مهاجرت به کشور آمریکا

زندگی در آمریکا

زندگی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن بهترین امکانات و مزایای فوق العاده همواره یکی از پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت و زندگی در آمریکا است. به طوری که سالانه میلیون ها نفر برای بردن مسابقه لاتاری شرکت می کنند تا کارت سبز این کشور را دریافت کنند و به این کشور مهاجرت کنند. ایالات متحده امریکا امروزه با داشتن بیش از 40 میلیون مهاجر یک مکان مناسب و عالی برای تحصیل، کار و زندگی برای مهاجرین می باشد.

همواره فضای مناسبی برای رشد و ارتقاع سطح زندگی مهاجرین را ایجاد می کند. بدین ترتیب زندگی در آمریکا آرزوی بسیاری از افرادی می باشد که قصد مهاجرت به یک کشور پیشرفته را دارند. برای زندگی در آمریکا نیاز است که این کشور را به خوبی بشناسید. در ادامه این نوشتار که به دست تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده با کشور آمریکا و زندگی در آن آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن وسعتی حدود 10 میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور وسیع دنیا به شمار می رود. با جمعیت 325 میلیون نفر سومین کشور پرجمعیت دنیا می باشد. این کشور که در شمال قاره آمریکا قرار دارد. از سمت شمال با کانادا از جنوب با مکزیک همسایه است. این کشور از 48 ایالت به هم پیوسته و 2 ایالت مجزا از هم تشکیل شده است. کشور آمریکا که مستعمره جمعی از کشورهای اروپایی بود سرانجام در سال 1776 به استقلال رسید.

پایتخت این کشور واشنگتن دی سی در ناحیه فدرال که تحت هیچ ایالتی نیست می باشد. این کشور با سپری کردن جنگ های مختلف در طول تاریخ و سرانجام پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک ابر قدرت ظاهر شد. امروز از قدرتمندترین کشورهای جهان به شمار می آید. زبان رسمی این کشور انگلیسی و زبان دوم این کشور اسپانیایی می باشد.

روش های زندگی در آمریکا

برای زندگی در ایالات متحده آمریکا همانند بسیاری از کشورهای دیگر مستلزم به کسب اجازه اقامت از سوی دولت آن کشور را دارید. برای مهاجرت به آمریکا راه های متعددی وجود دارد. یکی از این راه ها شرکت در مسابقه لاتاری و برنده شدن در آن است که مسلما کاملا شانسی بوده است. همچنین نمی توان روی آن حساب باز کرد. یکی دیگر از راه های مهاجرت و زندگی در آمریکا سرمایه گذاری در این کشور است که بسیار پرهزینه بوده و نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد. ازدواج با تبعه آمریکایی نیز یکی دیگر از راه های آسان مهاجرت و زندگی در این کشور است.

به صورت کلی راه های مهاجرت و زندگی در امریکا به شکل زیر می باشند.

  • زندگی در آمریکا از طریق تحصیل
  • زندگی در آمریکا از طریق کار
  • زندگی در آمریکا از راه ازدواج
  • زندگی در آمریکا از روش سرمایه گذاری
  • زندگی در آمریکا از راه لاتاری
  • زندگی در آمریکا از طریق پناهندگی
  • زندگی در آمریکا از طریق تولد

روش های زندگی در آمریکا

آب و هوای آمریکا

کشور آمریکا که از نظر وسعت 6 برابر کشور ایران و نصف کشور روسیه است. از نظر آب و هوایی در 4 قسمت کشور بسیار متنوع می باشد که در 4 بخش شمال غربی، شمال شرقی، جنوب و غرب، آب و هوا متفاوت می باشد.

تفاوت این 4 بخش بدین شرح خواهد بود:

  • جنوب: آب و هوای آمریکا همراه با تابستان های گرم ، مرطوب و دمای مطبوع در زمستان گرمسیری است. اگر می خواهید تمام روز بدون رطوبت در آفتاب حمام کنید، ممکن است آریزونا، جنوب کالیفرنیا، نیومکزیکو و نوادا که جزء بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی هستند.
  • شمال شرقی: ساکنان شمال شرقی هر 4 فصل را تجربه می کنند. شهرهای ماین، ورمونت و نیوهمشایر به دلیل شاخ و برگ های رنگارنگ مشهور هستند. زمستان در شمال شرقی اغلب با طوفان های برفی و یخی بسیار سخت همراه است.
  • غرب: اگر کوه های مرتفع و آب و هوای کوهستانی غرب را ترجیح می دهید، در خانه های کوهستانی راکی ​​احساس راحتی خواهید کرد. در راکی هوا نسبتا خشک است. در زمستان باید انتظار بارش برف شدید و دمای زیر صفر را داشته باشید.
  • شمال غربی: واشنگتن و اورگان، واقع در گوشه شمال غربی ایالات متحده آمریکا، به دلیل بارانی بودن مشهور هستند. سواحل اقیانوس آرام، نقاطی از اقیانوس آرام و کوه های مرتفع، آب و هوای بارانی را موجب می شوند.

زندگی در ایالت های آمریکا

همانطور که گفته شد آمریکا از 50 ایالت تشکیل شده است. هر کدام از این ایالت ها تابع قوانین اصلی فدرال کشور آمریکا و بخشی از موجودیت سیاسی کل کشور آمریکا هستند. همچنین هر کدام از ایالت ها دارای استقلال هستند و قوانین مخصوص به خود را دارند. برای کسانی که در یک ایالت خاصی از آمریکا زندگی می کنند هیچ مانعی برای رفت و آمد به دیگر ایالت ها وجود نخواهند داشت.

به جزء حالاتی که دادگاه های این کشور حکمی در قبال فرد صادر کرده باشد. فرماندار هر ایالت رئیس قوه مجریه آن ایالت است. جهت اطلاع از شرایط کار در آمریکا و اشتغال زایی می توانید از طریق مراجعه به لینک مذکور به اطلاعات شاخصی دست یابید.

در لیست زیر نام تمام ایالات آمریکا آورده شده است:

  • آلاباما
  • آلاسکا
  • آریزونا
  • آرکانزاس
  • کالیفرنیا
  • فلوریدا
  • جورجیا
  • ماساچوست
  • میسی سیپی

تحصیل در آمریکا

آمریکا با داشتن بهترین استانداردهای جهانی و کیفیت بسیار عالی نظام آموزشی خود همواره جزء صدرنشینان بوده است. تحصیل در آمریکا برای بهترین و با استعدادترین دانشجویان بوده است. این کشور با داشتن بیش از 700000 دانشجوی بین الملل میزبان شماره یک دانشجویان خارجی می باشد. آمریکا با داشتن بیش از 4000 دانشگاه و کالج ها در رشته های متنوع و متفاوت پذیرای بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور است. تحصیل برای خارجیان در این کشور نیاز به هزینه پرداخت شهریه دارد و رایگان نیست. این هزینه با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد.

در جدول زیر 10 دانشگاه برتر آمریکا ذکر شده است:

نام دانشگاهشهریه به دلار
Princeton University 51870$
Harvard University51952$
Columbia University61850$
Massachusetts Institute of Technology53790$
Yale University55500$
Stanford University53529$
University of Chicago59298$
University of Pennsylvania55770$
Northwestern University56691$

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی درباره کشور آمریکا و زندگی در آمریکا و روش های مهاجرت به این کشور در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به این کشور باید تمامی جوانب از جمله قوانین آمریکا، هزینه زندگی در آمریکا و شرایط مهاجرت به آمریکا را به خوبی بررسی کنید، سپس دست به اقدام کاری بزنید.

چنانچه سوالاتی در این مورد برای شما بی پاسخ مانده می توانید به مشاورین کارآمد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید. برای دریافت پاسخ خود به این موسسه چه به صورت حضوری و یا چه به صورت تلفنی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :