مهاجرت سرمایه گذاری در ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند

در خصوص سرمایه گذاری در ایسلند و ثبت سرمایه در حوزه های مختلف ابتدا بایستی متقاضیان بین المللی ویزای قانونی این کشور را اخذ نمایند. با ویزای شینگن سرمایه گذاران خارجی می توانند آزادانه در منطقه شینگن سفر کرده و تجارت خود را گسترش دهند. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ایسلند وجود دارد.

از جمله آنها می توان به سرمایه گذاری در صندوق های دولتی، بازار سهام، راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در ایسلند در بازار املاک و مستغلات و سایر اشاره کرد. کشور ایسلند از سال 1990 پیشرفت اقتصادی بسیار خوبی داشته و جزء کشورهای مرفه و ثروتمند در جهان محسوب می شود. در مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، به بررسی سرمایه گذاری در ایسلند پرداخته شده است.

بررسی سرمایه گذاری در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شنگن است. ایسلند زندگی با کیفیت بالا و اقتصاد رقابتی در حال رشد سریع دارد. برای سرمایه گذاری در ایسلند، دولت مشوق های مختلفی برای راه اندازی مشاغل و تجارت فراهم می کند. ایسلند یک اقتصاد مختلط با صنایع عمده مانند شیلات، کشتی سازی، تولید و بخش خدمات است. این کشور به عنوان یکی از بالاترین سطوح آزادی اقتصادی در جهان رتبه بندی شده است. ایسلند عضو WTO، OECD و EFTA است. ایسلند دارای انرژی سبز و پایدار با قیمت رقابتی در منطقه شنگن است. ایسلند تجارت آزاد با چین دارد. به منظور سرمایه گذاری در ایسلند، این کشور قوانین تجاری دوستانه ای برای سرمایه گذاری در بخش های کلیدی دارد.

این بخش ها عبارتند از:

  • مراکز داده (IT)
  • مواد شیمیایی
  • علوم زیستی
  • انرژی سبز
  • صید ماهی
  • مشاور املاک
  • گردشگری
  • ساخت و ساز

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در ایسلند

ابتدا فرم درخواست اخذ ویزای سرمایه کذاری در ایسلند را دانلود کرده و آن را کامل پر کنید. همچنین می توانید فرم درخواست ویزای شنگن را به صورت آنلاین پر کنید و سپس نسخه ای از آن را چاپ کنید.

مدارک مورد نیاز عمومی جهت درخواست ویزای شنگن برای سرمایه گذاری در ایسلند به شرح زیر است:

  • 2 عکس باید پیوست شود و به اندازه عکس پاسپورت باشد.
  • پاسپورت معتبر
  • تاییدیه بیمه درمانی مسافرتی با پوشش حداقل €30000 (یورو) در ایسلند و کل منطقه شنگن
  • نامه ای مبنی بر هدف سفر به ایسلند و برنامه سفر
  • برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از ایسلند را تعیین می کند.
  • رزرو هتل برای کل مدت اقامت مورد نظر در ایسلند.
  • گواهی وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان و سایر موارد)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در ایسلند
  • طبق قانون ایسلند، یک تبعه خارجی هنگام درخواست برای ویزای ایسلند، باید ISK4000 (ایسک) در روز برای سفارت یا کنسولگری ایسلند در اختیار داشته باشد. در حالی که مقدار پول مورد نیاز برای هر ورود به قلمرو ایسلند ISK20000 (ایسک) است.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایسلند ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در ایسلند

دلایل سرمایه گذاری در ایسلند

ایسلند به طور کلی بر محیطی مطلوب برای کسب و کارها تمرکز دارد. محیط کسب و کار در ایسلند به سرعت در حال حرکت، متمرکز و سازگار با شرکت است و بالاترین استانداردهای بین المللی را برآورده می کند. ثبات اجتماعی و نوآوری فناوری، ایسلند را به عنوان یکی از جوامع برجسته روی زمین رتبه بندی می کند. سرمایه گذاری در ایسلند فرصت های خوبی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد که در آن اقتصاد پیشرفته با مالیات های پایین شرکت ها و مشوق های سخاوتمندانه برای تحقیق و توسعه مواجه می شود.

ایسلند انرژی پایدار فراوانی را از منابع آبی و زمین گرمایی فراهم می کند، چارچوب قانونی اروپا را ارائه می دهد و نیروی کار بسیار ماهر را حفظ می کند. سرمایه گذاری در ایسلند خدمات رایگانی را برای راهنمایی شما از طریق چارچوب قانونی ارائه می دهد و به یافتن فرصت های سرمایه گذاری موفق در ایسلند کمک می کند. در این بخش مطالعه مقاله استارت آپ ایسلند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

چشم انداز اقتصادی برای سرمایه گذاری در ایسلند

تولید ناخالص داخلی ایسلند %4.3 در سال 2021 رشد کرد که عمدتا ناشی از رشد مصرف خصوصی و سرمایه گذاری در ایسلند بود. عدم اطمینان ناشی از همه گیری کاهش یافته است، اما این با افزایش عدم اطمینان در مورد تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای جنگ برای اقتصاد جهانی جبران می شود. پیش ‌بینی می ‌شود اقتصاد ایسلند امسال %4.6 و در سال 2023، %2.7 رشد کند. پیش بینی می شود مصرف خصوصی در سال جاری %4.2 و در سال 2023 به %3.4 افزایش یابد. پیش بینی می شود رشد مصرف عمومی در سال جاری به %1.1 و %1.5 در سال آینده کاهش یابد.

انتظار می رود رشد سرمایه گذاری در ایسلند در سال جاری %5 باشد، اما در سال 2023 کاهش خواهد یافت که بخشی از آن به دلیل کاهش سرمایه گذاری در کشتی ها و هواپیماها است. انتظار می‌ رود صادرات %16 در سال جاری و %5.8 در سال آینده رشد کند که عمدتا ناشی از بهبود بخش گردشگری است. پیش بینی می شود واردات در سال جاری %12.4 و در سال آینده %4.9 افزایش یابد که بخشی از آن به دلیل افزایش هزینه های گردشگران در خارج از کشور است. برای سرمایه گذاری در ایسلند و سایر کشورهای اروپایی از جمله سرمایه گذاری در اسپانیا، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :