مهاجرت تحصیلی اسپانیا

مدارس ایرانی اسپانیا

مدارس ایرانی اسپانیا

مدارس ایرانی اسپانیا ارائه دهنده آموزش در مقاطع مختلف هستند که با افزایش تعداد متقاضیان ورود به مدارس ایرانی بیشتر از پیش بوده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و مفیدی درباره شرایط کلی تحصیل در اسپانیا و همچنین مدارس ایرانی اسپانیا جمع آوری کرده اند تا هموطنان عزیز را از به طور کامل با هر 2 موضوع آشنا و مطلع سازند. اسپانیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال آموزش عالی و با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. سالانه حدود 85000 دانشجوی بین المللی در اسپانیا تحصیل می کنند. 76 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد که ترکیبی از دولتی و خصوصی هستند و از 76 مورد، 24 مورد خصوصی هستند و 7 مورد از آنها مربوط به کلیسای کاتولیک است.

اسپانیا دارای یک سنت طولانی و غنی در آموزش عالی است. به همین دلیل موسسات آنها مرتبا رتبه خوبی دارند. بالاترین آنها دانشگاه بارسلونا است که در رتبه 168 قرار دارد. متقاضیان می توانند در تمام سطوح سنتی در اسپانیا تحصیل کنند و این شامل تحصیلات ابتدایی تا متوسطه دوم، تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. اسپانیا فرصت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی که مایل به تجربه فرهنگ، سبک زندگی هیجان انگیز و همچنین داشتن یک تجربه تحصیلی عالی هستند، ارائه می دهد و یکی از محبوب ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی است و برای همه کسانی که مایل به تحصیل در یکی از موسسات آموزش عالی آن هستند، فرصت های زیادی دارد.

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

اسپانیا که در جنوب غربی اروپا واقع شده است، سرزمین قلعه‌ های سنگی، بناهای تاریخی وسیع و شهرهای مدرن است که تاریخچه ‌ای طولانی تحت تأثیر فرهنگ ‌های کاستیلی، کاتالونیایی، باسکی، رومی و عربی دارد. برای تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا دانشجویان و متقاضیان دارای گزینه های زیادی می باشند. صرف نظر از آنچه که متقاضیان مطالعه می کنند، آنها می توانند از اقامت در شهر جدید خود و غرق شدن در فرهنگ اسپانیایی لذت بی نهایت ببرند. دانشجویانی که در خارج از کشور در اسپانیا تحصیل می کنند از غذا، فرهنگ و زندگی شبانه این کشور بزرگ الهام می گیرند. برای ورود به آموزش عالی در اسپانیا، دانش آموزان محلی اسپانیایی باید به سطح معینی از پیشرفت تحصیلی در دبیرستان برسند و یک امتحان ورودی را پشت سر بگذارند.

تحصیل در اسپانیا دارای مزایای زیادی است که دانشجویان بین ‌المللی آن را جذاب می ‌دانند، مانند آب و هوای فوق ‌العاده، سبک زندگی فعال و مفرح و فرصت‌ های شغلی متعدد یا فرصت‌ های ساده برای پیشرفت تحصیلی. دانشجویانی که اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند که با اسپانیا قرارداد متقابل دارد، معمولا واجد شرایط ثبت نام در یک دانشگاه اسپانیایی هستند اگر مدرک معتبر دبیرستان را ارائه دهند. تدریس شامل سخنرانی ها، سمینارها و کار عملی است. مدت زمان سخنرانی حدود یک ساعت است. در ابتدا، سخنرانی ‌ها ممکن است بسیار شلوغ باشد و افراد برای گرفتن صندلی زودتر از ساعت مشخص شده در مکان مربوطه حاضر شوند.

معرفی مدارس ایرانی اسپانیا

در طول سال ها، اسپانیا نشان داده است که محبوبیت خود را در بین دانش آموزان و دانشجویان بین المللی افزایش داده است. مؤسسات و مدارس در اسپانیا همیشه سطح بالایی از موفقیت را از خود نشان داده اند و همین امر باعث شده است که آنها برای متقاضیان در سراسر جهان جذاب باشند. این موضوع تاثیر مستقیم روی افزایش تعداد دانش آموزان مدارس ایرانی اسپانیا نیز دارد که در این بخش قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. به طور کلی، تنها مدرسه ای که در لیست مدارس ایرانی اساپانیا قرار می گیرد، جمهوری اسلامی ایران در مادرید (اسپانیا) می باشد.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مادرید اشاره شده است:

پارامترشرح
مجتمع آموزشیجمهوری اسلامی ایران در مادرید (اسپانیا)
مقاطع تحصیلیدبستان و متوسطه دوم (نظری)
نوع مدرسهدولتی
شهرمادرید
جنسیتمختلط

دانش آموزان و متقاضیانی که به فکر مهاجرت و تحصیل در مدارس ایرانی اسپانیا هستند باید در نظر داشته باشند که برای زندگی دانشجویی در این کشور و سکونت در اسپانیا نیاز به کارت اقامت اسپانیا دارند. مدت زمان تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تاثیر مستقیم روی تاریخ اعتبار کارت های اقامت دارد. طی 10 سال گذشته، اسپانیا در صدر فهرست محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی قرار داشته است. سیستم آموزشی عالی، شهریه ارزان و هزینه کم زندگی، آن را برای دانشجویان بین المللی که می خواهند تجربه تحصیلی جدید و کاملی را در خارج از کشور امتحان کنند، ایده آل می کند.

معرفی مدارس ایرانی اسپانیا

بررسی مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی اسپانیا

به طور کلی، قبل از ورود به دانشگاه، کلاس هایی که دانش آموزان باید در آنها شرکت کنند و مدرک معتبر دریافت کنند تا قادر به ورود به دانشگاه شوند عبارتند از:

  • تحصیلات ابتدایی
  • تحصیلات متوسط اول
  • تحصیلات متوسط دوم

این 3 مقطع تحصیلی از 6 تا 12 سال سن به طول می انجامد و بعد از آن دانشجویان می توانند وارد دانشگاه های مورد نظر خود شوند. اما در مدارس ایرانی اسپانیا که مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مادرید می باشد، 2 مقطع تحصیلی دبستان و متوسطه دوم به دانش آموزان ارائه می شود. تحصیل در اسپانیا بین سنین 6 تا 16 سال اجباری و رایگان است و به صورت منطقه ای اداره می شود. دوره ابتدایی به 3 دوره 2 ساله تقسیم می شود که در طی آن سواد، حساب و دانش مقدماتی از طیفی از موضوعات تحصیلی به دست می آید.

برای تعادل دوره آموزش رایگان و اجباری، دانش آموزان به دبیرستان می روند. پس از اتمام برنامه تحصیلی به آنها عنوان فارغ التحصیل تحصیلات متوسطه یا فارغ التحصیل تحصیلات متوسطه اعطاء می شود. هموطنان ایرانی می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط مهاجرت به اسپانیا از روش های مختلف آشنا شوند و اطلاعات کامل کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :