مهاجرت تحصیلی نروژ

شهرهای دانشجویی نروژ

شهرهای دانشجویی نروژ

شناخت شهرهای دانشجویی نروژ یکی از الزامات برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است که عدم رعایت این اصل می تواند منجر به بروز اختلالات در مهاجرت شود. شایان ذکر است که تحصیل و خدمات درمانی در این کشور رایگان بوده است. این کشور بین مهاجرین و بومیان خود تفاوتی قائل نمی شود. همچنین این کشور بر مالیات تاکید بسیاری داشته و منابع خدماتی را از مالیات تامین می کند.

به عبارتی هزینه خدماتی که در این کشور رایگان هستند از مالیاتی پرداخت می شوند که مردم به دولت می پردازند. نظام آموزشی نروژ جزء بهترین ها در جهان بوده و دولت این کشور استانداردهای بالای زندگی و تحصیل در جهان را برای شهروندان تامین کرده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل قانونی در این کشور با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

آشنایی با کشور نروژ و شهرهای دانشجویی آن

کشور نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده است. میزبان جمعیتی بالغ بر حدود 5296326 نفر می باشد. این کشور از کشورهای عضو شنگن بوده است. بدین ترتیب اخذ ویزای شنگن برای سفر به این کشور موجب سهولت در رفت و آمد بین کشورهای عضو این توافقنامه خواهد شد. خدمات آموزش عالی (تحصیلات) در نروژ مانند خدمات درمانی رایگان است. اما این به معنی کاملا رایگان بودن تحصیل نبوده و مقدار کمی به عنوان هزینه دانشجویی و هزینه زندگی برعهده خود متقاضی می باشد. هزینه خدمات تحصیلی از سوی دولت و از مالیات های پرداختی مردم تامین می شوند؛ به عبارتی اشخاص به جای پرداخت هزینه برای خدمات تحصیل، مالیات را پرداخت کرده و به میزان دلخواه از این خدمات استفاده می نمایند.

خدمات تحصیلی در کشور نروژ در موسسات آموزشی خصوصی و دولتی ارائه شده و متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند موسسه آموزش عالی مورد نظر خود را انتخاب کرده، برای اخذ پذیرش در آن به رقابت بپردازند و پس از پذیرش اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ کنند. به نقل از وب سایت QS در سال 2016 تعداد 4 دانشگاه از نروژ در بین دانشگاه های برتر جهان حضور داشته اند و این به معنی سطح علمی و کیفیت بالای این کشور است که انرژی، زمان و هزینه های مالی بالایی را نیاز دارد.

آشنایی با کشور نروژ و شهرهای دانشجویی آن

شهرهای دانشجویی نروژ و شهر اسلو

شهر اسلو، پایتخت نروژ بوده بارها در لیست گرانترین شهرهای جهان رتبه های اول را کسب کرده است. به عبارتی هزینه زندگی در این شهر بالا بوده است. این مسئله مهمی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ و تحصیل در شهر اسلو است. اما به دلایل مختلفی این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرها جهت زندگی شناخته می شود. شهر اسلو همواره موج های بزرگی از مهاجران را متحمل شده است. بسیاری از آنها را در خود جای می دهد.

وجود حمل و نقل وسیع و همچنین امکانات رفاهی و فرهنگی موجب شده تا شهر اسلو شهری مناسب برای دانشجویان عنوان شود. از این رو محل مناسبی جهت تحصیل و آینده شغلی به شمار آید. اسلو محل زندگی تعدادی از ثروتمندترین افراد نروژ است که می تواند به امور شروع بیزینس در نروژ کمک نماید. همچنین این شهر دارای ظرفیت های تفریحی متعددی است که می تواند روحیه دانشجویان را برای افزایش بازدهی تحصیلی افزایش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ویزای تحصیلی نروژ مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شهرهای دانشجویی نروژ و شهر برگن

شهر برگن به عنوان دومین شهر بزرگ در کشور نروژ شناخته می شود. در سواحل غربی این کشور واقع شده است. شهر برگن دارای جاذبه های مفرح متعددی بوده است. دانشجویان می توانند اوقات فراغت خود را در این تفرجگاه ها به تفریح بپردازند تا انگیزه آن ها حفظ شده و به تحصیلات خو نگیرند. شایان ذکر است که این شهر همواره میزبان فستیوال های متعددی بوده است. این فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با این نوع فستیوال های خارجی و فرهنگ مردم این کشور است. این شهر مقصد مناسبی جهت آموزش عالی به شمار می آید.

شهر برگن شهر بسیار مناسبی برای تحصیل در کشور نروژ شناخته شده و تحصیل در آن می تواند منجر به بهره مندی از امکانات و تسهیلات آموزشی مطلوب شود، چرا که برگن دارای دانشگاه های و موسسات آموزش عالی معتبری بوده است. امکانات رفاهی آن در سطح مطلوبی قرار دارد. جهت تحصیل در نروژ ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از جمله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر در برگن عبارت اند از:

  • دانشگاه برگن
  • کالج برگن
  • بنیاد تحقیقات دریایی
  • مدرسه اقتصاد نروژ

شهر تروند هایم در نروژ

این شهر یکی از شهرهای قدیمی در مرکز کشور اسکاندیناوی نروژ است که دارای میراث فرهنگی غنی می باشد. مکان های متعددی برای گشت گذار در داخل و خارج از شهر دارد. این به آن معنی است که این شهر برای متقاضیانی جذابیت خواهد داشت که به میراث فرهنگی و تاریخی کشور نروژ علاقه مند هستند. تروندهایم اگر چه شهر کوچکی است اما شهر مناسبی برای دانشجویان به حساب می آید. همچنین این شهر دارای دانشگاه معتبری است که جذابیت آن را دو چندان کرده است. برای دانشجویان بین المللی، بسیار مناسب به نظر می رسد.

فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های نروژ مستلزم اطلاع از آخرین دانش حقوقی و تسلط بر قوانین مهاجرتی کشور نروژ می باشد که این کار فقط در حیطه تخصصی کارشناسان و وکلای زبده و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :