مهاجرت به کشور آلمان

فرهنگ مردم آلمان

فرهنگ مردم آلمان

آلمان کشوری در اروپا به پایتختی شهر برلین که دارای فرهنگی غنی می باشد و ما در این مقاله قصد داریم شما را با فرهنگ مردم آلمان آشنا کنیم. آلمان کشوری است با زبان رسمی آلمانی که فرهنگ آلمان توسط جریان های اصلی روشنفکری و مردمی در اروپا شکل گرفته است، چه مذهبی و چه سکولار. از لحاظ تاریخی، آلمان را کشور اندیشمندان و شاعران می نامند. آلمان دارای بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است. همچنین انواع مختلفی از مذاهب، آداب و رسوم و روایات که روح و روان ملی غنی را تشکیل می دهد. کشور آلمان به تاریخ طولانی و غنی خود شناخته شده است. موضوعی که آن را بیش از 1000 سال در صدر اندیشه، سیاست و هنر اروپا قرار داده است.

این مقاله خلاصه ای از فرهنگ آلمان است که به برجسته ترین نکات و حقایق در مورد ارزش های آلمانی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنت های آلمانی می پردازد. به شما در درک بهتر آلمانی ها کمک می کند.

نمادهای فرهنگ مردم آلمان

به عنوان یک کشور مسیحی از نظر تاریخی، بسیاری از نمادهای فرهنگی آلمان از دین پدید آمده اند. این شامل نمادهای آشکاری مانند صلیب و نمادهای غیرمستقیم مانند شکل پیشانی (گفته می شود نمایانگر تثلیث مقدس است). همینطور ماه و ستاره اسلام با جمعیت زیاد مسلمان که اکنون نیز در آلمان به عنوان یک سمبل مهم فرهنگ در نظر گرفته می شوند. نمادهای دیگر فرهنگ آلمانی نامهای مشهور عالم هنر، سیاست و فلسفه مانند گوته، بتهوون، كلی، كانت و ماركس است. نمادهای فرهنگ مدرن هم پرچم آلمان و هم پرچم اتحادیه اروپا (EU) را شامل می شوند.

زبان و دین در فرهنگ مردم آلمان

همان طور که در بالاتر ذکر شد، زبان رسمی این کشور آلمانی است. طبق اعلام مرکز مطالعات بین المللی دانشگاه ایالتی آنجلو، بیش از 95% از مردم آلمان، زبان آلمانی را به عنوان اولین زبان خود شناخته و با آن صحبت می کنند. سایر زبان های صحبت شده شامل صربی در آلمان شرقی است و دانمارکی، که در درجه اول در منطقه ای در امتداد مرز دانمارک صحبت می شود. اقلیت بسیار کمی که کمتر از 10% در این کشور به زبان هایی مانند رومانیایی، ترکی و کردی صحبت می کنند.

مسیحیت با حدود 65% تا 70% از جمعیت برترین مذهب آلمان می باشد. از این تعداد 29% کاتولیک که حدود 24 میلیون نفر می باشد را تشکیل می دهد. مسلمانان 4.4% از جمعیت را تشکیل می دهند. در حالی که 36% آنها بی دین هستند یا مذهبی غیر از مسیحیت یا مسلمان ندارند. متقاضیان بین المللی جهت اخذ ویزای کشور آلمان می توانند مقاله مراحل اخذ ویزای آلمان برای ایرانیان را مطالعه بفرمایند.

غذا در فرهنگ مردم آلمان

یک جمله معروف آلمانی به این معنی است: “صبحانه مانند یک امپراتور، ناهار مانند یک پادشاه و مانند یک گدا شام بخور.” آلمانی ها غذاهای غنی و دلچسب را دوست دارند، هر چند که در هر منطقه از آلمان تعریف خاص خود را از آنچه یک وعده غذایی سنتی است، تعریف می کند. گوشت خوک لذیذترین و پر استفاده ترین گوشت در میان مردم آلمان می باشد. Bratwurst، نوعی کالباس که به طور مستقیم با غذای آلمانی ارتباط دارد. بیش از 1500 نوع انواع کالباس در آلمان تولید می شود. کلم، چغندر و شلغم معمولا در وعده های غذایی گنجانیده می شوند، زیرا محصول بومی منطقه هستند. همچنین سیب زمینی و سوسیس نیز ستاره های غذاهای آلمانی هستند.

هنر در فرهنگ مردم آلمان

آلمانی ها سهم به سزایی در رشد و بالندگی موسیقی کلاسیک داشته اند. از این رو سنت های آهنگسازان مشهور آلمانی یا اتریشی همچون یوهان سباستین باخ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، لودویگ وان بتهوون، یوهانس برامز، ریچارد واگنر و گوستاو مالر از این کشور نشات گرفته اند. با توجه به ویژگی های دقیق و مهندسی، جای تعجب ندارد که آلمانی ها در سنت قلم زنی و حکاکی حکومتی قوی در زمینه چاپ داشته باشند.

همچنین در ساختمان های عمومی و بناهای باستانی مانند کلیسالا و قلعه ها معماری رنسانس، گوتیک، رومانسکی، کلاسیک، روکوکو نمایان است. یک نمونه مشهور از هنرهای کلاسیک آلمان، دروازه براندنبورگ که اکنون برای نماد وحدت برلین استفاده می شود، می باشد. در جامعه امروز مدرن، هنر معاصر جنبه بزرگی از فرهنگ مردم آلمان است، در مجموع مردمان این کشور ارزش بسیار زیادی برای هنر قائل بوده و همینطور به هنر علاقه شدیدی دارند. در مقاله بهترین شهرهای آلمان برای زندگی به بررسی انواع شهرهای مهم در این کشور جهت زندگی، تحصیل و یا کار خواهیم پرداخت.

هنر در فرهنگ مردم آلمان

تجارت در فرهنگ مردم آلمان

تمایل به نظم در زندگی تجاری آلمانی ها بسیار مهم است. همین نظم دلیلی بر پیشرفت و تبدیل شدن این کشور به یکی از ابر قدرت های اقتصادی جهان شده است. آلمانی ها از تعجب و شوخ طبعی هنگام کار و تجارت استقبال نمی کنند. در کسب و کارشان بسیار جدی هستند. طبق راهنمای فرهنگ کار در آلمان، همه چیز با دقت برنامه ریزی و تصمیم گیری شده است. پس از توافقات، کم پیش می آید تا تغییراتی در مفاد توافق نامه ایجاد شود.

همچنین قرارهای کاری از یک تا 2 هفته قبل برنامه ریزی می شود. لغو آن در لحظه آخر کمال بی ادبی است. در آلمان مهندسان مورد توجه زیادی قرار دارند که این نشانگر موفقیت این کشور در صنعت خودرو است. به دلیل این سطح بالای احترام به تخصص، شرکت ها تمایل دارند که به جای وکلا یا افرادی که سوابق مالی دارند کارشناسان فنی را استخدام کنند. کارگران در تمامی سطوح بر اساس تخصص و تلاششان بسیار قضاوت می شوند. همچنین برقراری ارتباط با همكاران و همچنین افراد خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ورزش در فرهنگ مردم آلمان

ورزش بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و فرهنگ مردم آلمان را تشکیل می دهد. 27 میلیون آلمانی عضو یک باشگاه ورزشی هستند. حدود 12 میلیون نفر نیز چنین فعالیت هایی را به صورت جداگانه دنبال می کنند. فوتبال محبوب ترین ورزش این کشور است. انجمن فدراسیون فوتبال آلمان با بیش از 6 میلیون عضو رسمی، بزرگترین سازمان ورزشی در نوع خود در سراسر جهان به شمار می رود. بوندس لیگا رتبه دوم حضور در هر لیگ حرفه ای ورزشی جهان را به خود اختصاص می دهد.

سایر ورزش های تماشایی محبوب شامل هندبال، والیبال، بسکتبال، هاکی روی یخ و تنیس است. آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه کلیه ورزش ها من جمله موتورسواران در جهان است. اتومبیل های مسابقه، تیم ها و رانندگان از آلمان آمده اند. موفق ترین راننده فرمول یک تاریخ، مایکل شوماخر، با کسب قهرمانی های متعدد توانسته اسم خود را در این رشته در تاریخ به ثبت برساند. سازنده هایی مانن BMW و مرسدس از جمله تولیدکنندگان پیشرو در اتومبیل رانی هستند.

صنعت لباس و مد در فرهنگ مردم کشور آلمان

طراحان آلمانی رهبران طراحی محصولات مدرن بودند. آلمان یک کشور پیشرو در صنعت مد است. صنعت نساجی از بزرگترین صنایع آلمان از حدود 1300 شرکت با بیش از 130000 کارمند در سال 2010 تشکیل شده که درآمد 28 میلیارد € (یورو) را به دست آورد. تقریبا 44% از محصولات صادر می شود. بنابراین شاخه نساجی دومین تولید کننده کالاهای مصرفی پس از تولید مواد غذایی در این کشور است. همچنین می توانید در این کشور به تحصیل در رشته طراحی بپردازید. از این رو جهت اطلاع از مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

برلین مرکز مد و جوانی خلاق در آلمان است که به طور برجسته در هفته مد برلین (2 بار در سال) نمایش داده می شود. همچنین میزبان بزرگترین نمایشگاه مد اروپا با نام نان و کره است. مونیخ، هامبورگ و دوسلدورف همچنین مراکز مهم طراحی و تولید صنعت مد آلمان در بین شهرهای کوچکتر هستند. مارک های مهم تولید آلمان شامل هوگو باس، اسکادا و تریومف و همچنین لوازم جانبی مخصوصی همچون آدیداس، پوما و جک ولفسکین هستند.

فرهنگ های عجیب و غریب مردم آلمان

اکنون جالب است با برخی فرهنگ ها و آداب و رسوم عجیب آلمانی ها نیز آشنا شوید:

  • در این کشور تنوع نان زیاد است. بیش از 1000 نوع نان پخت می شود.
  • در هر مکانی با صدای بلند بینی خود را پاک می کنند.
  • سیار صرفه جو هستند. بطوریکه ممکن است در شب احساس کنی کسی در خانه نیست.
  • اغلب آن ها شنبه ها و یکشنبه ها آخر شب فیلم های جنایی تماشا می کنند.
  • اغلب مردم صبح ها بعد از خواب رختخواب های خود را از پنجره آویزان می کنند.
  • در بعضی از قسمت های این کشور نظافت راه پله ها هر هفته برعهده یک همسایه است.
  • آلمانی ها زباله های خود را تفکیک می کنند.
  • سلام کردن در قسمت های مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است.
  • روزهای شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل می باشد. روز یکشنیه حتی فروشگاه ها نیز تعطیل هستند.
  • حفظ حریم شخصی بسیار در این کشور رعایت می شود.

در این مقاله متخصصان و مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کردند تا مطالب مفیدی درباره شیوه و فرهنگ زندگی مردم آلمان را برای شما عزیزان به اشتراک بگذارد. همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :