مهاجرت تحصیلی مالتا

شرایط تحصیل در مالتا

شرایط تحصیل در مالتا

شرایط تحصیل در مالتا از مواردی است که متقاضیان تحصیل در اروپا می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف این کشور را در نظر بگیرند. کشور مالتا کشوری کوچک در جنوب اروپا بیشتر به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری شناخته می شود. کشور مالتا یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان است که از گروهی از جزایر دریای مدیترانه در جنوب ایتالیا (شهر سیسیل) و نزدیکی کشورهای لیبی و تونس در قاره آفریقا تشکیل شده است. 3 جزیره بزرگ این کشور شامل جزایر مالتا، گزو و کومینو هستند و جمعیت کل آنها تقریبا 420000 نفر است.

هر ساله افراد بی شماری توسط سواحل زیبا و تالاب ها، ورزش های متنوع آبی، زندگی شبانه پر جنب و جوش، سایت های باستانی و شهرهای زیبای بندری جذب می شوند. بدین ترتیب مالتا دارای 3 مکان مختلف میراث جهانی یونسکو است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به کشور مالتا پیشنهاد ما به شما ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

درباره شرایط تحصیل در مالتا

در خصوص شرایط تحصیل در مالتا بایستی بدانید که بیشتر کالج ها و دانشگاه های مالتا در حوالی پایتخت این کشور یعنی والتا، در ساحل شمال شرقی جزیره مالتا قرار گرفته اند. بدین ترتیب بزرگترین آنها دانشگاه مالتا است، دانشگاهی با بودجه عمومی که حدود 11000 دانشجو از جمله حدود 700 دانشجوی بین المللی دارد. پردیس اصلی دانشگاه در منطقه بندر مسیدا، درست در غرب والتا پایتخت کشور مالتا است. سیستم دانشگاه های دولتی در مالتا همچنین شامل کالج هنر، علوم و فناوری مالتا در پائولا (درست در جنوب والتا) و موسسه مطالعات گردشگری در سنت جولیان (در شمال غربی) است.

همه این دانشگاه ها همراه با دانشگاه مالتا، برنامه تبادل اراسموس اتحادیه اروپا و روند بولونیا برای سازگاری آموزش عالی در سراسر اروپا شرکت می کنند. زبان رسمی جهت تدریس در کشور مالتا انگلیسی است. همچنین تعدادی از کالج ها و دانشگاه های خصوصی در مالتا وجود دارد که آخرین موارد اضافه شده به آنها شعبه یک دانشگاه بین المللی است که توسط دانشگاه Middlesex انگلیس در منطقه پمبروک (دقیقا در شمال غربی والتا) افتتاح شده است. این دانشگاه با استقبال از اولین دانشجویان خود در سپتامبر 2013، دوره هایی را با موضوع تجارت، امور مالی و ICT ارائه می دهد. برای دانش آموزانی که می خواهند سطح زبان انگلیسی خود را بهبود دهند، مالتا تعداد زیادی از مدارس انگلیسی زبان را نیز در خود جای داده است.

درباره شرایط تحصیل در مالتا

شرایط کار در مالتا حین تحصیل

شرایط تحصیل در مالتا از سال 2019 به گونه ای بوده است که دانش آموزان 16 سال به بالا مجاز به 20 ساعت کار در هفته به هنگام تحصیل بوده اند. هدف از این اقدام جذب افراد بیشتر برای تحصیل در برنامه های تحصیلی کشور مالتا است. در صورت داشتن علاقه به تحصیل و کار در مالتا، برنامه ریزی مناسبی لازم است. باید توجه نمود که فقط دانشجویانی که حداقل برای مدت 3 ماه در مالتا خواهند بود، می توانند برای ویزای کار و تحصیل درخواست دهند زیرا آنها فقط پس از 90 روز اقامت خود می توانند کار کنند. این بدان معنی است که اگر دوره فرد 4 هفته طول بکشد، متقاضی نمی تواند درخواست کار دهد. بدین ترتیب مجوز کار فقط برای حداکثر یک سال اعطاء می شود. از این رو برای دوره تحصیلی که بیش از یک سال باشد دانشجو بایستی از طریق همان طرح درخواست اجازه اقامت دهد و برای کار درخواست کند.

دانشجویان جهت کار پس از تحصیل در مالتا تشویق می شوند ابتدا شغلی پیدا کنند و سپس می توانند برای مجوز کار که برای مدت اعتبار ویزا صادر می شود، اقدام کنند. در پروانه کار، تاریخ شروع و پایان کار، نام کارمند، وضعیت شغلی و نام کارفرما وجود دارد، به همین دلیل است که این نامه یا پروانه کار مهم است و فقط برای کار و شرکتی که برای آن صادر شده معتبر است. برای تمدید این مجوز مدرک حضور حداقل 80% از کل دروس باید ارائه شود. هنگامی که دانشجو اجازه کار می گیرد، امکان تبدیل دوره ها وجود ندارد. در مقاله اعزام دانشجو به مالتا شرایط کلی در خصوص تحصیل در این کشور نیز شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در مالتا به لحاظ زندگی دانشجویی

بعد از برنامه درسی، زندگی دانشجویی در کشور مالتا قطعا باعث می شود که دانشجو از تحصیلات عالیه احساس موفقیت و تجربه بیشتری داشته باشد. هزینه زندگی در کشور مالتا با توجه به نوع ملیت و سبک زندگی متقاضی متفاوت خواهد بود.

به طور کلی هزینه زندگی در مالتا در سال 2022 در بخش اجاره آپارتمان در جدول زیر بدین شرح می باشد:

اجاره آپارتمان در کشور مالتاهزینه به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر82358€
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر67165€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر144425€
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر109273€

متقاضیان محترم ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی در مالتا می توانند به منظور کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه یا در خصوص سرمایه گذاری در مالتا با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق مشاوره رایگان بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :