مهاجرت به کشور ترکیه

قیمت آپارتمان در استانبول

قیمت آپارتمان در استانبول

یکی از سوالات کلیدی و مهم سرمایه گذاران ایرانی برای اخذ اقامت ترکیه سوال درباره قیمت آپارتمان در استانبول و شهرهای اطراف می باشد. خبر خوش برای سرمایه گذاران ایرانی علاقه مند خرید ملک در استانبول این است که برای خرید املاک در ترکیه جهت اخذ اقامت این کشور هیچ شرط یا محدودیتی وجود ندارد. چرا که معمولا توریست هایی که به وسیله ویزای توریستی ترکیه به این کشور می آیند، معمولا با قرارداد خرید آپارتمان یا اجاره خانه در ترکیه متقاضی اخذ اقامت این کشور می شوند.

اما برخی سوالات اساسی پیرامون این موضوع وجود دارد که در همین مقاله به پاسخ آنها خواهیم رسید:

  • چرا خرید آپارتمان در استانبول برای سرمایه گذاران مهم می باشد؟
  • نحوه خرید آپارتمان در استانبول چگونه است؟
  • برای خرید آپارتمان در شهر استانبول چه مدارکی لازم است؟

مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی هزینه های اجاره مسکن در استانبول خواهند پرداخت.

اهمیت خرید و قیمت آپارتمان در استانبول

اهمیت اصلی اطلاع از قیمت آپارتمان در استانبول و سایر شهرهای ترکیه در این است که متقاضیان می توانند از این طریق به سرعت و به راحتی هر چه تمام تر ویزای اقامت (Tϋrkiye Ikamet Izini) را اخذ نمایند. در ابتداء بایستی بدانید که در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک هیچ شرط و پیش نیازی وجود ندارد. بنابراین، شهروندان خارجی توسط خرید آپارتمان یا حتی اجاره خانه به شرط داشتن سند مالکیت (Tapu) و یا اجاره نامه می توانند متقاضی ویزای اقامت ترکیه باشند.

این کار از طریق خرید آپارتمان یا ملک در ترکیه و تبدیل ویزای توریستی به ویزای اقامت یک یا 2 ساله امکان پذیر می باشد. اما برای این منظور، متقاضیان بایستی حتما واجد شرایط لازم باشند. مدارک و اسناد قانونی را به همراه داشته و آشنا به روال اداری و حقوقی این قضیه باشند. یک خبر خوش دیگر برای علاقه مندان و متقاضیان خرید آپارتمان در شهر استانبول اینکه اخذ پاسپورت دوگانه یا Double Passport از طریق خرید خانه در کشور ترکیه کاملا امکان پذیر است.

با هم جزئیات اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق خرید آپارتمان در سال 2022 را در جدول زیر مرور می کنیم:

نوع اقامتویزای اقامت توریستی
اعتبار ویزاحداکثر تا 2 سال
امکان تمدیدبرای 3 سال متوالی
شرط اخذ پاسپورت ترکیهپس از 5 سال متوالی اقامت در ترکیه
سقف سرمایه لازم جهت اخذ پاسپورت ترکیه$250000

چرا خرید و قیمت آپارتمان در استانبول

ابتدا لازم است بدانید که هم اکنون بازار خرید ملک در ترکیه بسیار داغ است، گواه این مطلب افزایش 5.3% خرید املاک در این ماه اخیر می باشد. در این بین استانبول با 15678 فروش خانه و 19.1% از سهم کل بازار ملک در ترکیه، در رده اول قرار دارد. این رقم 2 برابر آمار خرید ملک در دومین شهر یعنی آنکارا با 7620 فروش خانه می باشد. اما چرا خرید ملک و آپارتمان در استانبول با استقبال گرم خارجی ها مواجه است؟ جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از دلایل اصلی برای اطلاع از قیمت آپارتمان در استانبول و خرید ملک در این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب و هوای دلپذیر
  • ویو ساحلی
  • هزینه زندگی پایین
  • دسترسی آسان
  • شرایط بیزینس راحت
  • مالکیت کامل ملک یا آپارتمان
  • سود سرمایه بالا حاصل از املاک
  • اقامت آسان کشور ترکیه
  • مسافرت بدون ویزا به کشورهای اروپایی

چرا خرید و قیمت آپارتمان در استانبول

نحوه خرید آپارتمان در استانبول

برای خرید ملک در استانبول در ابتداء متقاضیان نیازمند اخذ ویزای توریستی ترکیه هستند. اما خبر خوش سوم اینکه هموطنان ایرانی بدون اخذ ویزا و فقط با پاسپورت ایرانی تا 3 ماه آزادانه می توانند به ترکیه سفر کنند. اما به محض ورود به کشور ترکیه می توان فرایند اخذ اقامت ترکیه را استارت زد. برای شروع خرید آپارتمان از استانبول، ابتدا متقاضیان بایستی هدف از این کار و نیز بودجه خود را ارزیابی کنند.

مسلما خریداران با بودجه بالا می توانند املاک لوکس بسفر را خریداری کنند. در حالیکه خریداران با بودجه پایین می توانند به دنبال خرید املاک در مناطق داخلی شهر همانند بیلیک دوزو، اسن یورت، غرب فرودگاه بین المللی آتاتورک باشند. اما خرید آپارتمان و فرآیند دریافت سند خانه (Tapu) با پاسپورت و شماره مالیاتی (اخذ شده از اداره مالیات ترکیه) کلید می خورد. جهت اطلاع از شرایط حمل و نقل در ترکیه ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرایط خرید آپارتمان در استانبول

در مجموع، برای سرمایه گذاری در ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول 2 روش کلی وجود دارد. این 2 روش عبارتند از:

  • سبک زندگی محض
  • سرمایه گذاری محض

اکثر خریداران ملک در استانبول ترکیبی ایده آل بین این 2 را با توجه به فرهنگ و سود سرمایه بالا که املاک در استانبول عرضه می کنند، انتخاب می کنند. قبل از اقدام به خرید آپارتمان در استانبول توجه به قوانین و شرایط لازم جهت این کار الزامی است.

شرایط و مقررات مذکور از قرار زیر می باشد:

پارامترشرح
مبنای حقوقیمطابق بند 35 قانون ثبت اراضی به شماره 2644 مبنی بر لغو شرط متقابل برای شهروندان خارجی مایل به خرید ملک در ترکیه
فرمت قراردادمطابق قانون، امکان انتقال مالکیت فقط با سند مالکیت رسمی و ثبت شده در ادارات ثبت اراضی
محدودیت های قانونی برای خرید آپارتمان
مدارک لازم برای ثبت و انتقال مالکیتسند مالکیت خانه، مدارک شناسائی یا پاسپورت، سند اظهار قیمت ملک صادره از شهرداری استانبول، بیمه اجباری زلزله، یک قطعه عکس فروشنده و 2 قطعه عکس خریدار، کپی مجوز وکیل حقوقی و مجوز مترجم

بررسی قیمت آپارتمان در استانبول

علاوه بر دانستن شرایط و مدارک لازم، اطلاع از قیمت آپارتمان در استانبول برای متقاضیان حیاتی و بسیار مهم است. همانطوری که می دانید ارزش آپارتمان در بخش های مختلف استانبول یکسان نیست. از طرف دیگر، خرید آپارتمان در محلات مختلف استانبول هم به بودجه شما بستگی دارد.

اما قیمت آپارتمان ها در بخش های مختلف با شرایط متفاوت عبارتند از:

نوع آپارتمانآدرسقیمت به پوند
آپارتمان های بخش اروپایی استانبولواقع در نزدیکی TEM و دریاچه کوچوک چکمجه در آتا کنت99003£
آپارتمان های بخش آسیایی استانبولواقع در کارتال با لینک های شهری بزرگ و دسترسی فوق العاده101716£
آپارتمان های استانبول مدرننزدیک گولدن هورن و مرکز شهر قاضی عثمان پاشا56283£
آپارتمان های مجلل مرکز شهرحوالی میدان تکسیم244117£
آپارتمان های بخش اروپایی استانبولنزدیک مرکز تجاری جدید80694£

علاوه بر روش خرید آپارتمان جهت اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه، 11 روش دیگر برای دریافت حق شهروندی ترکیه شامل ثبت شرکت، ازدواج، پس انداز بانکی، خرید سهام و سایر وجود دارد. اگر مشتاق اخذ اطلاعات در خصوص مهاجرت به ترکیه هستید، حتما با کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :