مهاجرت به کشور کانادا

شهر کبک کانادا

شهر کبک کانادا

مقاله پیش روی شما را با دانستنی هایی شهر کبک کانادا آشنا می سازد و جوانب مهمی مانند وضعیت زندگی، تحصیل و کار در این مقاله بررسی می شود. از دیدگاه مجله Money، شهر کبک کانادا در لیست 10 شهر جذاب در صنعت توریسم و گردشگری در آمریکای شمالی قرار دارد. وجود کوهپایه های لورنتیان (Laurentians)، شهرهای نویل (Neuville)، پونت روژ (Pont-Rouge) و سنت کاترین دولا ژاک کارتیه (Sainte-Catherine-de-la-Jacques-Cartier)، ساحل ژاک کارتیه (Jacques-Cartier) و آبشارهای مونت مورنسی (Montmorency) جذابیت این شهر را دو چندان نموده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی برگزیده با سابقه فعالیت درخشان و طولانی، به علاقمندان مهاجرت به کانادا و شهر کبک، توصیه می نماید جهت آشنایی بیشتر با شهر کبک و شرایط زندگی در آن، مقاله ذیل را به دقت مطالعه نمایند.

کبک، شهر فرانسوی زبان کانادا

اگر بخواهیم درباره شهر کبک کانادا (به زبان فرانسوی: Québec) سخن به میان آوریم، این طور می توان گفت قدم نهادن یک خارجی در شهر کبک کانادا، او را به یاد کشور فرانسه و خیابان شانزلیزه می اندازد. زیرا وجود ساختمان ها و بناهای تاریخی و همچنین خیابان های سنگ فرش و زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی مردمان این شهر، این ادعا را به اثبات می رساند. بر همین مبنا شهر کبک کانادا لقب پایتخت فرانسوی ها در خارج از خاک فرانسه را به خود گرفته است. بعد از پاریس، شهر کبک کانادا را دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان نیز می شناسند. زیرا بالغ بر 80% اهالی کبک به زبان فرانسوی تکلم می کنند.

موقعیت جغرافیایی و مردمان کبک کانادا

واژه “Kebec” به معنای رودخانه باریک و تنگ در زبان بومی Algonquin بوده و از زبان سرخ پوستی گرفته شده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در تقاطع دو رودخانه St. Lawrence و St. Charles، کبک نامگذاری شده است. قدمت این شهر به 400 سال پیش باز می گردد. لذا به قدیمی ترین شهر فرانسوی زبان در حوزه آمریکای شمالی شهرت دارد. کبک بزرگترین استان کانادا بوده و در بخش اداری نیز لقب دومین را دارا است.

در سال 2017 میلادی، جمعیت این شهر تقریبا 531902 سرشماری گردیده است. بالغ بر 95% مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت نموده و تنها 1.5% آنها انگلیسی زبان هستند. گفتنی است بیشتر از یک سوم جمعیت کبک نیز توانایی صحبت به هر 2 زبان را دارند. دانستنی های دیگری درباره شهر کبک کانادا وجود دارد، از این رو ابتدا درباره شرایط مهاجرت به کانادا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درباره شهر کبک کانادا و اقتصاد آن

درباره شهر کبک کانادا لازم است کمی درباره اقتصاد و وضعیت اشتغال بدانیم. مقام 38 اقتصاد بزرگ در جهان به شهر کبک اختصاص داشته و انواع محصولات صادراتی و وارداتی در این شهر انجام می گیرد. زمینه هایی شامل اسباب بازی، هلیکوپتر، دیسک فشرده، نرم افزار، تصفیه کننده هوا، قطارهای زیرزمینی و کنترل ترافیک هوایی در بخش صادرات وجود دارند. از آنجا که منابع طبیعی در شهر کبک به وفور یافت می گردد، بالغ بر یک سوم کاغذ، لوله و الوار نرم در کشور کانادا از تولیدات این شهر می باشد.

بیشترین میزان نیروی برق در این شهر تولید شده و به ایالات متحده و سایر ایالت هایی که در همسایگی کانادا قرار دارند، به فروش می رسد. اطلاعات درباره شهر کبک کانادا به اینجا خاتمه نمی یابد. در بخش اشتغال نیز شرایط بسیار خوبی در این شهر حاکم است. شهر کبک همواره پذیرای شرکت های بزرگ و جدید همراه با نیروی انسانی متخصص می باشد. چراکه درصد اشتغال در این شهر در رتبه خوبی قرار دارد که نشات گرفته از اقتصاد قوی شهر کبک است. شرایط کار در کانادا به طور جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

درباره شهر کبک کانادا و اقتصاد آن

هزینه زندگی در کبک کانادا

اگر به دنبال مهاجرت به کانادا و زندگی در کبک هستید، لازم است ابتدا درباره شهر کبک کانادا و هزینه های زندگی در این شهر اطلاعاتی در دست داشته باشید. میزان درآمد سالیانه افرادی که در این شهر سکونت دارند، تقریبا برابر با 49000CAD (دلار کانادا) می باشد. مردمان کبک از مخارج زندگی در این شهر راضی بوده و آن را بسیار ارزان و مقرون به صرفه می دانند. جالب است بدانید اجاره بهای سالیانه مسکن در شهر کبک نه تنها افزایش چشمگیری ندارد، بلکه در برخی سال ها با روند کاهشی رو به رو است.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های شهر کبک را دارند، می توانند با خیالی آسوده و بدون دغدغه از هزینه های زندگی در کانادا به تحصیلات خود ادامه دهند. بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی در شهر کبک، دانشگاه لاوال بوده و طبق رتبه بندی های انجام شده، رتبه 13 را در میان دانشگاه های کانادا از آن خود نموده است.

شرایط تحصیلی در کبک کانادا

درباره شهر کبک کانادا و سیستم آموزشی آن باید گفت وسیع ترین و ارزانترین سیستم آموزش و پرورش در آمریکای شمالی متعلق به شهر کبک کانادا است. طبق قوانین آموزشی کشور اروپایی کانادا، کلیه شهروندانی که در سن زیر 20 سال قرار دارند، بایستی به صورت رایگان در دوره دبیرستان تحصیل نمایند. زبان تدریس در مدارس ابتدایی و دبیرستان در کبک، به صورت فرانسوی و انگلیسی است. این قانون در کبک وجود دارد که کلیه دانش آموزان به صورت اجباری بایستی در مدارس فرانسوی زبان تحصیل کنند. مگر اینکه والدین یا خواهر یا برادر آنها تحصیلات خود را در مدارس انگلیسی زبان به پایان رسانده باشند.

به طور متوسط، درصد پرداختی دانشجویان در دوره تحصیلات مقاطع مختلف، در پایین ترین سطح قرار دارد. به همین دلیل هر ساله داوطلبان بسیاری از نقاط مختلف جهان با هدف ادامه تحصیلات در دانشگاه های شهر کبک، راهی تحصیل در کانادا می شوند. از سویی دیگر بسیاری از برنامه های کمک آموزشی نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که باعث جذب دانشجویان به دانشگاه های این شهر می گردد.

وضعیت مسکن در کبک کانادا

جذابترین بازار مسکن در شهر کبک کانادا وجود دارد. برای مثال به منظور تامین مسکن در شهر مونترال مبلغی به میزان 200000CAD (دلار کانادا) لازم است. بنابراین می توان گفت منطقه مونترال در کبک دارای ارزانترین قیمت های مسکن در آمریکای شمالی می باشد. جالب است بدانید هزینه مسکن در شهر کبک نسبت به مونترال از کاهش 35% برخوردار بوده و هرساله افزایش چشمگیری ندارد. بنابراین شهر کبک می تواند مقصد مناسبی برای مهاجران و دانشجویان بین المللی محسوب گردد.

نه تنها شرایط مسکن، بلکه سایر شرایط ایده آل در شهر کبک موجب جذب مهاجران بسیاری از نقاط مختلف جهان گردیده است. به طوری که آمارها نشان میدهد در هر سال، تقریبا 45000 مهاجر از 100 کشور مختلف جهان با هدف اقامت در کانادا روانه این شهر می شوند. بنابراین جمعیت چند ملیتی در شهر کبک هر ساله رو به افزایش بوده است. همین موضوع سبب پیشرفت و رشد اقتصادی این شهر می گردد.

چنانچه نیاز به اطلاعات دیگری درباره شهر کبک کانادا دارید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. مشاوران و کارشناسانی که در این موسسه مشغول فعالیت هستند، اطلاعات به روز و جدیدی را از قوانین و وضعیت مهاجرت به کانادا و سایر کشورهای جهان در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :