مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه‌ گذاری در استرالیا

سرمایه‌ گذاری در استرالیا

دریافت ویزا از طریق سرمایه‌ گذاری در استرالیا امروزه به یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های مهاجرتی در خارج از کشور و جهان تبدیل شده است. در این روش افراد با سرمایه‌ ای که دارند، اقامت کشور مدنظر را دریافت می‌ کنند. هدف کشور مبدا از جذب افراد به وسیله سرمایه‌ گذاری ارتقا و شکوفایی اقتصادی کشور خود می ‌باشد. سالانه بیش از 7000 ویزا از طریق سرمایه‌ گذاری در کشور میزبان صادر می ‌شود. شما برای دریافت اقامت و شهروندی استرالیا بایستی مراحل متعددی را پشت سر بگذارید، زیرا هیچ راه مستقیم و غیر واسطه‌ ای برای دریافت شهروندی استرالیا وجود ندارد. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش ‌های سرمایه‌ گذاری در استرالیا را برای افرادی که قصد و سرمایه لازم را جهت سرمایه‌ گذاری در استرالیا دارند بیان می ‌نمایند.

شرایط سرمایه‌ گذاری در استرالیا

اگر هدف شما فراهم کردن زمینه‌ های لازم برای داشتن آینده خوب، زندگی راحت در خارج از کشور و بردن فرزندان خود به کشوری پیشرفته می ‌باشد، انتخاب سرمایه‌گذاری در استرالیا یکی از بهترین انتخاب ‌ها در این زمینه برای شما می‌ باشد. استرالیا محیط خوب و مطمئن و مورد اطمینانی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. هر ساله تعدادی زیادی از مردم جهان از سراسر دنیا برای سرمایه‌گذاری به استرالیا می‌روند و علاوه بر سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت استرالیا را هم دریافت می‌ کنند.

یکی از مقصد های محبوب و اصلی کارآفرینان ایرانی بین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری استرالیا می ‌باشد. آمار رسمی هم این موضوع را تایید می ‌کند که سرمایه‌گذاری در استرالیا به گزینه ‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل شده است. یکی از دلایل اصلی که تقاضا برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا به نسبت کشورهایی مثل کانادا و آمریکا افزایش یافته است. راحت بودن دریافت ویزای این کشور است، زیرا شما پیش از رفتن به استرالیا نباید سرمایه ای را به این کشور وارد کنید.

شرایط عمومی مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

در حال حاضر یکی از روش های مهاجرت به استرالیا که موجب اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می شود سرمایه گذاری است. این روش مهاجرتی برای متقاضیانی مناسب است که دارای تمکن مالی هستند. وضعیت اقتصادی کشور استرالیا رو به رشد بوده و علاوه بر این استاندارهای بالایی در این کشور وجود دارد. پس اگر سرمایه گذاری موفقی در این کشور داشته باشید می توانید به سود عالی دست پیدا کنید. علاوه بر این می توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضای خانواده به دست بیاورید.

استرالیا با مساحت 7.5 میلیون کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور بزرگ در دنیا شناخته می شود. در حال حاضر این کشور دارای جمعیت 26 میلیون نفری است. شهر کانبرا به عنوان پایتخت این کشور محسوب می شود و شهرهای ملبورن، پرت و سیدنی به عنوان شهرهای بزرگ در این کشور شناخته می شوند. زبان رسمی و رایج در استرالیا زبان انگلیسی است. این خود نظر بسیاری از سرمایه گذاران را برای مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور جلب می کند.

مزایای سرمایه‌ گذاری در استرالیا برای ایرانیان

زندگی و سرمایه‌ گذاری در استرالیا مزایای متعددی برای ایرانیان دارد که در این بخش می‌خواهیم به تعدادی از آن‌ ها اشاره کنیم:

  • وجود گزینه ‌های مختلف و متنوع برای انجام بیزینس و کار در استرالیا
  • دریافت پاسپورت استرالیایی
  • امکان سرمایه‌گذاری راحت‌ تر نسبت به آمریکا و کانادا
  • امکان دریافت اقامت دائم تنها پس از 2 سال اقامت موقت در استرالیا
  • برای دریافت ویزا این کشور نیاز به داشتن نمره زبان انگلیسی عالی نیست.
  • امکان زندگی در کشوری خوب و باثبات
  • برای انجام تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور لازم نیست سرمایه ‌ای به آن کشور انتقال دهید.

مزایای سرمایه‌ گذاری در استرالیا برای ایرانیان

معایب سرمایه‌گذاری در استرالیا برای ایرانیان

اصولا مهاجرت و سرمایه ‌گذاری در کشوری غیر از کشور خود یک‌سری معایب و مشکلات به همراه دارد و سرمایه‌گذاری در استرالیا هم از این قاعده مستثنی نمی ‌باشد.

در این‌جا می ‌خواهیم به تعدادی از این مشکلات اشاره کنیم:

  • کسانی که زبان آنها خوب نیست امکان موفقیت آن ‌ها به نسبت کشور خود خیلی کم‌ تر می ‌شود.
  • شما با مهاجرت جایگاه و موقعیت مناسبی که در کشور خود داشتید را از دست داده و برای کسب مرتبه خوب و موفقیت‌آمیز در کشور جدید باید تلاشی دوچندان داشته ‌باشید.
  • مورد بعدی که کمی برای مهاجران تازه‌کار مشکل ‌ساز است، تبدیل و خرج از ریال به دلار می ‌باشد که نکات منفی از لحاظ روحی و مالی در افراد ایجاد می‌کند. این مشکل با گذشت زمان کم و کسب درآمد دلاری به مرور حل می ‌شود.
  • مورد بعدی چالش ‌های متفاوتی است که در ابتدای راه برای سرمایه‌ گذاران اتفاق می ‌افتد که با دانش کافی و انتخاب‌ های درست به راحتی قابل حل هست.

5 شرط لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

اخذ ویزای سرمایه‎‌گذاری در استرالیا نیازمند رعایت یک ‌سری قوانین و شرایط است که ما برای این‌که شرایط لازم در این زمینه را بدانید، قصد داریم با هم این 5 شرط را برای شما توضیح داده و بررسی کنیم. این 5 شرط جزء نکات لازم و ضروری جهت اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا می ‌باشند و برای دریافت ویزا دانستن و رعایت این نکات مهم و حیاتی است.

شروط مهم سرمایه گذاری در استرالیا به شرح زیر است:

  • یکی از مواردی که برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری باید به آن توجه شود رعایت شرایط سنی است. برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری باید سن شما کم‌ تر از 55 سال باشد. البته برای سنین بالاتر یک‌سری استثنائات نیز وجود دارد.
  • ارزش اموال و ثروت شما و همسر شما باید حداقل 4000000AUD (دلار استرالیا) باشد. این میزان دارایی را باید حداقل از 2 سال پیش داشته باشید.
  • سن شروع کسب و کار شما باید حداقل 2 سال باشد. این کسب و کار می ‌تواند مربوط به شغل‌ های متفاوتی از جمله جواز ساخت و پروانه مطب و سایر باشد.
  • شما باید حتما 65 امتیاز داشته ‌باشید. اگر امتیاز شما کم باشد لازم است که میزان دارایی خود را زیاد کنید تا کسری امتیاز شما جبران شود.

ویزای ساب کلاس 132 و سرمایه گذاری در استرالیا

این ویزا مختص مدیران و صاحبان شرکت های بزرگ می شود. به طور کلی ویزای ساب کلاس 132 به سرمایه گذارانی تعلق می گیرد که توانایی سرمایه گذاری کلان در کشور استرالیا را دارند. سرمایه گذاران برای دریافت ویزای ساب کلاس 132 باید تعهد دهند که به محض ورود به استرالیا مبلغ 1.5 میلیون $ (دلار) سرمایه وارد این کشور می کنند. یکی از مزایای اخذ این ویزا این است که فرد می تواند قبل از ورود به خاک استرالیا برای همسر و فرزندان خود نیز مجوز اقامت دائم دریافت کند.

به منظور اخذ این ویزا فرد باید دارای شرایطی باشد که عبارتند از:

  • سن سرمایه گذار باید کمتر از 55 سال باشد.
  • فرد باید حداقل مالکیت 51% از بیزینس را داشته باشد.
  • فرد اصلی یا همراهان باید دارای سرمایه ای بالغ بر 400000AUD (دلار استرالیا) باشند.
  • سرمایه گذار باید با ارائه مدارک بانکی اثبات کند که گردش سرمایه وی بالغ بر 3 میلیون $ (دلار) است.
  • متقاضی باید اثبات کند که ارزش دارایی متقاضی در حدود 1.5 میلیون $ (دلار) است. این مبلغ قابلیت انتقال به کشور استرالیا را دارد.

مدت زمان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری در استرالیا

امروزه زمانی که برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری در استرالیا لازم می ‌باشد، حدود 2 سال است. یک ماه را که باید به آماده ‌کردن مدارک اختصاص دهید. بعد از آن باید برای دریافت دعوت‌ نامه اقدام کنید که آن هم حدود یک ماه زمان نیاز دارد. پس از آن‌که دعوت‌ نامه دریافت کردید، دوسال زمان نیاز هست تا ویزای خود را دریافت کنید. البته این زمان‌ های گفته ‌شده تقریبی است و ممکن است بالا و پایین شود، بسته به کنترل اداره مهاجرت متغیر هست.

در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل از شرایط و مزایا و معایب دریافت ویزای سرمایه ‌گذاری در استرالیا برای شما صحبت کنیم. همان‌طور که گفته‌ شد برای دریافت این ویزا شما باید کسب و کار نوینی راه بیندازید و از این کسب و کار نوین و موفق شما حداقل دو سال زمان گذشته باشد تا کشور استرالیا برای جذب شما به عنوان کارآفرین و سرمایه‌گذار ترغیب بشود. چنانچه قصد داشتید که در رابطه با نحوه و شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :