مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش

اتریش یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که مهاجران زیادی از طریق سرمایه گذاری در اتریش به این کشور جذب می شوند. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش هرچند یکی از راه های مهاجرت و اخذ ویزای اتریش است، اما نمی توان گفت که راهی چندان ساده برای اخذ اقامت این کشور باشد. سالانه سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی زیادی درخواست ادامه فعالیت در اتریش را دارند که ممکن است با همه درخواست ها موافقت صورت نگیرد.

هرچند کشورهای اروپایی به دلایلی همچون کمک به رشد اقتصاد کشور خود، سعی در جذب سرمایه گذار از دیگر کشورها دارند. سرمایه گذاری در این کشور قوانین و مقررات خاص خود را دارد و برای موافقت با درخواست متقاضیان، شرایط خاصی باید برقرار باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهترین راهنمایی ها را در مورد سرمایه گذاری در اتریش برای علاقه مندان ارائه داده است.

مزایای سرمایه گذاری در اتریش

بسیاری از افراد شاهد مهاجرت تعداد زیادی از ایرانیان به کشورهای حوزه اروپا و به ویژه اتریش هستند. اما دلیل اصلی انتخاب اتریش را به عنوان مقصد مهاجرتی و به ویژه سرمایه گذاری نمی دانند. جالب است بدانید اتریش در چند سال متوالی، به عنوان بهترین کشور برای زندگی معرفی شده است. شهر وین اتریش که پایتخت این کشور است، به دلیل امکانات پیشرفته و بازار شغلی مناسبی که برای شهروندان خود ارائه می دهد، یک نقطه بسیار جذاب برای سرمایه گذاری و دریافت سودهای کلان است. هرچند اتریش نسبت به کشورهای همسایه خود کشوری گران تر به حساب می آید، اما طبیعتا درآمدهایی که در این کشور از طریق کار و سرمایه گذاری به دست می آید، پاسخگوی نیازهای افراد خواهد بود.

به صورت خلاصه در جدول زیر مزایا و معایب مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری آورده شده است:

مزایامعایب
صنعت توریسم فعال و پیشرفتهوابستگی تجاری به آلمان
زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاریبازار داخلی کوچک
کیفیت بالای زندگی در اتریشقوانین محدود کننده مهاجرتی
وجود نیروی کار ماهر و متخصصمقررات سخت و پیچیده
سهولت تجارت در سطح جهانیامکان دسترسی زیاد به بازارهای مالی و مصرفی

اتریشی ها با بالاترین سطح رضایت از زندگی، همواره نظم را در کارهای شخصی و حتی کارهای بیرونی خود اعمال می کنند. یکی از مزایای سرمایه گذاری در این کشور، اخذ اقامت اتریش از این طریق است. اتریش از جمله کشورهایی است که با بسیاری از سازمان ها و بانک های بین المللی همکاری دارد. این موضوع اعتبار همکاری و سرمایه گذاری در اتریش را چندین برابر می کند. اما باید دقت داشت که تمامی روش های سرمایه گذاری در اتریش منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نمی شود. مسیری که برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، تا حدی مسیری پیچیده با قوانین مختلف است.

مزایای سرمایه گذاری در اتریش

شرایط سرمایه گذاری در اتریش

در اتریش از طریق روش های متفاوتی می توان سرمایه گذاری کرد. این کشور بیشتر سرمایه گذاری خود را در بخش های فناوری اطلاعات، بانک ها و همچنین تجارت قرار داده است که طبعا با ورود سرمایه به آنها می توان از فرصت بسیار خوبی برای استفاده از سود آن استفاده کرد. افراد دیگری نیز ممکن است با خرید و برقراری یک رستوران، فرانچایز یا حتی خرید ملک در تریش، اقدام به سرمایه گذاری در اتریش کنند. تمامی این راه ها را می توان از روش های موفق سرمایه گذاری در اتریش به شمار آورد. اما ممکن است از طریق همه این روش ها نتوان اقامت اتریش را اخذ کرد. میزان سرمایه فرد و نوع زمینه ای که قصد سرمایه گذاری در آن را دارد تاثیر بسیار زیادی در روند اخذ اقامت و تابعیت اتریش دارد.

به طور کلی این روش مهاجرت به اتریش برای افرادی مناسب است که ثروت کافی، هم برای اثبات سرمایه خود و هم برای تامین مخارج خود در اتریش دارند. افراد ثروتمند کشورهای مختلف از جمله ایران، در صورتی که سرمایه خود را در یکی از بخش های اتریش بکار بگیرند، علاوه بر اقامت این کشور، سود مناسبی نیز برای معیشت خود و خانوده در اتریش به دست می آورند. یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در اتریش، خرید سهام شرکت های اتریشی است.

نحوه سرمایه گذاری مستقیم در اتریش

متاسفانه کشور اتریش برخلاف بسیاری دیگر از کشورها با سرمایه گذاری ویزای طلایی صادر نمی کند، اما به افراد سرمایه گذار که سرمایه گذاری آنها موجب رشد اقتصاد کشور شود و اشتغال ایجاد کند شهروندی اتریش را نوید می دهد. به همین صورت چنانچه فردی سرمایه گذاری 10 میلیون $ (دلار) در تجارت و یا سرمایه گذاری نقدی 3 میلیون $ (دلار) در صندوق توسعه دولت اتریش انجام دهد، این شانس را دارد تا تابعیت اتریش را اخذ کند. در نظر داشته باشید که این سرمایه گذاری هیچ سودی ندارد و مستقیم و به صورت نقدی بایستی به دولت اتریش واریز گردد.

توجه داشته باشید در صورت رد درخواست تابعیت تنها هزینه 3 میلیون € (یورو) به فرد عودت داده می شود و هزینه های اضافی از جمله هزینه های پست، کارشناسی، تمبر و سایر موارد بازگردانده نخواهد شد. در صورت اخذ شهروندی انریشی فرد نیز می تواند برای اخذ اقامت خانواده خود اقدامات لازم را انجام دهد.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی

چنانچه فردی بتواند ثابت کند که تمکن مالی دارد و هیچ نیازی به کار در اتریش و یا کسب درآمد از اتریش را ندارد و به طور کلی ماهانه درآمد مشخصی دارد می تواند برای اخذ اقامت اتریش اقدام کند. البته این روش کم ترین میزان اخذ اقامت در اتریش را داشته و استفاده از این روش برای مهاجرت به اتریش بسیار نادر است. برای اینکه متقاضی نشان دهد که تمکن مالی دارد بایستی ثابت کند که حداقل درآمد ماهانه را داشته و همچنین به ازای هر نفر از خانواده مبلغی در حساب خود دارد. یکی از موارد قابل توجه این روش این است که فرد اجازه کار در اتریش را ندارد چون تمکن مالی دارد و نیاز به کسب درآمد در اتریش ندارد.

به طور کلی متقاضی باید ثابت کند درآمد موارد زیر را دارد:

  • درآمد برای افراد مجرد: نرخ مرجع 90942€ (یورو)
  • زوج های متاهل: نرخ مرجع 136352€ (یورو)
  • به ازای هر کودک: 14032€ (یورو)

سرمایه گذاری در اتریش با خرید ملک

یکی از راه های استفاده از سرمایه برای اخذ اقامت اتریش، خرید انواع ملک در این کشور است. اتریش به مهاجران ایرانی اجازه می دهد تا با دارایی خود در این کشور ملک بخرند و از سود آن نیز برای هزینه های زندگی خود استفاده ببرند. اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک، تنها به روشی امکان پذیر است که فرد سرمایه گذار، اقامت این کشور را از طریق سرمایه گذاری بگیرد. به این معناست که خرید ملک به تنهایی، دلیلی برای اعطاء اقامت به متقاضی نخواهد شد. خرید و فروش ملک در اتریش چندان سخت نیست.

قیمت املاک در سطح کشور اتریش و در شهرهای متفاوت با یکدیگر فرق می کند. حتی در بخش های مختلف شهر نیز تفاوت قیمت در خرید خانه دیده می شود. مسلما خرید خانه در بخش های مرکزی شهر به دلیل دسترسی بهتر و امکانات بیشتر، هزینه بیشتری خواهد داشت. پس از خرید ملک و مستقر شدن در اتریش، می توان اقامت را تا 6 سال نیز تمدید کرد و پس از آن برای اخذ تابعیت و پاسپورت اتریش نیز درخواست داد.

روش های دیگری که می توان اقامت کشور پیشرفته اتریش را کسب کرد، توسعه کسب و کارهای شرکت ایرانی در این کشور است. برخی متقاضیانی هزینه کافی برای خرید تجارت در این کشور را دارند، از طریق خرید مغازه، رستوران و غیره نیز می توانند در اتریش سرمایه گذاری کنند و درآمدهای مناسبی داشته باشند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمایی و مشاوره ارزنده ای در امر سرمایه گذاری در اتریش و چگونگی اخذ اقامت در این کشور، در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :