مهاجرت به کشور چین

شهرهای مهم چین

شهرهای مهم چین

چین قدرتمندترین کشور آسیاست و بر اساس آخرین سرشماری شهرهای مهم چین با بیش از 1433 میلیارد نفر جمعیت جزء پرجمعیت‌ترین کشور شناخته شده است. کشور چین توسط حزب کمونیست اداره می‌شود. حزب کمونیست در چین بر 22 استان، 5 منطقه خودمختار و شهرهای مهم چین و 2 منطقه ویژه هنگ کنگ و ماکائو حکومت می‌ کند. همچنین کشور چین، ادعای مالکیت بر تایوان به عنوان یکی از استان های خود را نیز دارد. زبان رسمی چینی است. اما باید گفت بالغ بر 292 زبان زنده در این کشور صحبت می شود. همچنین ماندارین (Mandarin) معروف ترین آنهاست. از طرفی بیش از 70% مردم چین با آن آشنایی دارند.

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو به بررسی شهرهای مهم چین پرداخته اند. چنانچه تمایل به مهاجرت به این کشور را دارید می توانید با مشاورین ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمائید.

آشنایی با شهرهای مهم چین

هرکدام از 22 استان کشور چین دارای شهرهای مهمی هستند که در میان آنها شهرهای کوچکی بودند. در سالیان اخیر با پیشرفت روز افزون علم و صنعت این کشور کم کم رشد کرده و به کمک سرمایه گذاری های خارجی و داخلی به یک ابرشهر، نه تنها در سراسر چین بلکه در دنیا بدل شده اند. این خود یکی از نتایج سرآمد شدن چین در دنیای امروز بوده است. همچنین این ابر قدرت نوظهور را در دنیا مطرح می کند.

موسسه مرکر (MERCER) هر ساله از میان 209 شهر دنیا، لیستی از گرانترین و ارزان ترین شهرهای جهان را منتشر می کند. هنگام محاسبه رتبه بندی یک شهر، بازارهای مسکن، نوسانات ارزی، حمل و نقل، غذا و بیش از 200 کالای مصرفی دیگر را در نظر می گیرد. هدف اینکار کمک به شرکت های چند ملیتی و دولت ها در تعیین بسته های جبرانی برای هزینه کارگران ماهر خارجی است. لیستی که که در سال 2024 منتشر شده نشان می دهد که 4 شهر بزرگ چین در میان شهرهای پر هزینه در دنیا جای گرفته اند.

شانگهای یکی از شهرهای مهم کشور چین

شانگهای پرجمعیت ترین و ثروتمندترین شهر چین است. شانگهای با نام مترادف با تجارت جهانی دارای بزرگترین و پرترددترین بندر از نظر تعدد کشتی ها بوده است. همچنین دارای یک منطقه تجاری را با 2 فرودگاه بزرگ (پودونگ و هونگشیائو) می باشد. سریعترین قطار جهان (مگلو) را به همراه شبکه ای از بزرگراه های مرتفع در اختیار دارد. این شهر به شهر آسمان خراش ها معروف بوده است. همچنین خواستگاه حزب کمونیست حاکم بر این کشور است.

در لیست زیر توضیحات مختصری در خصوص این شهر در اختیار شما همراهان قرار خواهد گرفت:

  • جمعیت 23.4 میلیون نفر
  • مساحت 6000 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 464 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم بالا

بررسی شهر پکن در کشور چین

پکن در درجه اول به دلیل پایتخت کشور چین بودن شهری بزرگ است. این شهر در واقع بزرگترین شهر چین از نظر مساحت می باشد. اما تمرکز جمعیت شهری شانگهای بیشتر از پکن است. این شهر یک مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی است که صنایع سبکی مانند علم، فناوری و تحقیقات را شامل می شوند. پکن دارای بزرگترین فرودگاه جهان و سیستم متروی گسترده و عمدتا جدید است. اما در حال حاضر با مشکلات ترافیکی عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. شهر ممنوعه از اصلی ترین جاذبه های گردشگری چین، هنوز هم در هسته اصلی این شهر قدرت نمایی می کند.

جزییات شهر پکن بدین شرح می باشد:

  • جمعیت 18.8 میلیون نفر
  • مساحت 4100 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 430 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم بالا

تیانجین و شنژن از شهرهای مهم چین

تیانجین بندر و مرکز تولیدی بزرگ در خلیج بوهی است. این شهر به دلیل قرارگیری در منطقه ای که یانگ تسه و رودخانه زرد در آن به هم می پیوندند، دارای تاریخچه مهمی است. این شهر پنجمین بندر بزرگ کانتینری چین است که بیش از 10 میلیون کانتینر را در سال جابجا می کند. همچنین به عنوان دروازه حمل و نقل به پکن عمل می کند. سرمایه گذاری عظیم خارجی و ملی در تولید باعث شده که تیانجین به سومین شهر بزرگ چین بدل شده است. همچنین از بهترین شهرهای چین برای کار به حساب آید.

جزییات شهر تیانجین عبارتست از:

  • جمعیت 12.8 میلیون نفر
  • مساحت 2800 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 266 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم بالا

شنژن درمیان گوانگجو و هنگ کنگ واقع شده است. این شهر یک مرکز بزرگ تولیدیست که تقریبا یک شبه به وجود آمده است. با استفاده از موقعیت موفق همسایگان خود، این شهر با تولید محصولات با فناوری بالا به صورت روز افزون پیشرفت نمود. سرمایه گذاری عظیم خارجی و ملی در تولید باعث شده است که شنژن به سومین شهر بزرگ چین تبدیل شود.

تیانجین و شنژن از شهرهای مهم چین

بررسی شهر گوانجو از شهرهای مهم کشور چین

گوانگجو یا کانتون (به زبان مانداریان) یک پایگاه تولیدی قدرتمند در این کشور است. میلیون ها نفر را از روستاهای کوچک خارج کرده تا در کارخانه های خود مشغول به کار کند. مقادیر زیادی لباس، وسایل و لوازم الکترونیکی، کالاهای پلاستیکی و اسباب بازی از این شهر به سراسر جهان صادر می شود. گوانگجو که در سال های اخیر با رونق در اقتصاد چین به وجود آمده میزبان نمایشگاه های محصولات وارداتی و صادراتی چین است.

جزییات شهر گوانجو بدین شرح می باشد:

  • جمعیت 11.6 میلیون نفر
  • مساحت 3800 کیلومترمربع
  • درآمد سرانه سالیانه 326 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم بسیار بالا

چنگدو از شهرهای توسعه یافته چین در سال های اخیر

چنگدو یک استثنا در بین شهرهای مهم چین می باشد. بزرگترین شهر در غرب کوهستانی بوده است. همچنین آرام ترین سرعت زندگی در بین شهرهای بزرگ چین را داراست. اگرچه صنعت نقشی پررنگ در اقتصاد چنگدو دارد و سرمایه گذاری داخلی قابل توجهی در آن صورت گرفته است. اما رشد این شهر عمدتا نتیجه موج شهرنشینی است که جمعیت روستایی را به دنبال یافتن زندگی بهتر به سمت شهرها سوق می دهد. با توجه به اینکه چنگدو تنها شهر بزرگ در استان بزرگ سیچوان است. همچنین بیش از 80 میلیون نفر از مردم استان در آنجا رفت و آمد دارند.

سایر اطلاعات شاخص در خصوص این شهر عبارتست از:

  • جمعیت 10.2 میلیون نفر
  • مساحت 1700 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 213 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم بالا

چنگکینگ یکی از شهرهای مه آلود چین

چنگکینگ به دلیل وجود کوه های مه آلود و امکان سفر با قایق از طریق رودخانه یانگ تسه مشهور است. این شهر علاوه بر پکن، تیانجین و شانگهای از بزرگترین شهرها در چین می باشد. البته جمعیت آن نیز بیشتر ناشی از مهاجرت روستایی روستاهای اطراف است. زیرساخت های عظیم و سرمایه گذاری صنعتی، چنگکینگ دیدنی را به یکی از 10 شهر بزرگ چین در 5 سال اخیر تبدیل کرده است.

اطلاعات کلی زیر در خصوص این شهر می باشد:

  • جمعیت 8.5 میلیون نفر
  • مساحت 8500 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 104 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم پایین

دونگ گوان شهر صنعتی چین

دونگ گوان یک شهر تولیدی بسیار عظیم است که بین گوانگجو و شنزن رتبه های سوم و پنجم، رتبه چهارم صادرات چین را در اختیار دارد. با وجود بزرگترین صنایع چین در آن، این شهر در چند دهه اخیر نیز رشد خارق العاده ای داشته است. تعداد زیادی از کارگران کارخانه های روستایی در این شهر استخدام می شوند. وسایل الکترونیکی و سخت افزارهای دیگر مانند وسایل جانبی رایانه از مهم ترین محصولا دونگ گوان هستند.

جمعیت، مساحت، درآمد و سایر اطلاعات این شهر بدین شرح می باشد:

  • جمعیت 8.3 میلیون نفر
  • مساحت 1600 کیلومتر مربع
  • درآمد سرانه سالیانه 113 میلیارد $ (دلار)
  • قدرت خرید مردم پایین

شهر ووهان چین

ووهان شهری بزرگ و جالب است که در مرکز نیمه پر جمعیت کشور چین واقع است. این شهر قرن هاست که یک مرکز حمل و نقل می باشد. زیرا در میانه طولانی ترین رود چین و ما بین شانگهای و چونگ کینگ واقع شده است. شهر ووهان از جذابیت های تاریخی خاصی برخوردار می باشد. در دوره جنگ های داخلی چین (481 تا 221 سال قبل از میلاد) به دلیل موقعیت مکانی خود شهر کلیدی بوده است.

در جدول زیر شاخص اطلاعات مهم در باب این شهر در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

جمعیتمساحتدرآمد سرانه سالیانهقدرت خرید مردم
7.9 میلیون نفر1500 کیلومتر مربع213 میلیارد $ (دلار)بالا

اگر علاقه مند به بررسی شرایط خود و پاسخگویی به سوالات خود در رابطه با مهاجرت به چین هستید، می توانید بر دانش و تجربه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید. بدین ترتیب می توانید مسائل خود را با آنها به صورت حضوری یا تلفنی در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :