا دانش آموزان در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند.

در جدول زیر به معرفی مدارس ایرانی ترکیه پرداخته ایم:

نام مدرسهشهردوره های تحصیلی
مدرسه ایرانی ارزروم (ترکیه)ارزرومدبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم
مدرسه 22 بهمن آنکارا (ترکیه)آنکارادبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم
مدرسه فجر ایرانیان استانبول (ترکیه)استانبولدبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم

هر 3 مدرسه ای که در جدول بالا ذکر شده است در 3 مقطع تحصیلی اصلی یعنی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم به دانش آموزان آموزش هایی با کیفیت بالا و برنامه ریزی شده ارائه می دهند. افرادی که با موفقیت این دوره ها را به اتمام می رسانند قادر به ورود به دانشگاه خواهند بود. علاوه بر این، شایان ذکر است که مدارس ایرانی ترکیه مدارس بین المللی هستند و دانش آموزانی که شرایط مورد نیاز را رعایت کنند، می توانند بدون محدودیت در کلاس های این مدارس شرکت کنند.

معرفی مدارس ایرانی ترکیه

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول متوسطه دوم انجام می شود. به طور کلی تحصیل از سن 6 تا 14 سالگی در ترکیه اجباری می باشد. با توجه به این کشور مدارس ایرانی ترکیه دولتی هستند، تحصیل از سن 6 تا 14 سالگی در این مدارس برای افرادی که مقیم ترکیه هستند، رایگان می باشد. آموزش در مقطع دبستان آموزش ابتدایی و پایه می باشد که برای 8 سال ادامه دارد و 5 سال آن ابتدایی بوده و 3 سال آن در دوره متوسطه اول می باشد.

بعد از اتمام تحصیلات مربوطه، از 14 تا 18 سالگی، دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند که در برخی موارد ممکن است دانش آموزان نیاز به تحصیلات اضافه (یک سال) برای ورود به دانشگاه ها و تحصیلات عالی داشته باشند. متقاضیانی که مایل به مهاجرت به ترکیه برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف و در دانشگاه های برتر این کشور هستند و یا قصد دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کامل در این زمینه کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :