مهاجرت سرمایه گذاری در اندونزی

سرمایه گذاری در اندونزی

سرمایه گذاری در اندونزی

سرمایه گذاری در اندونزی، یکی از راه های مهاجرت و ثبت سرمایه می باشد و متقاضیان امکان سرمایه گذاری در صنعت های مختلف را خواهند داشت. اندونزی کشوری است که در موقعیت جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. اکثریت مردم در این کشور مسلمان هستند. اندونزی از نظر منابع انسانی غنی است؛ زیرا این کشور در جایگاه چهارم کشورهای پرجمعیت جهان قرار گرفته است. غنی بودن اندونزی از نظر منابع مختلف، دست شما را برای انتخاب حوزه سرمایه گذاری در اندونزی را باز گذاشته است. در حقیقت میتوان گفت که اندونزی یکی از کشورهاییست که درآن، می توانید در زمینه دلخواه خود فعالیت کنید. در ادامه این مقاله، با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر با سرمایه گذاری در این کشور آشنا خواهید شد.

شرایط سرمایه گذاری در اندونزی

اندونزی، چهارمین کشور دنیا از لحاظ جمعیت بوده است. این کشور به واسطه جمعیت زیاد خود، بازار وسیع و نیروی کار خوبی در دسترس دارد. بنا بر این دلایل، بازار اندونزی همیشه داغ بوده است. همین امر نیز موجب شده تا کسب و کارهای نو پا در این کشور، زود تقویت شوند. سرمایه گذاری در اندونزي، به تازگی در بازار داغ قرار گرفته است. زیرا ، این کشور در رکود اقتصادی قرار داشته و همه از تزریق سرمایه های خود به این کشور و تجارت های آن سر باز می زدند.

قلمرو اندونزی، به سبب وسعت زمین های خود، باعث شده تا آب و هوایی مخنلفی را درون جغرافیای خود جای دهد؛ این امر سبب شده تا محصولات کشاورزی نیز در اندونزی تنوع داشته باشد و در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، بتوان روی آن حساب کرد.سرمایه گذاری در این کشور تنها به منابع طبیعی محدود نمی شود. بلکه با توجه به شرایط مطلوب این کشور می توان به ثبت شرکت برای استفاده از امتیازات بین المللی نیز فکر کرد. در ضمن خرید ملک در این کشور نیز از روش های رایج مهاجرت و سرمایه گذاری در آن است.

به صورت کلی روش های سرمایه گذاری در اندونزی عبارتند از:

روش های سرمایه گذاری در اندونزی

مزایای سرمایه گذاری در اندونزی

همانطوری که به آن اشاره شد، در سال 2008 الی 2011، بازار کار اندونزی در راکد حالت ممکن قرار داشت. اما امروزه، دیده می شود که اندونزی رشد اقتصادی بسیاری خوبی داشته است. اما نکاتی را نیز باید در نظر داشته باشید؛ رشد قدرتمند اقتصادی در اندونزی، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی تورم تبدیل کرده است. اما سرمایه گذاری در اندونزی مزایایی تیز دارد. از جمله این مزایا، می توان تاریخچه قوی اقتصادی اشاره کرد. اندونزی، از بحران اقتصادی خود، خیلی خوب و خردمندانه عبور کرد؛ در حقیقت این کشور، پس از سال 2011، رشد واقعی داشته و هر ساله آن را حفظ کرده است. همانطور که میدانید، اندونزی از بیش از 17000 جزیره تشکیل شده است؛ همین نکته، باعث پیشرفتگی این کشور در صنعت های دریایی مانند صید انواع آبزیان شده است.

کشور اندونزی، یکی از غنی ترین کشورهای آسیا، از نظر دارا بودن منابع به شمار می رود. در حقیقت، اگر اندونزی جمعیت کمتری داشت، مردم این کشور را قشر مرفه تر و غنی تری از لحاظ مالی تشکیل می داد. کشور اندونزی، یکی از سرزمین های سرشار از منابع معدنی، نفت و گاز به شمار می آید. همچنین، اندونزی از نظرصادرات محصولات کشاورزی نیز حرفی برای گفتن دارد. بیشتر محصولات کشاورزی این کشور را ادویه، قهوه و تنباکو تشکیل می دهد. همچنین اندونزی در زمینه صادر کردن لاستیک و پارچه نیز فعالیت دارد. در اندونزی، منابع معدنی بسیار زیادی مانند فلز های ارزشمند قلع، نیکل و مس وجود دارد. بهره وری و استخراج آن ها نیازمند علم و برنامه ریزی است.

مزایای سرمایه گذاری در اندونزی

قوانین سرمایه گذاری در اندونزی

افرادی که می خواهند سرمایه گذاری در اندونزی را آغاز کنند، باید به تایید دولت اندونزی قرار بگیرند. این افراد باید توانایی تامین امور مالی و ایجاد موسسات اقتصادی را داشته باشند. نکته قابل ذکر این است که مواد اولیه مورد نیاز در کارگاه و تولیدی ها، هرگز نباید از منابع ارزی اندونزی باشد. درآمد حاصل از فعالیت های تجاری صادراتی، پس از پرداخت مالیات به اندونزی، توانایی صدور به کشور های دیگر به شکل ارز رایج را پیدا می کند.

اندونزی، با عضویت در آژانس ضمانت سرمایه گذاری، از حق و حقوق سرمایه گذاران نیز حمایت می کند. این کشور برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، امتیازهایی برای این افراد در نظرگرفته و در دستور کار خود قرار داده است. همچنین لازم به ذکر است، در صورت سرمایه گذاری فردی در این کشور، برای خانواده او نیز ویزای همراه برای اقامت آنان صادر می شود. از این رو در صورتی که خواستار مهاجرتخانوادگی به این کشور باشید، مانعی وجود ندارد.

اقامت در اندونزی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذار برای اخذ اقامت باید مراحلی را طی کند که ویزای یک ساله KITAS حداقل 20 ماه و ویزای دو ساله آن، حداقل 34 ماه اعتبار خواهد داشت. ویزایی که متقاضی در اولین مرحله دریافت می کند، VITAS نام دارد. این ویزا در اداره مهاجرت محلی، به ITAS تبدیل می شود. متقاضی باید اجازه چند بار ورود و KITAS خود را دریافت کند. پس از دریافت VITAS و مسافرت به اندونزی، شما تا 7 روز فرصت دارید که برای کسب اجازه ورود دوباره و ثبت ویزای خود به دفتر مهاجرت مراجعه نمایید. روند ثبت ویزا، حداقل 14 روز کاری طول می کشد؛ پس از این زمان KITAS برای شما صادر شده و می توانید از آن استفاده نمایید و سرمایه گذاری در اندونزی را آغاز کنید.

مدارکی که برای دریافت ویزای خود نیاز دارید:

  • کپی از پاسپورت
  • 2 قطعه عکس دیجیتالی در ابعاد 4 * 6
  • صورت حساب بانکی، با حداقل تمکن مالی 1500$ دلار
  • تلکس
  • فرم درخواست تکمیل کننده
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • شماره مالیات شخصی و KSWP

مالیات شرکت ها در اندونزی

به طور کلی مالیاتی که به شرکت ها تعلق میگیرد، در سال 2020، 25% و در سال 2021 به 22% کاهش پیدا کرده است. گفته می شود که در سال 2022 به 20% نیز کاهش پیدا کند. فعالیت هایی که در کسب و کار های سرمایه گذاری در اندونزی شامل مالیات با نرخ صفر می شوند، بدین شرح می باشد:

  • تعمیرات و نگهداری دستگاه های شرکت
  • هواپیما و کشتی برای سفر های بین المللی
  • بازاریابی
  • مهندسی
  • حسابداری
  • مشاوره های حقوقی
  • مشاوره های مدیریتی
  • مشاوره های معماری و دکوراسیون

سرمایه گذاری در اندونزی، همواره می تواند یک کسب و کار پرسود و آینده دار باشد. همانطور که در این مقاله با شما گفتیم، اندونزی از دیدگاه های مختلف دارای امتیاز های مثبتی است. بازار داغ و پرمخاطب، جمعیت زیاد، اقتصاد قدرتمند و رو به رشد، وسعت زیاد کشور، غنی بودن از لحاظ منابع معدنی و همچنین محصولات کشاورزی، همگی از این دسته امتیازات مثبت به شمار می روند؛ همه روزه، افراد زیادی خواهان مهاجرت به این قطب اقتصادی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به اندونزی، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :